نظافت راه پله

نظافت راه پله

1397/10/3 سارا سلیمان پور
نظافت راه پله بخشی از نظافت مشاعات در ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد. نظافت برج، نظافت مجتمع مسکونی، نظافت مجتمع تجاری، نظافت شهرک ها همگی شامل نظافت راه پله می گردند.

نظافت راه پله و نکاتی در این خصوص

نظافت راه پله بخشی از نظافت مشاعات در ساختمان های مسکونی و تجاری می باشد. نظافت برج، نظافت مجتمع مسکونی، نظافت مجتمع تجاری، نظافت شهرک ها همگی شامل نظافت راه پله می گردند. شرکت های خدماتی نظافتی قادر به اعزام نیروهای نظافتی خود به منظور ارائه خدمات نظافت مشاعات به مشتریان خود می باشد. به منظور نظافت راه پله می بایست نکاتی مد نظر نیروهای نظافتی اعزامی قرار گیرد که در ادامه به تعدادی از مهم ترین این نکات اشاره خواهیم نمود.    

چه مواردی در نظافت راه پله ساختمان های تجاری و مسکونی ضروری است؟

نظافت نرده ها فراموش نشود

نظافتچی اعزامی از سوی شرکت خدماتی نظافتی به هنگام نظافت راه پله می بایست نرده های راه پله را نیز مد نظر خود قرار دهد. ساکنین ساختمان های مسکونی به هنگام عبور از پلکان، ممکن است دست خود را به نرده های پلکان گرفته و با پلکان تماس پیدا نمایند. به همین دلیل، نظافت نرده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نمی بایست مورد غفلت واقع گردد. زیرا نظافت نرده ها می تواند منجر به تامین سلامتی و بهداشت ساکنین منازل و نیز کارکنان مجتمع های تجاری و شرکت ها گردد.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نظافت پلکان از بالاترین طبقه ساختمان مربوطه آغاز گردد

نظافت راه پله  می بایست از بالاترین طبقه ساختمان آغاز گردد. علت این امر، این است که به هنگام شستشوی راه پله با آب و سایر مواد شوینده، آلودگی هر طبقه به طبقات پایینی ریخته و تا رسیدن به طبقه اول، تمامی پله ها تمیز خواهد شد. 

نظافت پادری ها فراموش نشود

از دیگر نکاتی که نظافتچی اعزامی از سوی شرکت خدماتی نظافتی می بایست مد نظر خود قرار دهد، نظافت پادری ها می باشد. در هر بار نظافت راه پله ، نیروی نظافتی می بایست پادری جلوی درب منازل مسکونی، شرکت ها و واحدهای تجاری را شستشو نمایند. پس از شستشوی پادری ها، نیروهای نظافتی می بایست آنها را پهن نموده تا خشک شوند و سپس، دوباره آنها را جلوی درب واحدهای مسکونی و تجاری قرار دهند.  

نظافت پاگردها فراموش نشود

پاگردها محل استراحت افراد به هنگام عبور از راه پله می باشند. همچنین، افرادی هم که از آسانسور برای تردد استفاده می نمایند، از پاگردها عبور می نمایند. به همین دلیل، به هنگام نظافت راه پله در ساختمان های تجاری و مسکونی، نظافت پاگردها نیز اهمیت داشته و این فرایند شامل نظافت کف و نظافت شیشه های پنجره های پاگرد می باشد. 

بهترین زمان برای نظافت راه پله

نظافت راه پله و مشاعات ساختمان مسکونی و تجاری علاوه بر اینکه یکی از ضرورت های نظافت و بهداشت ساختمان است، نباید برای ساکنان مزاحمتی ایجاد شود. به همین دلیل بهتر است مدیران و اهالی ساختمان بهترین زمان را برای نظافت راه پله ها انتخاب کنند. انتخاب زمان مناسب برای نظافت راه پله به تجاری، اداری یا مسکونی بودن آن بستگی دارد. برای نظافت محل کار معمولاً ساعات غیرکاری بهترین زمان برای نظافت است. در ساعاتی که ترافیک و رفت و آمد کارکنان و یا مشتریان بسیار کم است و یا روزهای تعطیل می توان بدون ایجاد اختلال در روند کار مراکز شغلی، نظافت بهینه ای را دریافت کرد. ساکنان آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی هم اغلب ترجیح می دهند روزهای تعطیل یا صبح ها که تردد در پله ها کمتر است، راه پله های محل سکونتشان تمیز شود. 

چگونه بهترین نظافتچی برای نظافت راه پله را استخدام کنیم؟

اکر برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان به دنبال نیروی ماهر و کاربلد هستید، حتماً با یک شرکت خدماتی معتبر تماس بگیرید. این شرکت ها با ارائه خدمات پشتیبانی 24/7 می توانند به مشتریان خود ضمانت انجام کار دهند و در صورت بروز هر مسئله ای، برای جلب رضایت مشتری اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات قیمت های شفاف برای هر چند ساعت خدمت نظافتی دارند و هزینه و تعرفه خدمات نظافت از قبل مشخص و تصویب شده است. بنابراین لازم نیست بی دلیل هزینه اضافی بابت سرویس دریافتی پرداخت کنید. همچنین امکان لغو و کنسلی کار نظافت به حداقل می رسد چون در صورت کنسلی، شرکت مرجع نیرویی جایگزین به محل اعزام خواهد کرد. برخورداری از خدمات پشتیبانی از مزایای اصلی شرکت های خدماتی است. چون با نظرسنجی از مشتری و ارزیابی عملکرد نیروها، در تلاشند رضایت مشتری را به صورت حداکثری برآورده کنند. 

سوالات رایج مشتریان در مورد نظافت راه پله

د رمورد خدمات نظافت راه پله، سوالات رایجی برای مشتریان پیش می آید. در ادامه به چند سوال پرتکرار می پردازیم:

تهیه وسایل و لوازم نظافت با چه کسی است؟

تهیه لوازم و وسایل شست و شو و نظافت راه پله بر عهده مشتری است. در صورتی که مشتری بخواهد لوازم شوینده توسط نیروی نظافت تهیه شود، می تواند از قبل با نیرو طی کند و با پرداخت هزینه به نیرو از او بخواهد که  مواد شوینده موردنیاز را خریداری کند. وسایلی مثل سطل، تی، جارو و دستمال نظافت را مشتری در اختیار نیرو قرار می دهد. 

نظافت راه پله را آقا انجام می دهد یا خانم؟

نظافت راه پله و مشاعات توسط نیروی آقا ارائه می شود. با توجه به اینکه نظافت راه پله کار یدی نسبتا سنگینی می طلبد، نیروی نظافتی آقا بهتر می تواند پله ها و پارکینگ یا پشت بام ساختمان را نظافت کند. خانم ها  توسط نیروی آقا ارئه می شود. نظافت مشاعات شامل تمیز کردن درها و دیوارها هم می شود. از آنجا که دیوارشویی جزو کارهای سخت نظافت است، به آقایان سپرده می شود. معمولاً نیروهای نظافتی آقا فضای بیرونی ساختمان های اداری و مسکونی را نظافت می کنند و خانم ها محیط داخلی منزل یا محل کار را تمیز و نظافت می کنند چون توجه ویژه ای به جزئیات کار دارند و ظرافت بیشتری به خرج می دهند. 

برای دریافت خدمات نظافت منزل، نظافت محل کار و نظافت راه پله و مشاعات موج نو می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید.