نظافت راه پله و مشاعات ساختمان با نیروی آموزش دیده

نظافت راه پله و مشاعات ساختمان با نیروی آموزش دیده

1400/6/2 رقیه علینقی زاده
تمیزی ظاهر ساختمان مهم است. قدیمی یا نوساز بودن ساختمان، لوکس یا معمولی بودن آنقدر مهم نیست که تمیز بودن آن اهمیت دارد. با وارد شدن به هر ساختمانی، چشم هر بیننده ای در نگاه اول نظم و نظافت محیط ساختمان و فضای ورودی را می بیند و این همان چیزی است که در برخورد اول خواسته یا ناخواسته اثرگذار است.

چرا توجه به نظافت راه پله و مشاعات ساختمان ضروری است؟

تمیزی ظاهر ساختمان مهم است. قدیمی یا نوساز بودن ساختمان، لوکس یا معمولی بودن آنقدر مهم نیست که تمیز بودن آن اهمیت دارد. با وارد شدن به هر ساختمانی، چشم هر بیننده ای در نگاه اول نظم و نظافت محیط ساختمان و فضای ورودی را می بیند و این همان چیزی است که در برخورد اول خواسته یا ناخواسته اثرگذار است. از همه این ها گذشته، نظافت ورودی ساختمان، نظافت راه پله و مشاعات ساختمان در حفظ بهداشت، ایمنی و نگهداری ساختمان هم نقش مهمی دارد. 

انواع نظافت راه پله و مشاعات ساختمان 

هر ساختمانی با توجه به ویژگی ها و کارکردهایش، به خدمات نظافت منحصر به فردی نیاز دارد. شرکت های خدماتی تفاوت های نظافت ساختمان مسکونی و اداری یا تجاری را می شناسند و در زمان اعزام نیرو به این جزئیات توجه می کنند. خدمات نظافت در صورتی رضایت مشتریان را جلب می کند که فراتر از خواسته مشتریان باشد. انواع مشتریان انتظارات متفاوتی از سرویس های نظافتی دارند. یک نتیجه رضایت بخش نیازمند فرایند دقیق و اصولی نظافت است. مشتری نتیجه کار را می بیند و نیروی نظافت باید مطابق اصول نظافتی، کارش را به بهترین نحو انجام دهد. 

نظافت راه پله و مشاعات ساعتی

برای نظافت مشاعات ساعتی همانطور که از نامش پیداست، نیروی نظافت به صورت ساعتی کار می کند. این دسته از خدمات نظافت مشاعات و راه پله بعد از بنایی و برای صفرشویی پیشنهاد می شود. چون هزینه کار بر اساس تعداد ساعت هایی که نیرو کار می کند، تعیین می شود و برای نظافت ساختمان بعد از ساخت و ساز به صرفه تر است. معمولاً افراد برای نظافت ماهانه مشاعات ساختمان، نوع کنترات را ثبت سفارش می کنند. 

نظافت راه پله و مشاعات کنترات

این دسته از نظافت مشاعات یکی از پرطرفدارترین خدمات است. فرق آن با نظافت مشاعات ساعتی در این است که کارشناس با تخمین حجم کار، هزینه کل را تعیین می کند. این خدمت برای نظافت دوره ای فضای مشاع ساختمان ها پیشنهاد می شود. در نظافت مشاعات کنترات با احتساب تعداد کل واحدهای ساختمان و کل طبقات هزینه ها مشخص می شود. آسانسورها، پادری ها، موتورخانه، حیاط، پارکینگ، زیرزمین، پشت بام، سرویس بهداشتی موجود در مشاع، همچنین تعداد آسانسورها، متراژ حیاط، نظافت تمام موارد مانند آسانسورها، درب شیشه ای بین طبقات، درب واحد با حفاظ و... نظافت می شوند و بر اساس حجم دقیق کار، قیمت محاسبه می شود. 

موج نو به ویژگی های مشتریان سازمانی و مشتریان شخصی و توقعات هریک توجه می کند و خدماتی باکیفیت بالا و مطمئن به هر یک ارائه می دهد. برای دریافت خدمات موج نو، در اپلیکیشن سِرویک سفارشتان را ثبت کنید و یا با شماره 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. 

نظافت راه پله و مشاعات ساختمان شامل چه مواردی است؟

نیروی نظافتی آموزش دیده و کاربلد به خوبی می داند که برای نظافت یک ساختمان با تعداد واحد زیاد یا کم و یا ساختمان مسکونی و اداری باید از کجا شروع کند. نظافت راه پله و مشاعات ساختمان های مختلف تقریباً یکسان است ولی با توجه به حجم کار، میزان آلودگی و... خدمات گوناگونی را از نیروی نظافتی می طلبد. 


ثبت سفارش رایگان


نظافت ورودی ها، آسانسورها و راه پله

همانطور که گفتیم ظاهر ساختمان اهمیت زیادی دارد. به ویژه برای ساختمان های اداری یا تجاری، اهمیت ظاهر تمیز ورودی ها و ضرورت نظافت راه پله و مشاعات چند برابر می شود. برای حفظ سلامت و بهداشت محیط کار، افزایش بازدهی کارکنان، تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و مراجعان، محیط کاری تمیز و مرتبی نیاز است که از هر گونه شلختگی و آلودگی به دور باشد. نظافت ورودی های ساختمان های اداری یا مسکونی، مشاعات، آسانسورها، راه پله ها، لابی و محوطه ساختمان یک ضرورت است که توجه به آن بسیار کم هزینه تر از نادیده گرفتن آن است. 

مطالعه بیشتر: خدمات نظافت؛ هزینه یا استراتژی نگهداری؟!

نظافت ورودی اصلی ساختمان

اولین چیزی که افراد به محض ورود به یک ساختمان مشاهده می کنند ورودی اصلی آن است. تمیز کردن و نظافت در ورودی ساختمان نه تنها به زیبایی ساختمان مسکونی یا ساختمان محل کار اضافه می کند، بلکه جلوی استهلاک سریع آن را هم می گیرد. اگر آلودگی ها و رسوبات روی سطوح به صورت دوره ای تمیز نشوند، نه تنها تمیز کردن آن ها پرهزینه تر می شود، بلکه عمر مفید آن ها هم کمتر می شود.

نظافت درهای شیشه ای و پنجره های مشاعات

درهای شیشه ای در لابی ها و پنجره های موجود در مشاعات و راه پله باید به صورت دوره ای نظافت شوند تا ردی از آلودگی روی آن ها باقی نماند. برای آنکه شیشه ها شفاف شوند و از تمیزی برق بزنند، نظافتچی ماهر از مواد شوینده مناسب استفاده می کند و اصول نظافت را به ترتیبی که باید انجام می دهد. 

نظافت راه پله و مشاعات ساختمان

راه پله ها به ویژه در ساختمان های کم واحد، یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین قسمت های ساختمان ها هستند. با توجه به ترافیک رفت و آمدی زیاد در راه پله ها، نیاز است برای نظافت آن به صورت دوره ای و طبق زمان بندی مشخص اقدام کرد. نظافتچی ساختمان به ترتیب از طبقه آخر شروع به تمیز کردن پله ها می کند. 

نظافت پشت بام

شاید ساکنان ساختمان کمترین رفت و آمد را به پشت بام داشته باشند اما نظافت پشت بام ضروری است. چون اگر مدت زیادی به نظافت آن بی توجه باشیم، به دلیل آلودگی و رسوبات، ایزوگام آن زودتر خراب و مستهلک می شود و پشت بام ظاهر نازیبایی خواهد گرفت. همچنین آلودگی آن به راحتی به سایر بخش های ساختمان منتقل خواهد شد. نظافت منظم می تواند نقش مهمی در حفظ و نگهداری اموال فیزیکی داشته باشد. تمیز کردن پشت بام ابتدا با جارو کردن و جمع کردن گردوغبار و زباله ها انجام می شود. سپس با با تی و مواد شوینده مخصوصی که به بافت ایزوگام پشت بام آسیب نزند، تمیز می شود.

نظافت پارکینگ ساختمان

پارکینگ ساختمان ها یکی از اصلی ترین فضای مشاعات هر ساختمانی است که اگر نظافت آن نادیده گرفته شود، باعث گسترش آلودگی در محیط زندگی یا محیط کار می شود. نظافت پارکینگ ساختمان، علاوه بر حفظ بهداشت، به افزایش ایمنی هم منجر می شود. روغنی که از خودروها کف پارکینگ می ریزد، ممکن است منجر به حادثه برای اهالی ساختمان شود. اگر به صورت دوره ای پارکینگ ساختمان تمیز نشود، به مرور رنگ کف پارکینگ هم کدر شده و ظاهر بد و ناخوشایندی می گیرد. نظافت پارکینگ با تی و مواد شوینده مناسب انجام می شود و در نهایت، کارگر نظافت با تی خشک کن، کف پارکینگ را خشک می کند.  

نظافت فرش روی پله ها و پادری 

پادری ها و فرش روی پله ها که به عنوان فرش های پلکانی شناخته می شوند، معمولاً بیشترین میزان آلودگی را دارند. اگر در ساختمان های مسکونی، تجاری یا اداری از فرش برای پوشاندن راه پله استفاده می شود، باید برای جلوگیری  از شیوع آلودگی در محیط ساختمان، حتماً آن را اصولی تمیز کرد. نیروی نظافتی ماهر و آموزش دیده ابتدا با جاروبرقی گردوغبار و آلودگی را از روی فرش های پله جمع می کند و سپس با توجه به میزان آلودگی آن ها اقدام به نظافت می کند. ممکن است فقط نیاز به لکه گیری داشته باشد و یا با تجهیزات ویژه نظافت شوند.  

گردگیری و نظافت نرده ها

نرده ها بیشترین تماس را با دست افراد دارند و ضدعفونی و تمیز کردن آن ها یکی از موارد چک لیست نظافت راه پله و مشاعات ساختمان است. وقتی قرار است نظافت راه پله و مشاعات انجام شود، نباید چیزی از قلم بیفتد. چون نتیجه کار برایند تمامی جزئیات است. نظافتچی حرفه ای نرده های موجود در مشاعات را با دستمال تمیز گردگیری می کند و سپس با مواد شوینده و بدون آنکه آسیبی به نرده برسد، آن ها را برق می اندازد. توجه به جنس نرده ها از ملزومات کار نیروهای نظافت ماهر است. نرده های چوبی، آهنی و... با اصول خاص و مواد شوینده مناسب یا آب سرد یا گرم تمیز و گردگیری می شوند. 

نظافت دیوارها و کف ساختمان

در نظافت راه پله و مشاعات ساختمان، از کف و دیوارها هم نباید غافل شد. لکه های روی دیوار و روی کف با تی و مواد مخصوص از بین می روند تا درخشندگی ساختمان بعد از نظافت جندبرابر شود. کف های قسمت مشاعات ساختمان مثل کف پارکینگ، کف پشت بام، کف قسمت ورودی ساختمان به یک اندازه کثیف نیستند و باید برای نظافت هریک از مقدار متفاوتی از مواد شوینده استفاده کرد. متخصص نظافت کف مشاعات را با جارو تمیز می کند تا زباله ها، آلودگی ها و گردوخاک از بین برود، سپس از مواد شوینده و آب گرم یا سرد با توجه به میزان آلودگی، استفاده می کند و کف ساختمان را درخشان می کند. در آخر هم با خشک کردن کف ظاهری زیبا به مشاعات ساختمان می دهد. برای تمیز کردن پشت بام هم، برای آسیب نرساندن به ایزوگام و سقف ساختمان، نباید از آب فراوان و یا مواد تمیز کننده بسیار قوی استفاده کرد. 

گردگیری لوسترها، چراغ های روشنایی و کلید پریزها

چراغ های روشنایی و لوسترها که معمولاً در لابی ها و مشاعات ساختمان های بزرگ وجود دارد، نیاز به گردگیری و نظافت دارند تا علاوه بر درخشش بیشتر، روشنایی آن ها هم بیشتر از قبل شود. تارهای عنکبوت و بقایای حشرات روی چراغ های بزرگ با دقت و ظرافت تمیز می شوند. تمیز کردن کلید پریزها که معمولاً لک و جای انگشت روی آن می ماند، جزو نظافت راه پله و مشاعات ساختمان است. 

مطالعه بیشتر: سفارش آنلاین نظافت منزل در تهران

نظافت آسانسورها

با در نظر گرفتن این نکته که آسانسورها فضای کوچک و بسته ای دارند، بهداشت و تمیزی فضای آن در هر ساختمانی، اهمیت بسیار بالایی دارد تا آلودگی ها در محیط ساختمان منتشر نشوند. دکمه های آسانسورها صدها بار توسط افراد مختلف در طول روز فشرده می شوند و نیاز است ضدعفونی و تمیز شوند. آینه، دیواره ها، سقف و کف آسانسور هم با مواد شوینده مناسب و ضدخش تمیز و نظافت می شوند. 

ثبت سفارش نظافت راه پله و مشاعات در موج نو

خدمات نظافت موج نو به دسته خدمات عادی و ویژه یا VIP تقسیم می شوند. خدمات نظافت منزل، نظافت محل کار و نظافت مشاعات مجموعه سرویس های نظافتی موج نو را تشکیل می دهند که توسط نیروهای آموزش دیده، ماهر و تاییدشده ارائه می شوند. نظافت راه پله و مشاعات ساختمان به صورت ساعتی و کنترات است. برای نظافت مشاعات بعد از بنایی یا صفرشویی، نظافت ساعتی پیشنهاد می شود. در غیر این صورت نظافت کنترات یکی از پرطرفدارترین سرویس های شرکت موج نو است. نیروهای نظافت موج نو انواع ساختمان های بزرگ و کوچک و یا ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی را با کیفیت و دقت بالا نظافت می کنند.