تفاوت نظافت ساختمان مسکونی و ساختمان اداری در چیست؟

تفاوت نظافت ساختمان مسکونی و ساختمان اداری در چیست؟

1400/3/18 رقیه علینقی زاده
تفاوت های زیادی بین نظافت ساختمان مسکونی و نظافت ساختمان اداری یا تجاری وجود دارد. کیفیت نحوه ارائه خدمات در هر سطح از نظافت ساختمان تفاوتی نمی کند. اما عوامل محتلفی نظافت واحدهای مسکونی و اداری را منحصر به فرد می کند. شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت باید این تفاوت ها را در نظر بگیرد تا خدمتی قابل قبول و رضایت بخش به انواع مشتریان خود ارائه دهد.

تفاوت نظافت ساختمان مسکونی و ساختمان اداری در چیست؟

خدمات نظافت با توجه به نوع محل، دارای ویژگی های منحصر به فردی است. نظافت ساختمان مسکونی و نظافت ساختمان اداری یا تجاری تابع مواردی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات با توجه به آن ها باید خدمات نظافتی متناسبی ارائه دهند. سطح کیفی خدمات نظافت در هر دو مورد یکسان است و باید با توجه به اصل مهم مشتری مداری خدمات مطلوب و باکیفیتی بدون توجه به نوع محل نظافت ارائه کرد. تفاوت نظافت واحد مسکونی و واحد اداری در مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

زمان مناسب دریافت خدمات نظافت 

نظافت ساختمان مسکونی معمولاً در طول روز انجام می شود، اما اواخر روز یا انتهای هفته و یا روزهای تعطیل بهترین زمان برای ارائه خدمات نظافت واحدهای اداری یا ساختمان های تجاری است. برای روند کارهای شرکت ها و ادارات با اختلال مواجه نشود، باید مسئله زمان مناسب نظافت را در نظر داشت. از طرفی ساختمان های اداری و شرکت ها دارای بخش های مختلفی مانند بوفه، محل استراحت و سرویس های بهداشتی متعدد هستند که بهتر است در ساعاتی غیر از وقت اداری نظافت شوند. 

نیروی نظافت حرفه ای

نیروی نظافت ساختمان مسکونی و نظافت ساختمان اداری از تونایی ها و مهارت های خدماتی قابل قبولی برخوردار است. اما با توجه به وسعت ساختمان های اداری باید از تیم نظافتچی های حرفه ای استفاده کرد. گروهی که در نهایت هماهنگی و سرعت عمل به صورت بهینه و فوری محیط ادارات و شرکت های بزرگ را نظافت کنند. نظافت ساختمان های مسکونی و مجتمع های بزرگ هم به گروهی از نظافتچی ها نیاز دارد تا خدمتی رضایت بخش و مطلوب به مشتری این دسته از خدمات ارائه شود. ممکن است به کار گیری نیروی نظافتی برای نظافت واحدهای تجاری و اداری و شرکت ها کمی چالش برانگیزتر از نظافت ساختمان های مسکونی باشد؛ زیرا نیروهای نظافت آقا و خانم تمایل بیشتری به کار در شیفت روز دارند. همچنین نیروهای نظافتچی باید آموزش های لازم را دریافت کنند تا خللی به فعالیت کارکنان وارد نشود. 

نیروهای نظافت موج نو حتی در روزهای تعطیل هم خدمات نظافت محل کار و یا نظافت منزل ارائه می دهند. برای دریافت خدمات فوری نظافت می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و یا از طریق اپلیکیشن سِرویک ثبت سفارش کنید.  

تجهیزات نظافت ساختمان های مسکونی و اداری

با توجه به نوع محیط، میزان رفت و آمد افراد در آن متغیر است. از طرفی، میزان آلودگی ممکن است به دلایلی مانند تعداد زیاد کارکنان ساختمان اداری و رفت و آمد مداوم مراجعان در ساختمان های تجاری و اداری بیشتر باشد. بنابراین برای نظافت ساختمان های اداری باید از تجهیزات ویژه نظافت برای نظافت کف، سقف یا دیوارهای ساختمان استفاده کرد. تجهیزات نظافت صنعتی می تواند به روند کار سرعت قابل توجهی ببخشد. با توجه به اینکه نوع اثاثیه و وسایل موجود در واحدهای تجاری متفاوت است و معمولاً دستگاه ها و تجهیزات ویژه ای در ساختمان های اداری یا تجاری وجود دارد، نحوه نظافت هم کمی متفاوت خواهد بود. 

تفاوت در سطح انتظارات مشتریان نظافت

نظافت ساختمان مسکونی یا منازل معمولاً با حضور مستقیم مشتری انجام می شود. از آنجا که نیروی نظافت برای تمیز کردن وسایل و پرداختن به جزئیات ناگزیر است وسایل شخصی مشتری را لمس کند، مشتری حساس تر و گزیده تر از مشتریان نظافت محیط های اداری خواهد بود. مشتریان نظافت منزل معمولاً توجه ویژه ای به جزئیات دارند در حالی که مشتریان ساختمان های تجاری می خواهند مطمئن شوند که تمام موارد موردنیاز که از قبل در قرارداد توافق شده، تکمیل شود.
مشتریان خدمات نظافت منزل و واحدهای مسکونی تعامل بیشتری با نیروی نظافتی دارند، بنابراین ترجیح می دهند نیروهای نظافت از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار باشند. اما نظافتچی های ساختمان های تجاری معمولاً شب ها و پس از خروج کارکنان ساختمان مشغول به کار می شوند، در نتیجه تعامل کمتری بین نیرو و مشتری خدمات وجود دارد.

سخن پایانی

تفاوت های زیادی بین نظافت ساختمان مسکونی و نظافت ساختمان اداری یا تجاری وجود دارد. کیفیت عملکرد نیروها در هر سطح از نظافت ساختمان تفاوتی نمی کند. بلکه برخی از مؤلفه ها نقش مهمی در شیوه ارائه خدمات نظافت در محیط های شغلی و مسکونی دارند. اگر به خدمات نظافت حرفه ای و مطمئن نیاز دارید، اکنون اقدام کنید و از طریق تماس با شرکت موج نو و شماره 02174402 درخواست خود را ثبت کنید. موج نو یکی از شرکت های پیشرو در ارائه خدمات نظافت محل کار و نظافت منزل به صورت به صرفه و بهینه در سطح شهر تهران است.