نیروی نظافتی

نیروی نظافتی

1399/5/7 سارا سلیمان پور
نیروی نظافتی و میزان مهارت وی در ارائه خدمات نظافتی در حوزه های مختلف از جمله نظافت منزل، نقش بسزایی در شهرت و میزان محبوبیت شرکت خدمات نظافتی ایفا می نماید. در مقالات گذشته به برخی خصوصیات رفتاری کارگر نظافت منزل از جمله

نیروی نظافتی

نیروی نظافتی و میزان مهارت وی در ارائه خدمات نظافتی در حوزه های مختلف از جمله نظافت منزل، نقش بسزایی در شهرت و میزان محبوبیت شرکت خدمات نظافتی ایفا می نماید. در مقالات گذشته به برخی خصوصیات رفتاری کارگر نظافت منزل از جمله متعهد بودن، امانتداری، منضبط بودن اشاره نمودیم. همچنین، سلامت جسمی و روحی و نیز عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه نیز از ملزومات نیروی نظافتی می باشد. در این مقاله قصد داریم تعدادی دیگر از ویژگی ها و ملزومات کاری و رفتاری نیروی نظافتی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. 

نیروی نظافتی می بایست چه مشخصاتی داشته باشد؟

قابلیت کار در شیفت شب

نیروی نظافتی می بایست در خصوص ساعات کاری خود منعطف بوده و آمادگی خدمات رسانی به مشتریان شرکت خدمات نظافتی در ساعات مختلف شبانه روز را داشته باشد. عمدتا شرکت ها به دلیل اجتناب از بر هم خوردن نظم محیط کار و همچنین، تمرکز پرسنل خود، اقدام به درخواست نیروی نظافتی در خارج از ساعت کاری کارکنان می نمایند. بنابراین،کارگر خدماتی ممکن است به منظور نظافت شرکت، بعد از پایان ساعت کاری شرکت مربوطه، به منظور سرویس دهی اعزام گردد. در این صورت، خدمه نظافتی می بایست دارای انعطاف ساعت ارائه خدمات بوده و آمادگی پذیرش مسئولیت های شیفت عصر و یا شب را نیز داشته باشد. لازم به ذکر است که به دلیل محدودیت های خانم ها در زمان های تردد، این امر در مورد نیروهای خانم، ضروری نمی باشد. 

آشنا به عملکرد تجهیزات نظافت صنعتی

نیروی نظافتی می بایست با طرز کار تمامی لوازم و تجهیزات نظافتی از انواع شوینده، جارو و تی گرفته تا دستگاه ها و تجهیزات نظافتی مانند جارو برقی صنعتی، اسکرابر، واترجت و ... آشنا باشد. این امر در پیشرفت کارگر خدماتی و هماهنگی وی با آخرین متدهای نظافتی روز دنیا تاثیر بسزایی دارد. کارگر خدماتی همچنین، می بایست با روش های مختلف نظافت سنتی و نظافت صنعتی آشنا باشد. 

سعی در ارائه سرویس بر اساس سلیقه مشتری 

نیروی نظافتی می بایست سرویس دهی به مشتریان شرکت را بر اساس سلیقه و نظر آنها انجام دهد. اولویت های نظافتی مشتری در خصوص چگونگی انجام فرایند نظافت منزل، نوع مواد شوینده، نظافت قسمت های مختلف منزل، روش های گوناگون تمیز نمودن منزل و اثاثیه آن و بسیاری موارد دیگر، همه و همه از جمله مواردی است که نیروی اعزامی می بایست در راس کار خود قرار دهد. نظافتچی منزل می بایست در جهت جلب رضایت مشتری گام برداشته و در این راستا تمام دانش و تخصص خود را به کار بندد.