نیروی پذیرایی و تعدد سرویس ها

نیروی پذیرایی و تعدد سرویس ها

1397/9/17 سارا سلیمان پور
نیروی پذیرایی عنصری اساسی در ارائه خدمات تشریفات و پذیرایی به میهمانان و مدعوین می باشد. اعزام نیروی پذیرایی و همچنین اعزام مهماندار از مهم ترین سرویس های شرکت خدمات پذیرایی موج نو می باشد. مهمانداران و نیروهای پذیرایی بر اساس نیاز مشتریان به مجالس و مراسم گوناگون اعزام شده و در هر از این موارد به فراخور مجلس مورد نظر، به پذیرایی از مدعوین می پردازند. 

نیروی پذیرایی و تعدد سرویس ها

برگزاری مهمانی ها و مراسم مختلف قبل از هر چیزی به نیروی پذیرایی ماهر و کاربلد نیاز دارد. در این صورت برگزاری مراسم با نظم و آرامش بیشتری دنیال خواهد شد. نیروی پذیرایی عنصری اساسی در ارائه خدمات تشریفات و پذیرایی به میهمانان و مدعوین می باشد. اعزام نیروی پذیرایی و همچنین اعزام مهماندار از مهم ترین سرویس های شرکت خدمات پذیرایی موج نو می باشد. مهمانداران و نیروهای پذیرایی بر اساس نیاز مشتریان به مجالس و مراسم گوناگون اعزام شده و در هر یک از این موارد به فراخور مجلس مورد نظر، به پذیرایی از مدعوین می پردازند.  

نیروی پذیرایی به چه مکان هایی اعزام می شود؟

پرسنل پذیرایی در ارگان های دولتی

اگر سازمان ها، ادارات و ارگان های دولتی به منظور برگزاری انواع مراسم از شرکت های خدمات پذیرایی درخواست اعزام نیروی پذیرایی نمایند، مهمانداران اعزامی می بایست از ضوابط حاکم بر ارگان مربوطه پیروی نمایند. از جمله این ضوابط می توان به نحوه پوشش مهمانداران و همچنین، چگونگی مواجهه با مدعوین و چگونگی پذیرایی از آن ها اشاره کرد. برگزاری مراسم و همایش مختلف در ارگان های دولتی و سازمان ها اصول و قواعد خاص خود را دارد. برای آنکه مراسم پذیرایی و استقبال یا بدرقه مهمانان و حاضران بدون کم و کاست انجام شود، نیاز به پرسنل پذیرایی آماده و هماهنگ برای ارائه خدمات است. نظم مراسم با برخورداری از پرسنل پذیرایی خانم و آقای حرفه ای تامین می شود. البته باید این خدمت را از مراجع معتبری که خدمات پشتیبانی نیز ارائه می کنند، دریافت کرد. 

مهمانداران در تالار عروسی 

مراسم جشن و عروسی یکی دیگر از انواع مراسمی است که به نیروی پذیرایی متخصص و مجرب نیاز دارد. با توجه به محل برگزاری مراسم که ممکن است تالار پذیرایی، باغ و... باشد، توصیه می شود اصول پذیرایی از مهمانان و اداره مراسم جشن منحصر به فرد و ویژه باشد. در هر صورت نوع مراسم عروسی، مهمانان و فضای این گونه مراسم تفاوت است. برای اینکه همه چیز طبق دلخواه صاحبان مراسم پیش برود، می توان صفر تا صد کار را به نیروی پذیرایی کارامد و حرفه ای سپرد. 

در بسیاری از مواقع تالارهای پذیرایی به منظور پوشش دادن جشن های بزرگ، با کمبود نیرو مواجه می گردند. در این شرایط، مسئولین تالار از شرکت های ارائه دهنده خدمات تشریفات و پذیرایی درخواست اعزام نیروی پذیرایی می نمایند. عمدتاً هر یک از تالارهای پذیرایی برای مهمانداران و خدمه پذیرایی خود لباس های فرم متحدالشکل تهیه می نمایند. مهمانداران اعزامی از سوی شرکت تشریفاتی می بایست خود را با شرایط تالار مربوطه تطبیق داده و از لباس فرم آن تالار استفاده نماید و همچنین، نحوه سرویس دهی به میهمانان نیز می بایست مطابق با سلیقه مشتری و بر اساس دستور صاحب تالار صورت پذیرد. 

نیروی پذیرایی در هتل ها 

بسیاری از هتل ها علیرغم دارا بودن نیروی پذیرایی مجرب، در برخی فصول سال به دلیل حجم بالای مسافرت مردم و یا به دلیل برگزاری ضیافت های بزرگ و نیازمندی به مهمانداران خبره تر و بیشتر، به کمک شرکت های تشریفاتی برای تامین مهماندار نیاز پیدا می نمایند. مهمانداران اعزامی همگی در امر به جا آوردن آداب پذیرایی از میهمانان ماهر و باتجربه بوده و به خوبی قادر به سرویس دهی به آنان می باشند. در زمانی که پیک بالای مسافرت موجب افزایش تعداد مشتریان هتل ها می شود، مدیران هتل ها می توانند از نیروی پذیرایی شرکت های تامین نیرو استفاده کنند. در این صورت طبق قرارداد و در بازه زمانی معین ار خدمات نیروهای پذیرایی ماهر و متخصص در هتل ها استفاده خواهند کرد. این امر از نظر اقتصادی برای هتل ها بسیار به صرفه خواهد بود چون بر اساس تعداد روزهای کار نیروها هزینه پرداخت می کنند. از طرفی با ضمانت شرکت تامین کننده نیرو از بهترین و ماهرترین نیروی پذیرایی برای پذیرایی از مهمانان و مسافران در هتل ها استفاده خواهند کرد. 

خدمه پذیرایی در رستوران ها

نیروی پذیرایی ممکن است به رستوران ها نیز اعزام گردد. این امر عمدتاً در شرایط پیک کاری رستوران های بزرگ و کمبود پرسنل پذیرایی در این رستوران ها اتفاق می افتد. خدمه پذیرایی در رستوران ها در برخی از ماه های سال دارای مشتریان زیادی هستند. در مقابل گاهی تعداد مشتریان کاهش می یابد. بنابراین برای صاحبان رستوران ها بسیار به صرفه خواهد بود که در زمان پیک از نیروهای مازاد استفاده کنند. در این صورت، دیگر مجبور نخواهند بود برخلاف میلشان، در زمان هایی که نیاز به خدمه پذیرایی نیست، دست به تعدیل نیرو بزنند. شرکت های تامین نیروی انسانی مثل شرکت موج نو با در اختیار داشتن نیروهای زبده و مجرب، نیروهای پذیرایی با مهارتِ کار در محیط رستوران را اعزام خواهند کرد. استخدام خدمه پذیرایی در رستوران از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات و موسسه های خدماتی می تواند بار زیادی از روی دوش صاحبان و گردانندگان رستوران ها بردارد تا بدون طی کردن سلسله مراتب جذب و استخدام نیرو، از نیروهای احراز صلاحیت شده بهره مند شوند. 

نیروهای پذیرایی در منازل

بسیاری از افراد به منظور برگزاری دورهمی های دوستانه، مهمانی های خانوادگی، مجلس تولد، مراسم عقد، مراسم مولودی و سایر مجالس در منزل خود، از شرکت خدمات تشریفاتی درخواست اعزام نیروی پذیرایی می نمایند. نیروهای اعزامی بر اساس سلیقه مشتری می توانند لباس فرم بر تن داشته و یا از لباس شخصی خود استفاده نمایند. در صورت استفاده از لباس شخصی، رنگ لباس می بایست با مجلس در حال برگزاری تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، نیروی خدماتی برای پذیرایی مجاز به استفاده از لباس سفید رنگ در مجلس ختم نمی باشد. پیش از اعزام نیرو، مشتری می بایست هماهنگی های لازم  را در خصوص لباس نیروهای اعزامی با شرکت انجام دهد. 

نیروهای پذیرایی در منازل باید قابل اعتماد و تاییدشده باشند. برای آنکه بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن، نیرویی بامهارت و مطمئن به کار گرفت، می توان از شرکت هایی که نیروی پذیرایی به منازل می فرستند، کمک گرفت. از مزیت های استفاده از خدمات این گونه شرکت ها این است که کیفیت خدمات خود را تضمین می کنند و در صورتی که به هر دلیلی از نیروی اعزامی رضایت نداشتید، شرکت مرجع نیروی جایگزین برای پذیرایی  به منزل اعزام خواهد کرد. این همان چیزی است که شرکت موج نو برای ارائه خدمات فوری، مطمئن و باکیفیت انجام می دهد تا رضایت مشتریانش از خدمات دریافتی همیشه تامین شود. 

هزینه و قیمت نیروی پذیرایی

هزینه و قیمت نیروی پذیرایی خانم و آقا در شرکت موج نو با هم تفاوت دارد و با توجه به سختی کار خانم ها و خدمات پذیرایی قابل ارائه توسط آن ها، دستمزد نیروی پذیرایی خانم کمی بیشتر از نیروی پذیرایی آقا است. به طور کلی، هزینه نیروی پذیرایی خانم و آقا به صورت ساعتی و بر اساس تعداد ساعت های کار محاسبه می شود. بنابراین تعداد ساعت کار پذیرایی، تعداد نیروهای پذیرایی، جنسیت نیرو و نوع کار از عوامل تعیین کننده هزینه ها و قیمت نیروی پذیرایی است. حداقل ساعت استفاده از خدمات نیروی پذیرایی معادل سه ساعت است و به ازای هر ساعت اضافه تر، مبلغی به هزینه پایه اضافه می شود. 

چگونه می توان خدمات نیروی پذیرایی موج نو را دریافت کرد؟

شرکت موج نو با داشتن بهترین نیروهای پذیرایی آقا و خانم آماده ارائه این خدمات به اشخاص، سازمان ها، هتل ها، رستوران ها و... است. برای ثبت سفارش خدمات پذیرایی موج نو می توانید با شماره 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. با دریافت مشاوره رایگان از تیم کارشناسان واحد پشتیبانی، می توانید با خیال آسوده ثبت سفارش کنید و به تعدادی که می خواهید نیروی پذیرایی خانم و آقا دریافت کنید. 

همچنین موج نو با ارائه اپلیکیشن سِرویک، ارائه خدمات پذیرایی و سایر خدمات را آسان تر کرده تا مشتریان عزیز بدون اتلاف وقت سفارش خود را ثبت کنند و از امکانات و مزایای ثبت سفارش در اپلیکیشن سِرویک هم استفاده کنند.