خدمات مهمانداری

خدمات مهمانداری

1397/10/4 سارا سلیمان پور
خدمات مهمانداری در زمره خدمات تشریفات و پذیرایی موسسات خدماتی پذیرایی بوده و شامل اعزام مهماندار آقا و اعزام مهماندار خانم به انواع مجالس، مراسم، رستوران ها، هتل ها و ... می گردد. مهمانداران در هر یک از مجالس و همچنین مکان ها، دارای وظایف و مسئولیت هایی می باشند

خدمات مهمانداری چیست؟

تصور کنید که مهمانی یا مجلسی مهم و تاثیرگذاری پیش رو دارید، هزاران دغدغه در ذهن شما نقش می بندد. از قبل، روند برگزاری مراسم را مجسم می کنیم تا بهترین فرایند را برای آن انتخاب کنیم. صاحبان هر مجلسی انتظار دارند که مراسمشان به بهترین نحو و باشکوه فراوان برگزار شود تا همه مهمانان با خاطری خوش مراسم را ترک کنند. باشکوه و بانظم برگزار شدن هر مراسمی بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از آن ها خدمات مهمانداری است. معمولاً خدمات مهمانداری شامل استقبال از مهمانان، پذیرایی از آن ها و بدرقه آن ها می شود. در طول برگزاری مراسم، مهمانداران خانم و آقا حضور پررنگی دارند و با انجام مسئولیت های خود موجب برگزاری مراسم در نهایت هماهنگی می شوند. 

خدمات مهمانداری در زمره خدمات تشریفات و پذیرایی موسسات خدماتی پذیرایی بوده و شامل اعزام مهماندار آقا و اعزام مهماندار خانم به انواع مجالس، مراسم، رستوران ها، هتل ها و... می شود. مهمانداران در هر یک از مجالس و همچنین مکان ها، دارای وظایف و مسئولیت هایی می باشند که تعدادی از این مسئولیت ها را در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. 

برخی خدمات مهمانداری شرکت های خدماتی پذیرایی 

خدمات مهمانداری در هتل ها 

همان طور که در مقالات پیشین اشاره شد، خدمات مهمانداری شامل اعزام خدمتکار پذیرایی به بسیاری مراکز از جمله هتل ها می شود. استقبال از مسافران در لابی هتل و راهنمایی آن ها به اتاقشان، حمل بار مسافران تا اتاق، تحویل کلید به مسافران، مرتب نمودن اتاق مسافرین به منظور استقرار آنها در اتاق مزبور، پر نمودن یخچال ها در اتاق های هتل با آب معدنی، نوشابه، شکلات و مواردی از این دست به منظور تشریف فرمایی مسافران، تحویل سفارش های تلفنی مسافران در زمان حضورشان در اتاق، سرو غذا در ساعات صبحانه، ناهار و شام، تمیز نمودن اتاق های هتل پس از تخلیه یک مسافر و پیش از حضور مسافر بعدی، پذیرایی از میهمانان به هنگام برگزاری کنگره ها، همایش ها و انواع جشن ها در هتل مزبور، همه و همه از جمله سرویس هایی است که مهمانداران هتل ها به مشتریان هتل ارائه می نمایند.  


ثبت سفارش از طریق وبسایت


خدمات مهمانداری در تالارهای پذیرایی

خدمات مهمانداری در تالارهای پذیرایی نیز بسیار گسترده بوده و با توجه به مجلس مورد نظر، متفاوت می باشد. از جمله مجالسی که در تالارهای پذیرایی برگزار می گردد، عبارت است از  مجلس عروسی، مجلس پاتختی، مجلس بازگشت از سفرهای زیارتی چون کربلا و مکه، مجلس تودیع از کارمندان بازنشسته سازمان ها و ارگان ها، مراسمات مناسبتی نهادهای دولتی و خصوصی، مراسم تجلیل از رتبه های برتر علمی و بسیاری مراسمات دیگر.

مهماندار آقا و خانم در طول برگزاری مراسم در تالار همواره آماده ارائه سرویس به مهمانان است. هر یک از مهمانان می توانند درخواست خود را با مهمانداران در میان بگذارند تا سریع به آن رسیدگی شود. نیروهای خدمات مهمانداری لباس یکدستی با توجه به فضا و نوع مراسم به تن می کنند و با رعایت اصول و آداب پذیرایی در خدمت مهمانان مراسم در تالارهای پذیرایی هستند. 

خدمات پذیرایی در باغ  و ویلا

نوع برگزاری تشریفات مجالس در باغ ها و ویلاها با نوع برگزاری مجالس در سالن ها و تالارها متفاوت می باشد. در تالارها مجالس عمدتا به شکلی رسمی تر برگزار شده و مهمانداران ملزم به رعایت قوانین تالار مربوطه می باشند. اگر چه در باغ ها و ویلاها نیز مهمانداران ملزم به رعایت قوانین و مقررات شرکت خدماتی پذیرایی می باشند، اما نوع قوانین و چهارچوب ها، کاملا متفاوت بوده و مهمانداران می بایست در خصوص مراحل پذیرایی و همچنین سایر موارد، خود را با قوانین و دستورات مشتریان وفق دهند. هر یک از مهماندارها و نیروهای پذیرایی به صوت هماهنگ به همه مهمانان رسیدگی می کنند تا مراسم در نهایت نظم و با رضایت کامل مهمانان برگزار شود. 

خدمات مهمانداری موج نو 

شرکت موج نو با ارائه خدمات مهمانداری، تشریفات و پذیرایی به اشخاص و شرکت ها، یکی از باسابقه ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات است. نیروهای تشریفات و پذیرایی مو جنو آموزش های لازم برای ارائه سرویس های گوناگون به انواع مشتریان را دریافت کرده و دارای گواهی های لازم هستند. موج نو برای برگزاری انواع مراسم و همایش ها در شرکت ها و سازمان ها و یا مجالس شخصی و خانوادگی نیروی مهماندار با تجربه و تاییدشده اعزام می کند. از طرفی همه خدماتی که از طرف نیروهای شرکت موج نو به مشتریان ارائه می شود، به صورت مستمر ارزیابی می شود. چون کیفیت خدمات اصل اولیه در سرویس دهی شرکت موج نو است. 

سازمان ها یا شرکت هایی که به خدمات مهمانداری و نیروی تشریفات ثابت نیاز دارند، می توانند از طریق شرکت موج نو نیروهای قابل اعتماد و باسابقه استخدام کنند. به این ترتیب از چالش های استخدام نیروی مطمئن و تضمین شده رهایی می یابند. کارشناسان پشتیبانی موج نو عملکرد نیرو را به صورت مداوم بررسی می کنند تا مشتریان از کیفیت کار نیروها آسوده خاطر باشند. 

برای دریافت خدمات موج نو از خدمات نظافت منزل گرفته تا انواع خدمات محل کار می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید تا بهترین نیروهای موج نو به محل اعزام شوند.