نظافت مجتمع ها

نظافت مجتمع ها

1397/9/24 سارا سلیمان پور
نظافت مجتمع ها از جمله سرویس های نظافتی شرکت های خدماتی نظافتی تهران بوده و دارای مشتریان بسیاری در میان ساکنین کلان شهر تهران می باشد. نظافت مجتمع ها شامل نظافت مجتمع های مسکونی و نظافت مجتمع های تجاری، نظافت هتل ها، نظافت رستوران های زنجیره ای، نظافت باشگاه ها، نظافت مجتمع های تفریحی، نظافت مجتمع های ورزشی

نظافت مجتمع ها

نظافت مجتمع ها از جمله سرویس های نظافتی شرکت های خدماتی نظافتی تهران بوده و دارای مشتریان بسیاری در میان ساکنین کلان شهر تهران می باشد. نظافت مجتمع ها با توجه به گستردگی فضای آن و متراژ بالا باید مطابق با اصول نظافت و تجهیزات ویژه انجام شود. مجتمع ها از هر نوعی که باشند نظافت مجتمع ها شامل نظافت مجتمع های مسکونی، نظافت مجتمع های تجاری، نظافت هتل ها، نظافت رستوران های زنجیره ای، نظافت باشگاه ها، نظافت مجتمع های تفریحی، نظافت مجتمع های ورزشی، نظافت موزه ها، نظافت مجتمع های فرهنگی و بسیاری موارد دیگر می شود. نظافت تعدادی از انواع مجتمع ها در ادامه به آن ها می پردازیم.

چرا نظافت مجتمع ها ضروری است؟

نظافت مجتمع ها علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری و تامین بهداشت عمومی، در حفظ و نگهداری بنای مجتمع هم تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر مجتمع ها به صورت دوره ای تمیز و نظافت نشوند، قسمت های مختلف مجتمع مانند آسانسورها، نمای مجتمع، شیشه ها و پنجره ها، راه پله و دیوارها سریع تر از حد انتظار مستهلک می شوند. در نتیجه هزینه زیادی برای صاحبان و مدیران مجتمع ها در پی خواهند داشت. نظافت کنترات مجتمع ها در واقع یک استراتژی بازگشت سرمایه است و هرچه در نظافت منزل یا نظافت ساختمان محل زندگی یا محل کار بکوشیم، در هزینه های جانبی نگهداری صرفه جویی کرده ایم. اگر نظافت فضای داخلی و بیرونی مجتمع ها را به تعویق بیندازیم، در واقع باید از کارگر نظافتی بیشتری در طی ساعات کار زیادی استفاده کرد تا کار نظافت و تمیزکاری مجتمع به سرانجام برسد. پس چه بهتر که برنامه منظم و از پیش تعیین شده ای برای نظافت مجتمع ها در نظر داشت تا بدون ایجاد اختلال در امور مجتمع، نیروهای نظافت در تاریخ و ساعت های خاص کارشان را انجام دهند. 

نظافت مجتمع ها شامل چه مواردی می شود؟

نظافت مجتمع های تجاری

نظافت مجتمع های تجاری از دو جهت قابل توجه می باشد. مورد اول اینکه سلامتی مشتری ها و افرادی که به منظور خرید وارد این مجتمع ها شده اند، تامین می گردد. مورد بعدی اینکه نظافت کنترات مجتمع های تجاری بر زیبایی و جلوه هر چه بیشتر فروشگاه ها و مغازه های این مجتمع ها اثر مثبتی به جای خواهد گذاشت. در نهایت رضایت و آرامش افراد را سبب می شود. هرچه محیط مجتمع های تجاری از تمیزی و نظافت درخشان باشد، در فرایند خرید مشتریان تاثیر شگفت آوری خواهد داشت. تصور کنید که مشتریان یک مرکز تجاری به محیط بی نظم و کثیف مجتمعی قدم بگذارند، قطعاً بوی بد و ظاهر کثیف مجتمع سبب می شوند مشتریان مدت بسیار کمی در مجتمع بمانند. اما در مجتمع تجاری که همه چیز از زیبایی برق می زند، ناخواسته اکثر مشتریان زمان زیادی را به خرید و گشت و گذار در قسمت های مختلف مجتمع اختصاص خواهند داد. 

نظافت مجتمع های مسکونی

نظافت مجتمع ها شامل نظافت مجتمع های مسکونی نیز می شود. شرکت خدماتی نظافتی بر اساس نیاز مشتریان در خصوص نظافت مجتمع مسکونی شان، با آن ها قرارداد بسته و به اعزام نیروی نظافتی می پردازد. عمدتا ساکنین هر یک از مجتمع های مسکونی فردی را به عنوان نماینده مجتمع در نظر گرفته و این فرد نیز مسئولیت هایی در قبال ساکنین مجتمع مزبور بر عهده می گیرد. هیئت مدیره و یا نماینده هر مجتمع مسکونی بر اساس بازخوردها و نظرات ساکنین، می تواند با یک شرکت نظافتی خوش نام و مجرب قرارداد بسته و درخواست سرویس نظافت مجتمع مسکونی نماید. 

نظافت مجتمع های اداری

در مجتمع های اداری، تمیز بودن فضای مجتمع تأثیر مستقیمی بر بازدهی کارکنان و رضایت مراجعان دارد. از طرفی حفظ بهداشت و سلامتی همه افراد حاضر در مجتمع را برآورده خواهد کرد. نظافت مجتمع های اداری باید در ساعات و روزهایی انجام شود که خللی به فعالیت های شغلی کارکنان شرکت های اداری وارد نشود. همچنین نیروی نظافت باید آموزش های لازم را دریافت کند تا با سرعت عمل و کیفیت بالایی کار نظافت را به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: تفاوت نظافت ساختمان مسکونی و ساختمان اداری در چیست؟

نظافت هتل ها

نظافت هتل ها از دیگر مواردی است که در حیطه نظافت مجتمع ها قرار می گیرد. نیروهای نظافتی اعزامی از سوی موسسات نظافتی، تمامی امور نظافتی هتل چون لابی هتل، نظافت رستوران و کافی شاپ هتل، نظافت راهروها، نظافت راه پله، نظافت داخل اتاق های هتل، نظافت آسانسورهای هتل و نظافت فضای بیرونی هتل را در بر می گیرد. در صورت هماهنگی در خصوص سرویس های نظافتی بیشتر، نیروها قادر به انجام موارد بیشتر نیز خواهند بود. 

نظافت مجتمع های تفریحی

نظافت مجتمع های تفریحی تضمین کننده سلامتی و بهداشت بازدیدکنندگان از این مجتمع ها شده و همچنین، در زیبایی هر چه بیشتر این مجتمع ها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. جمع آوری و نظافت نیمکت ها، وسایل بازی، سطل های زباله و... از جمله مواردی است که به هنگام نظافت مجتمع ها می بایست مد نظر نیروهای نظافتی قرار گیرد.

نظافت مجتمع های ورزشی

نظافت مجتمع های ورزشی و توجه به بهداشت ورزشکاران، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و صاحبان مجتمع های ورزشی و باشگاه ها نمی بایست از این موضوع غافل گردند. نظافت دستگاه های ورزشی، نظافت کف سالن، نظافت دیوارها و... از جمله مواردی است که در نظافت مجتمع ها و به ویژه مجتمع ورزشی می بایست مد نظر قرار گیرد. 

نظافت رستوران های زنجیره ای

رستوران های بزرگ و زنجیره ای که در مجتمع ها و یا برج ها استقرار دارند، نیاز به نظافت ویژه ای دارند. از آنجا که محیط رستوران، محیط بسیار حساسی از نظر بهداشت و سلامت است، باید برای نظافت و ضدعفونی محیط رستوران های بزرگ و کوچک برنامه ویژه ای داشت. هرچه محیط رستوران های مجتمع تمیزتر باشد و در نظافت آن به جزئیات بیشتری توجه شود، مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت.

نیروی نظافت مجتمع ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مجتمع ها از هر نوعی که باشند و در هر اندازه و ابعادی که باشند، به نظافت دوره ای و منظمی نیاز دارند. برای نظافت مجتمع ها با توجه به حجم کار به تیمی از نیروهای نظافتی نیاز است که در نهایت هماهنگی کاری شسته رفته و دقیق ارائه دهند. برای نظافت مجتمع پیشنهاد می شود از طریق مراجع معتبر ارائه خدمات اقدام کرد تا بتوان از خدمات پشتیبانی هم بهره مند شد. شرکت موج نو خدمات نظافت کنترات به مجتمع ها، برج ها و ساختمان های شهر تهران ارائه می کند. موج نو در نظافت برج یا مجتمع ها پیشگام است. نیروی نظافت موج نو آموزش های لازم را دریافت کرده و با بررسی دقیق سوابق و تجربیاتش، انتخاب می شود. تیم تامین نیروی انسانی تلاش می کند تیمی منظم، هماهنگ و مسلط به نظافت محیط های بزرگ مثل مجتمع به محل اعزام کند و با ارائه خدمات پشتیبانی و نظارت بر عملکرد نیروها، رضایت مشتریان را برآورده سازد.

برای دریافت خدمات نظافت مجتمع ها، می توانید با شماره های 02174402 و 02178402000 تماس بگیرید و با راهنمایی تیم کارشناسان مرکز تماس سفارش خود را رزرو کنید.