خانه تکانی عید

خانه تکانی عید

1397/12/11 سارا سلیمان پور
خانه تکانی عید و انجام نظافت منزل به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز، از جمله آدابی است که همه ما ایرانیان همه ساله با شور و حرارت خاصی انجام می دهیم. اگر شاغل هستید و فرصت کافی برای تمیز کردن منزلتان ندارید، هیچ جای نگرانی نیست.

خانه تکانی عید

خانه تکانی عید و انجام نظافت منزل به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز، از جمله آدابی است که همه ما ایرانیان همه ساله با شور و حرارت خاصی انجام می دهیم. اگر شاغل هستید و فرصت کافی برای تمیز کردن منزلتان ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و رعایت اصول پیاده سازی مراحل انجام خانه تکانی، با خیالی آسوده به استقبال عید نوروز بروید. اگر در مناطق شرقی تهران ساکن هستید، شرکت خدماتی موج نو قادر به ارائه سرویس نظافت منزل شرق تهران به شما عزیزان می باشد. همچنین، در هر کجای تهران که ساکن باشید، با نصب اپلیکیشن سرویک(لینک دانلود اپلیکیشن سرویک در کافه بازار) می توانید به ثبت درخواست خدمات نظافت نمایید. در ادامه نکاتی چند در خصوص خانه تکانی عید مطرح می نماییم.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟

از خانه تکانی دلتان شروع کنید

همان طور که می دانید، خانه تکانی عید، به مناسبت نو شدن سال و استقبال از میهمانان نوروزی صورت می گیرد. در باورها و آداب و رسوم ما ایرانیان، مهمانداری و پذیرایی از میهمانان دارای اهمیت زیادی بوده و صله رحم، از بنیان های اصلی خانواده های ایرانی می باشد. به همین خاطر، پیش از شروع خانه تکانی عید، می بایست در ابتدا کدورت ها را از دلتان بیرون کرده و به فکر بخشیدن دوستان و اقوام خود بیفتید. این امر به شما کمک می کند که سال نو را با دلی خوش آغاز کرده و عشق و محبتتان را نثار خانواده و بستگان نمایید. با این کار همچنین، از معاشرت با دوستان، آشنایان و اقوامتان لذت بیشتری برده و این امر به تقویت روحیه شما عزیزان نیز کمک شایانی خواهد نمود.

از خدمات نظافت منزل پاره وقت بهره ببرید

همان طور که می دانید، خانه تکانی عید پروژه ای بزرگ و فرایندی زمان بر بوده و نمی توان تنها ظرف چند ساعت آن را به پایان رساند. بنابراین، یکی از راه حل ها برای انجام به موقع خانه تکانی عید، استفاده از خدمات نظافت منزل پاره وقت می باشد. بدین ترتیب، می توانید از یکی دو ماه مانده به نوروز برای نظافت خانه خود برنامه ریزی نمایید. روزانه چند ساعت را به تمیز کردن قسمت های مختلف منزل اختصاص دهید. می توانید از سرویس اعزام نظافتچی منزل شرکت خدماتی موج نو نیز بهره مند شوید. همچنین، اگر به عنوان خانم خانه ساعاتی که در منزل تنها هستید، تمایل به خانه تکانی دارید، می توانید از سرویس نظافت منزل توسط خانم شرکت خدماتی موج نو استفاده نمایید. 

نظافت منزل

مواد خوراکی تاریخ گذشته را دور بریزید

همه ما در خانه هایمان خوراکی هایی داریم که خوردنشان را به روز مبادا موکول کرده ایم. انواع شیرینی، کشمش، شکر پنیر، آبنبات و بسیاری تنقلات دیگر، خوراکی هایی است که در منازل ما ایرانیان پیدا می شود. اغلب این خوراکی ها را در کابینت ها و کشوهای آشپزخانه منازل خود قرار می دهیم. هنگامی که تصمیم به خانه تکانی عید گرفتید، می بایست تاریخ تولید و انقضای این خوراکی ها را بررسی کرده و خوراکی های تاریخ گذشته را دور بریزید تا از مسمومیت غذایی خود و اعضای خانواده تان پیشگیری نمایید. همچنین، نگهداری طولانی مدت این مواد خوراکی در کابینت ها، منجر به تجمع سوسک و سایر حشرات موذی در آشپزخانه تان می شود. بنابراین، توصیه می کنیم که تنها مواد خوراکی را در حد نیازتان تهیه کرده و به مدت زمان نگهداری آن در منزل نیز دقت نمایید.

یخچال و فریزرتان را دریابید!

خانه تکانی عید شامل تمیز کردن یخچال و فریزر منازل نیز می گردد. نظافت یخچال، منجر به از بین رفتن بوی بد یخچال و تفکیک نمودن مواد غذایی سالم از مواد غذایی فاسد می گردد. به یاد داشته باشید که اگر چه فریزر محلی برای نگهداری مواد غذایی در دراز مدت می باشد، اما مدت نگهداری مواد در فریزر نیز می بایست مد نظر قرار گیرد تا ارزش غذایی آن حفظ گردد. پس از تمیز کردن طبقات یخچال و به منظور خوشبو شدن فضای داخل آن، می توانید از جوش شیرین، وانیل و یا ورقه های لیمو ترش استفاده کنید. 

مبل ها، موکت ها و فرش ها را زودتر بشویید

خانه تکانی عید شامل شستشو و تمیز کردن مبل ها، موکت ها و فرش های منزل نیز می گردد. بدین منظور می بایست از روزها قبل اقدام نموده و به منظور تسریع فرایند خانه تکانی، از خدمات موکت شویی و مبل شویی شرکت خدماتی موج نو بهره مند شوید. همچنین، اگر نمی خواهید مبلمان و موکت خود را به طور کامل شستشو نموده و تنها قصد لکه گیری کردن آنها را دارید، متخصصین شرکت با استفاده از تجهیزاتی چون بخارشوی صنعتی، قادر به لکه گیری مبلمان و موکت در منزل شما عزیزان می باشند. 

داروهایتان را بررسی کنید

زمانی که خانه تکانی عید را شروع می کنید، به سراغ قفسه داروها در منزل خود بروید و داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید. همچنین، با خودتان قرار بگذارید که در سال جدید، تنها به اندازه نیازتان دارو تهیه کنید تا از دورریز دارو و مصرف بی رویه آن در کشور جلوگیری نمایید. همچنین، به شرایط نگهداری هر یک از داروها نیز توجه کرده و مواردی را که می بایست در یخچال نگهداری شوند، حتما در سبد و یا جعبه ای قرار داده و  به یخچال منزلتان منتقل نمایید. 

کمدها را فراموش نکنید

آشفتگی و در هم ریختگی کمدها معضلی است که در بسیاری از منازل با آن مواجه می باشیم. خانه تکانی عید بهترین زمان برای سر و سامان دادن به کمدهای منزل می باشد. در این هنگام می توانید به منظور پیشگیری از آشفتگی های آتی، تمامی لوازم خود را دسته بندی نمایید. به عنوان مثال، لباس ها را در یک طبقه، سشوار، ماساژور، ریش تراش و سایر لوازم برقی خود را در طبقه ای دیگر، جواهرات را در طبقه بعدی، ادکلن، اسپری، افترشیو و سایر اقلام بهداشتی و آرایشی را در طبقه ای مجزا قرار دهید. بدین ترتیب، پس از انجام خانه تکانی عید می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، وسیله مورد نظرتان را پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

لباس هایتان را لکه گیری کنید

خانه تکانی عید شامل بازبینی لباس های قدیمی و دوختن پارگی آنها و از بین بردن لکه های آنها نیز می گردد. از بین بردن لکه یقه لباس نیز امر مهمی بوده و تأثیر بسزایی در زیبایی و درخشندگی لباس ها خواهد گذاشت. در مقالات پاک کردن انواع لکه لباس(بخش اول)، پاک کردن انواع لکه لباس(بخش دوم) و پاک کردن انواع لکه لباس(بخش سوم)، نکاتی کاربردی در خصوص چگونگی لکه گیری لباس ها مطرح نموده ایم که می تواند کمک رسان شما عزیزان باشد. این امر کمک می کند که لباس های غیر قابل استفاده خود را پس از لکه گیری، مجددا استفاده نموده و به لحاظ اقتصادی، در زندگی خود جلو بیفتید. 

خریدهایتان را به روز آخر موکول نکنید

از جمله رسومی که قرین خانه تکانی عید می باشد، نو کردن و خرید تعدادی از وسایل خانه می باشد. وسایلی چون سفره، رومیزی، گلدان گل و مواردی از این دست، معمولا می بایست سالانه تعویض شوند. تعویض این وسایل، تأثیر بسزایی در زیبایی منازل و درخشندگی و جلای آنها دارد. اما نمی بایست خریدهایتان را به روز آخر موکول کنید. بلکه می بایست برای خریدهایتان برنامه ریزی کنید تا هم از گرانی های پایان سال در امان بمانید و هم بتوانید با فراغ بال، اجناس مورد نظرتان را خریداری نمایید.