خدمات مراقبت از کودک

خدمات مراقبت از کودک

1397/8/14 سارا سلیمان پور
خدمات مراقبت از کودک بخش مهمی از سرويس های قابل ارائه شرکت خدماتی را شامل می گردد. بسیاری از خانواده ها بنا به دلايل مختلف اقدام به استخدام نیروی مراقب برای فرزندان خود می نمايند.

خدمات مراقبت از کودک

امروزه، خانواده ها فرصت کافی برای نگهداری و مراقبت از کودکان خود ندارند. دیگر مانند گذشته والدین نگهداری از کودک خود را در ساعات غیبتشان به آشنایان و اطرافیان واگذار نمی کنند. بلکه از افراد متخصص و حرفه ای استفاده می کنند. افرادی که به اصول روان شناسی کودک مسلط هستند و از صبر و شکیبایی بالایی برخوردارند. خدمات مراقبت از کودک بخش مهمی از سرويس های قابل ارائه شرکت خدماتی را شامل می گردد. بسیاری از خانواده ها بنا به دلايل مختلف اقدام به استخدام نیروی مراقب برای فرزندان خود می نمايند. خدمات مراقبت از کودک شامل طيف وسيعی از خدمات در حوزه ارتباط برقرار کردن با کودک، نگهداری از کودک، آموزش دادن به کودک و سرگرم نمودن او می گردد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند و کودک می بايست پرسنلی را به عنوان مراقب کودک خود استخدام کنند که آموزش های حرفه ای و گسترده ای در خصوص مراقبت از کودکان دريافت نموده باشد. اين شرکت ها همچنين می بايست دوره هايی تکميلی در خصوص خدمات مراقبت از کودک برای پرسنل پرستاری خود برگزار نمايند. بدين ترتيب، نیروی مراقب کودک قادر خواهد بود وظايف خود را به بهترين نحو ممکن انجام داده و خدمات مراقبت از کودک را به درستی به کودکان ارائه نمايد. در اين مقاله قصد داريم که به معرفی برخی خدمات مراقبت از کودک که عمدتا از سوی مشتريان شرکت خدماتی مورد درخواست واقع می گردند، بپردازيم. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


انواع خدمات مراقبت از کودک 

نگهداری و مراقبت از کودک در منزل کودک

شامل مراقبت همه جانبه از کودک در ساعاتی که والدين او در منزل حضور ندارند. 

فراهم نمودن غذا و ميان وعده برای کودک 

اين دسته از خدمات مراقبت از کودک شامل تهيه و پخت غذا، دسر و ميان وعده برای کودک می باشد. بالطبع، در حين ارائه اين دسته از خدمات مراقبت از کودک، نیروی مراقب کودک می بايست برنامه غذايی را از والدين کودک دريافت نمايد و با هماهنگی والدین برنامه تغذیه ای مناسب با سن کودک ارائه شود. 

در نظر گرفتن زمانی برای استراحت کودک

نیروی مراقب کودک می بايست در طول روز زمانی را نيز به استراحت کودک اختصاص دهد. زمان بندی مناسب برای خواب و بازی کند اهمیت بالایی دارد تا سیستم خواب کودک به هم نریزد. 

تعويض پوشک در مورد نوزادان 

خدمات پرستاری که شامل حال نوزادان می شود کمی متفاوت است. پرستار و مراقب نوزادان باید از تجربه کافی برای مراقبت های ویژه از کودکان زیر دو سال و شیرخواره برخوردار باشد و خدمات مراقبت از کودک شامل تعويض به موقع و درست پوشک نوزاد نيز می گردد. اين تعويض می بايست به گونه ای انجام شود که مانع بروز ادرار سوختگی در نوزار شود. 

انجام بازی و فعاليت های فيزيکی با کودک

پرستار کودک باید خلاقیت خوبی داشته باشد. بازی های سرگرم کننده زیادی برای کودک فراهم کند  و با صبر و حوصله او را با سرگرمی های جذاب یا بازی های هوش سرگرم سازد. خدمات مراقبت از کودک شامل بازی کردن با کودک و ايجاد تحرک و نشاط در کودک نيز می گردد. انجام این فعالیت ها سبب می شود کودکان بهانه نگیرند و تا پایان روز سرحال و شاداب باشند. 

انجام بازی های فکری با کودک

انجام بازی های فکری با کودکان، منجر به خلاقيت آن ها در حوزه های مختلف می گردد. بازی های هوش سبب می شود کودک علاوه بر اینکه سرگرم می شود، از نظر ذهنی نیز رشد کند. 

انجام فعاليت های هنری و صنايع دستی با کودک

خدمات مراقبت از کودک درست کردن کاردستی با کودک را نيز در بر می گيرد. کارهای هنری خلاقیت کودک را بر می انگیزاند و به شکوفایی استعدادهای او نیز کمک می کند. 

رسيدگی به امور تحصيلی کودک

از ديگر خدماتی که والدين از نیروی مراقب کودک خود انتظار دارند، رسيدگی به امور تحصيلی فرزند می باشد. پیگیری وضعیت آموزشی کودک توسط پرستار و ارزیابی نقاط ضعف و قوت کودک در درس های مدرسه، در نهایت والدین را در جریان امور تخصیلی کودک قرار می دهد. 

آموزش زبان انگليسی به کودک

بسياری از والدين فردی را به منظور ارائه خدمات مراقبتی به کودک خود استخدام می نمايند که علاوه بر انجام خدمات منزل، قادر باشد به تدريس زبان انگليسی به کودکشان نيز بپردازد. پرستارانی که به آموزش زبان مسلط هستند، می توانند بخش از ساعات مراقبت از کودک را به آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهند. 

آموزش نقاشی به کودک

آموزش نقاشی به کودکان می تواند نقش موثری در رشد و پرورش استعدادهای کودک ايفا نمايد. یکی از استعدادهای هنری کودکان نقاشی کردن است. در صورت علاقه کودک، پرستار می تواند ساغتی را به نقاشی کردن با اون اختصاص دهد. این اقدام علایق کودک را شکوفا کرده و علاوه بر آن جنبه سرگرم کنندگی نیز دارد. 

آموزش يک رشته ورزشی به کودک

از ديگر خدمات مراقبت از کودک می توان به آموزش يک رشته ورزشی (مانند شنا) به کودک اشاره نمود. بسیاری از استعدادهای افراد در سنین کودکی شکوفا می شود. والدین به دلیل مشغله کاری زیاد، وقت رسیدگی به کودک خود را ندارند. اما با به کارگیری پرستار حرفه ای می توان این کمبود را به خوبی جبران کرد. با شناسایی علاقه کودک به یکی از ورزش ها می توان علاوه بر ارتقای سلامت جسمی کودکان، زمینه فعالیت گروهی و یا فردی ورزشی را نیز فراهم کرد. 

انجام امور منزل در راستای نگهداری از کودک

نیروی مراقب کودک می بايست تمامی امور مربوط به نظافت منزل کودک و به ویژه مرتب نمودن اتاق وی، مرتب نمودن اسباب بازی های کودک، نظافت لباس های کودک و مواردی از اين دست را انجام دهد. تمیزبودن اتاق کودک یا نوزاد و گردگیری به موقع آن در حفظ سلامت و بهداشت کودک و فضایی که در آن رشد می کند، نقش مهمی دارد. 

تهيه گزارش روزانه از عملکرد کودک به منظور ارائه به والدين 

از ديگر خدمات مراقبت از کودک عبارت است از بررسی عملکرد کودک و تهيه گزارشی از فعاليت های روزانه کودک. پرستار کودک سپس می بايست اين گزارش را به طور روزانه به والدين کودک ارائه نمايد تا آن ها به طور کامل و دقیق در جریان جزییات عملکرد روزانه کودک خود قرار بگیرند. 

رعايت نکات ايمنی در منزل 

نیروی مراقب کودک می بايست نکات ايمنی را در منزل کارفرمای خود به درستی رعايت نمايد. وی می بايست از آسيب رسيدن به کودک از هر طريق ممکن جلوگيری به عمل آورد. برخورداری از نیروی حرفه ای و مجرب برای پرستاری و مراقبت از کودک از دغدغه های والدین است که برای فائق آمدن بر آن باید از طریق شرکت های معتبر ارائه کننده خدمات پرستاری اقدام کرد.

لباس پوشاندن به کودک

تعويض لباس کودک از ديگر خدمات مراقبت از کودک می باشد که نیروی مراقب کودک وظيفه انجام آن را به عهده دارد. پرستاری از نوزادان اصول خاص خود را دارد. با توجه به اینکه از نظر فیزیکی دوران نوزادی دوران حساسی است باید در اموری مثل پوشاندن لباس بر تن نوزادان دقت کرد. 

برقرای رابطه ای خلاقانه با کودک

نیروی مراقب کودک می بايست تمام تلاش خود را در برقراری رابطه ای مستحکم با کودک به کار بندد. در راستای برقراری اين رابطه، نیروی مراقب کودک می بايست خلاقيت به خرج داده و سعی در جلب محبت و دوستی کودک بنمايد. زمانی که والدین سر کارند، پرستار نزدیک ترین فرد به کودک است. به مرور زمان با گذراندن وقت بیشتر با کودک، با روحیات و ویژگی های درونی کودک بیشتر آشنا می شود و می تواند راهی برای برقراری رابطه ای خلاقانه با کودک پیدا کند. 

آشنايي با کمک های اوليه

از ديگر خدمات مراقبت از کودک، آشنايی پرستار با کمک های اوليه می باشد. اين امر سبب می شود که در صورت بروز احتمالی آسيب ديدگی جزئی به کودک، نیروی مراقب بتواند از گسترده شدن آسيب پيشگيری به عمل آورد. در صورت بروز هر گونه اتقاق غیر قابل پیش بینی، پرستار آموزش دیده می تواند در اسرع وقت وارد عمل شده و جلوی هر اتفاق ناگواری را بگیرد. 

رسيدگی به داروهای کودک

ممکن است برخی کودکان داروهای خاصی مصرف نمايند. والدين کودک در چنين مواقعی می بايست موضوع را با نیروی مراقب کودکشان در ميان بگذارند. نیروی مراقب کودک نيز می بايست داروهای کودک را در زمان معين و به مقدار لازم بنابه دستور پزشک به کودک بدهد.

حمام کردن کودک

خدمات مراقبت از کودک نظافت و حمام کردن کودک را نيز در بر می گيرد. نیروی مراقب کودک نمی بايست کودکی را که به طرق مختلف خود را کثيف نموده  به حال خود رها کنند. بلکه می بايست کودک را به حمام برده و لباس تميز نيز به او بپوشانند. برای اینکه کودک بهانه نگیرد، پرستار می تواند یک بازی خلاقانه راه بیندازد تا به راحتی و بدون دردسر او را حمام کند. 

خدمات پرستاری موج نو چه مزایایی دارد؟

موج نو برای ارائه خدمات پرمسئولیت و حساس پرستاری از کودک، استراتژی مشخص و حرفه ای دارد. با توجه به اینکه ذات حساس حدمات پرستاری، این امکان برای مشتریان فراهم می شود تا با دریافت مشاروه رایگان از کارشناسان پرستاری موج نو و ضمن تشریح کامل نیاز خود، از پرستار حرفه ای، متعهد و کاربلدی برخوردار شوند. نکته قابل توجه که خدمات پرستاری موج نو را متمایز و برجسته می کند این است که پرستاران کودک و سالمند اعزامی سه روز آزمایشی فعالیت خواهند کرد تا در صورت رضایت مشتری و توافق پرستار با مشتری، قرارداد بلند مدت تنظیم می شود. حتی طی روزهای آزمایشی هم کارشناسان موج نو عملکرد پرستار و رضایت مشتری را ارزیابی می کنند و مشتری می تواند به صورت مستمر با کارشناس در تماس باشد تا با آسودگی خاطر پرستار را برای مدت طولانی تر به کار بگیرد. کارشناسان موج نو به توانایی و تجارب پرستاران خود کاملاً آگاه هستند و برای نوزادان و کودکان زیر دو سال پرستارانی با توانایی های ویژه می فرستند. سوابق حرفه ای و اخلاقی پرستاران هم به صورت جزیی بررسی می شود و البته از فیلترهای منابع انسانی عبور می کنند تا در نهایت فردی با مهارت های تایید شده برای نگهداری و مراقبت از کودک شما انتخاب شود. 

کلام آخر 

در اين مقاله به بيان برخی خدمات مراقبت از کودک پرداختيم. در مقالات آتی به بررسی هر يک از اين خدمات به طور جداگانه و مبسوط خواهيم پرداخت. اميد است که اين مطلب مورد توجه شما همراهان گرامی قرار گرفته باشد. اگر برای نگهداری و مراقبت از کودک خود به دنبال پرستار کودک یا سالمند مجرب و متعهد هستید، می توانید با 02174402 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.