نگهداری از کودک

نگهداری از کودک

1397/5/11 سارا سلیمان پور
خدمات نگهداری از کودک شامل موارد متعددی می گردد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودکان می بايست قادر به استخدام نيروهای انسانی باشند که اين نيروها دارای دانش و مهارت لازم در خصوص ارائه خدمات

خدمات نگهداری از کودک 

امروزه والدین کودکان با توجه به مشغله های مختلفی که دارند، فرصت کافی برای نگهداری از کودک خود را ندارند. معمولا مجبور می شوند آن ها را به خانواده یا دوستان بسپارند. بسیاری از مواقع هماهنگ کردن با دیگران سخت است یا آن ها هم وقت کافی برای نگهداری از کودک را ندارند. در این شرایط می توان سراغ پرستاران کودک رفت. خدمات نگهداری از کودک شامل موارد متعددی می گردد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودکان می بايست قادر به استخدام نيروهای انسانی باشند که اين نيروها دارای دانش و مهارت لازم در خصوص ارائه خدمات نگهداری از کودک به مشتريان چنين شرکت هايی باشند. اين نيروهای انسانی علاوه بر داشتن آگاهی نسبت به روحيات و نيازهای کودکان، می بايست قادر به برقراری ارتباط با کودکان نيز باشند. در ادامه به بررسی دلائل استخدام نيروهای خدماتی مراقبت از کودکان، چگونگی خدمات نگهداری از کودک و همچنين مشخصات نيروهای ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک می پردازيم.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


دلایل استخدام نيروی ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک توسط والدين

اشتغال والدين و تنها ماندن کودک در منزل

از جمله مواردی که والدين را ترغيب به استخدام نيروی مراقبت کودک می نمايد، اشتغال والدين در بيرون از منزل می باشد. زمانی که پدر و مادر هر دو به طور روزانه ساعات زيادی را در بيرون از منزل و به کسب درآمد می پردازند، فرزندان در خانه تنها می مانند. 

تنهايی فرزند در منزل، خطرات زيادی را برای او به همراه دارد. بسياری از والدين، به منظور اجتناب از اين خطرات احتمالی که کودکشان را تهديد می کند، اقدام به استخدام پرستار و نيروی ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک برای فرزند خود می نمايند. تنهایی کودک در خانه موجب انزوای کودک می شود و از نظر روانی تاثیرات سوء روی روان و ذهن کودک به جای می گذارد. از طرفی استفاده از وسایل آشپزخانه برای کودکان خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد

عدم امکان ثبت نام فرزند در مهد کودک

شاید مهد کودک گزینه مناسبی برای والدین شاغل باشد در ساعاتی از روز کودک خود را به مهدکودک ها بسپارند. در بسياری مواقع به دليل دور بودن منزل از مهد کودک، امکان ثبت نام فرزند در مهد کودک و بهره مندی از خدمات مراقبت از کودک این مراکز وجود ندارد. همچنين، ممکن است که والدين در نزديکی محل سکونت فرزند خود، نتوانند مهد کودکی متناسب با نيازهای کودکشان پيدا نمايند. اين عوامل منجر به استخدام نيروی ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک توسط والدين کودک می گردد. از طرفی آمد و شد در روزهای پرترافیک و شلوغ موجب اتلاف وقت زیادی برای بردن کودک به مهد کودک می شود. 

دلبستگی کودک به محيط منزل

به هرحال محیط خانه فضای امن و آشنایی برای کودک است و به همه چیز در آن واحد دسترسی دارد. کودکانی وجود دارند که دلبستگی زيادی به محيط منزل خود داشته و به سختی حاضر به شرکت در مهد کودک می شوند. چنين کودکانی عمدتا در منزل دارای تسهيلاتی چون اسباب بازی های سرگرم کننده و مهيج و يا حيوانات خانگی می باشند. همچنين، ممکن است اتاق کودک به سبکی ويژه نقاشی شده باشد. 

در چنين مواقعی، والدين کودک به منظور ممانعت از دوری کودک از دلبستگی هايش، اقدام به استخدام نيروی ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک می نمايند. بدين ترتيب، کودک در محيط خانه خود و با برخورداری از تسهيلاتی ويژه، مورد مراقبت نيز قرار می گيرد.در چنین شرایطی، نیروی اعزامی علاوه بر مراقبت و رسیدگی به کودک، به ارائه خدمات منزل نیز می پردازد. پرستار کودک علاوه بر نگهداری از کودک و رسیدگی به تمام امور او، کارهای خانه را نیز انجام می دهد. در این صورت با یک تیر دو نشان زده اید و وقتی به خانه برمی گردید با منزلی تمیز و مرتب رو به رو می شوید. 

بيماری کودک

کودکانی که دارای بيماری های خاصی می باشند و امکان شرکت در فعاليت های گروهی برايشان چندان ميسر نمی باشد، می توانند با بهره جستن از نیروی مراقب کودک به دريافت خدمات نگهداری از کودک پرداخته و در منزل خود مورد مراقبت قرار گيرند. در این صورت کودک دچار انزوا و افسردگی نخواهد شد. پرستار کودک با اشراف به اصول روان شناسی کودک، رابطه صمیمانه ای با او برقرار می سازد تا او هیچ کمبودی در روابط اجتماعی خود احساس نکند

به عنوان مثال، والدينی که دارای کودکان مبتلا به انواع معلوليت های جسمی و ذهنی می باشند، می توانند مراقبت از کودک خود را به نیروی مراقب کودک در منزل خود سپرده و نگران آسيب ديدگی کودک خود نباشند. پرستاران مجرب به خوبی به نگهداری از کودکان دارای معلولیت های جسمی تسلط دارند. آن ها آموزش های لازم را دریافت کرده اند و از این بابت دغدغه ای متوجه والدین کودک نخواهد بود. اما چنين والدينی می بايست در استخدام پرستار برای فرزند خود دقت مضاعف به کار برده و فردی توانمند را در اين زمينه استخدام نمايند.

خدمات نگهداری از کودک شامل چه مواردی است ؟

تامين نيازهای عاطفی کودک

خدمات نگهداری از کودک شامل تامين نيازهای مختلف کودک از جمله نياز عاطفی وی می گردد. نیروی مراقب کودک می بايست مهربان و صبور بوده و با کودک به لحاظ عاطفی ارتباط برقرار نمايد. 

بسياری از کودکان به دليل ارتباط عاطفی عميق با پرستاران خود، به آنها وابسته شده و حاضر به دوری از پرستار خود نمی باشند. این امر در فرایند نگهداری سالمند نیز صادق می باشد. 

تامين نيازهای جسمی کودک

خدمات نگهداری از کودک همچنين شامل تامين نيازهای جسمی کودک نيز می گردد. پرستار کودک، می بايست غذا و همچنين تنقلات کودک را به موقع برای کودک سرو نمايد و پذيرايی از کودک را طبق برنامه والدين انجام دهد.  

مشخصات نيروهای ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک

دارای تحصيلات مرتبط با کودکان

دنیروی مراقبی که به منظور مراقبت از کودکان وارد اين حرفه می گردد، می بايست در ابتدا مطالعات عميقی در خصوص کودکان انجام دهد. اين فرد به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات نگهداری از کودک می بايست از نيازهای کودکان آگاهی کامل پيدا کرده و نحوه برخورد مناسب با کودکان در مواقع لجبازی و يا خشم آنها را فرا بگيرد.

خوش رو و مهربان

کودکان موجودات لطيفی می باشند و به توجه و محبت زيادی نياز دارند. از ديگر خدمات نگهداری از کودک می توان به بذل محبت و عشق به آنها اشاره نمود. نیروی مراقب کودک می بايست با خوش رويی با کودک برخورد کرده و از اعمال خشونت اجتناب بورزد. نیاز است پرستار کودک مهربان و باحوصله باشد تا بتواند با صبر و شکیبایی در برابر خواسته های کودک رفتار کند. در برابر بهانه گیری کودک و گریه های مداوم او بتواند از تجربیات خود استفاده کند و با روشی حرفه ای کودک را آرام کند. همچنین بازی های کودکانه زیادی بلد باشد و با آن ها کودک را سرگرم سازد. برقراری ارتباطی محبت آمیز پرستار با کودک سبب می شود کودک در نبود والدین احساس عدم امنیت و نارحتی نکند. 

پر انرژی و آماده فعاليت و بازی با کودکان

والدين می بايست فردی را به منظور مراقبت از فرزند خود استخدام نمايند که قادر به بازی کردن با کودکان باشد. از آنجا تحرک و جنب و جوش از نيازهای اوليه کودکان می باشد، انجام بازی و فعاليت جسمی، از ديگر خدمات نگهداری از کودک می باشد که نمی بايست توسط شرکت های اعزام نیروی مراقب کودک و همچنين والدين مورد غفلت واقع شود.

پرستاران کودک موج نو چه ویژگی هایی دارند؟

موج نو برای کودکان زیر 2 سال و بالای 2 سال پرستاران مجزایی با توانمندی های مختلف در نظر گرفته است. برای کودکان زیر دو سال نیاز است پرستار خود تجربه مادر شدن داشته باشد. پرستاران موج نو دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبطی هستند و سوابق تجربی مرتبط با نگهداری کودک را نیز دارا هستند. پرستاران ما در رشته های مربی پیش دبستانی، کودک یاری، هنر و زبان کودگ و... تحصیل کرده اند. آن ها با کار در مهد کودک به خوبی به نحوه برخورد و رفتار با کودک آشنا هستند. همچنین همه اموزش ها در ارتباط با اصول روانشناسی کودکان را از قبل دریافت کرده اند و به صورت مستمر، اطلاعاتشان به روز می شود. 

اگر برای کودک خود به دنبال پرستار قابل اعتماد و حرفه ای هستید، با 02174402 تماس بگیرید. کارشناسان موج نو با ارائه مشاوره رایگان، شما را برای برخورداری از نیروی متخصص جهت نگهداری کودک راهنمایی خواهند کرد.