مراقب کودک

مراقب کودک

1397/8/15 سارا سلیمان پور
استخدام مراقب کودک به منظور نگهداری از کودک، از جمله سرویس های مهم در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. امروزه بسياری از والدين بنا به دلايل متعدد خواهان استخدام مراقب کودک به منظور نگهداری از فرزندان خود می باشند.

مراقب کودک

خدمات پرستاری از جمله خدمات حساسی است که نیاز به تامین اعتماد و اطمینان والدین است تا بدون هیچ دغدغه ای کودک دلبند خود را به مراقب کودک بسپارند. با توجه به اینکه در سال های اخیر، تغییرات زیادی در سبک و الگوهای زندگی رخ داده است، نیاز به پرستار و مراقب کودک شدت گرفته است. والدین هر دو درگیری های شغلی زیادی دارند و دیگر فرصت نمی کنند به مراقبت و پرورش تمام وقت کودکشان بپردازند. اطرافیان هم فرصت و از آن مهم تر تخصص کافی برای مراقبت از کودک را ندارند. در چنین شرایطی، بهترین رویکرد، به کارگیری فردی متخصص برای نگهداری از کودک است. استخدام مراقب کودک به منظور نگهداری از کودک، از جمله سرویس های مهم در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. امروزه بسياری از والدين بنا به دلايل متعدد خواهان استخدام مراقب کودک به منظور نگهداری از فرزندان خود می باشند. از جمله دلایلی که والدين را ترغيب به استخدام نیروی مراقب برای کودکان خود می نمايد عبارت است از: اشتغال والدين و عدم حضور آن ها در منزل، عدم امکان حضور فرزند در مهد کودک، مشکلات جسمی و يا روحی کودک و دلايل بيشمار ديگری که هر خانواده ای ممکن است با يک يا چند عدد از آن ها مواجه گردد. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مراقب کودک می بايست دارای چه ويژگی هايی باشد؟

صبور، خوشرو و مهربان

مراقب کودک پيش از ورود به اين حرفه می بايست علاقمند به کودکان باشد. وی همچنين می بايست در مواجهه با کودکان خوشرو بوده و همواره لبخند به لب داشته باشد. مراقب کودک می بايست در مقابل شيطنت های کودکان صبور بوده و آرامش خود را حفظ نمايد. وی می بايست با مهربانی به حرف های کودک گوش فرا داده و در جهت تامين نيازهای کودک بکوشد.

آگاه به اصول روانشناسی کودک

موسسات خدماتی می بايست افرادی را به عنوان مراقب کودک استخدام نمايند که آشنا به اصول روانشناسی کودک باشند. همچنين، مراقب کودک می بايست دائما دانش خود در خصوص کودکان را به روزرسانی نمايند. اين افراد می بايست شناخت اوليه ای از کودکان و نيازهای آنها در سنين مختلف داشته باشند تا بتوانند در موقعيت های مختلف، واکنش های مناسبی از خود بروز دهند. بدين ترتيب، مراقب کودک آگاه به روانشناسی کودک، قادر خواهد بود رابطه مستحکمی با کودکان پايه ريزي نمايد. 

پر انرژی و آماده بازی با کودکان

از ملزومات کودکی، تحرک، پويايی و شرکت در بازی های کودکانه می باشد. کودکان از طريق انجام بازی های پرتحرک، می توانند انرژی خود را تخليه کرده و همچنين شاداب تر از گذشته به زندگی خود ادامه دهند. مراقب کودک اعزام شده از سوی موسسه ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند و کودک نمی بايست فردی کسل،کم حوصله و کم تحرک باشد. بلکه وی می بايست بسيار پرانرژی و فعال بوده و قادر به انجام بازی و فعاليت های فيزيکی با کودکان باشد. در چنين مواقعی، والدين عمدتا اقدام به استخدام نیروهای جوان برای مراقبت از کودکان خود می نمايند.

ديگر مشخصات پرستار کودک

آماده برای رويارويی با کودکان لجباز

کودکان لجباز، عمدتا دلايلی برای لجبازی خود دارند که ممکن است والدين از درک آن دلايل عاجز باشند. موسسه مراقبت و نگهداری می بایست مراقب کودک را در خصوص چگونگی رويايی با کودکان لجباز آموزش دهد. وی همچنين، می بايست اطمينان و محبت کودک را به خود جلب نموده و از اين طريق، ساعات پيش رو برای حضور در منزل کودک را هم برای خود و هم برای کودک دلپذير نمايد. 

دارای مهارت پرستاری از کودک بيمار

همان طور که در ابتدای اين مقاله ذکر نموديم، بسياری از کودکان دارای مشکلات جسمی و يا روحی می باشند. در چنين شرايطی، برخی والدين اقدام به استخدام مراقب کودک به منظور ارائه خدمات مراقبت از کودک خود می نمايند. بدين ترتيب، شرکت های خدماتی می بايست پرسنل بخش پرستاری خود در حوزه مراقبت از کودک را در خصوص چگونگی نگهداری از کودکان دارای انواع بيماری آموزش دهند. 

اهمیت استخدام پرستار برای کودک

ایمنی و امنیت

استخدام یک پرستار کودک مجرب و واجد شرایط از طریق شرکت های معتبر و دارای مجوز رسمی، اکثر مشکلات مربوط به مراقبت از کودکان را برطرف می کند. با سپردن کودک خود به یک پرستار مطمئن دیگر در مورد ایمن بودن و امنیت شرایط کودک خود نگرانی خاصی نخواهید داشت.

مراقبت و توجه ویژه به کودک

مراقبت پرستار از کودک شما باعث می شود که پرستار بچه بتواند کودک را از نزدیک بشناسد. این بدان معناست که پرستار بچه می تواند نیازهای کودک را برطرف کند بدون اینکه والدین یا کودک بخواهند آن ها را به پرستار یادآوری کنند. توجه متمایز آن ها فقط به کودک معطوف خواهد شد. از این رو، کودک بهترین استفاده را از روزش خواهد برد.

ماندن در خانه

با کمک پرستار و مراقب کودک، می توان کودک را در خانه نگه داشت بدون آنکه حوصله اش سر برود و بخواهد بهانه بگیرد. برنامه های سرگرم کننده زیادی را می توان در خانه دنبال کرد. در نتیجه کودک می تواند بعدها به ماندن در خانه و انجام وظایف خود عادت کند. 

انعطاف پذیری

با استخدام مراقب کودک، اگر برایتان کاری فوری و ضروری پیش بیاید، دیگر نیازی نیست نگران بچه خود باشید. در این صورت، هم شما به کارهایتان می رسید، هم اینکه کودکتان تنها نمی ماند. 

گذراندن وقت بیشتر با کودک

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک مراقب کودک در خانه این است که اگر برنامه شما مشخص است یا در طول روز کمی وقت مرخصی گرفتید، همیشه می توانید در این بین به خانه بیایید و وقت خود را با فرزند خود بگذرانید و بعداً کار خود را ادامه دهید. هم آسوده خاطر هستید که کودک شما تنها نیست و هم اینکه به راحتی می توانید برنامه خود را با پرستار در هر زمانی هماهنگ کنید. 

طبیعی است که قبل از استخدام پرستار کودک، والدین دلهره و دغدغه داشته باشند. اما یکی از بهترین مزایای پرستار بچه این است که شما همیشه می توانید از پرستار بازخورد دریافت کنید. به این معنی که پرستار حرفه ای به شما گزارش کاملی از عملکرد و پیشرفت کودک ارائه می دهد.

کمک کردن در سایر امور منزل

یک پرستار کودک حرفه ای همچنین می تواند با برنامه های شما و همچنین با امور منزل شما همگام شود و حتی به شما در مدیریت کارها و نظافت منزل هم کمک می کند. با استخدام یک پرستار بچه، زندگی خود را آسان تر کنید تا بتوانید به امور شخصی خود هم رسیدگی کنید و پرورش و تربیت کودک شما هم مختل نشود. 

پرستاران کودک موج نو چه ویِژگی هایی دارند؟

موج نو پرستاری از کودک و سالمند را امری حساس می داند. چرا که افراد به راحتی نمی توانند مراقبت از عزیزانشان را به افراد ناآشنا بسپارند. اما در موج نو تدبیری اندیشیده شد تا دغدغه مشتریان خدمات پرستاری به طور کامل مرتفع شود. کارشناسان موج نو پرستارانی منتخب را به مشتریان معرفی می کنند. به این ترتیب که پرستارانی وارد تیم پرستاری موج نو می شوند که دارای تحصیلات و سابقه کاری مرتبطی باشند. پرستاران کودک مسلط به امور روان شناسی کودکان هستند. آن ها همچنین به صورت آنلاین یا حضوری به آموزش کودک شما می پردازند و می توانید رسیدگی به امور تحصیلی فرزند خود را به پرستارش بسپارید و به صورت منظم گزارشی از عملکرد کودک دریافت کنید. عملکرد پرستار هم توسط کارشناسان موج نو به صورت مداوم پیگیری و ارزیابی می شود تا رضایت حداکثری مشتریان موج نو برآورده شود. اگر می خواهید از طریق شرکت موج نو پرستار و مراقب کودک استخدام کنید، این فرصت را دارید که به صورت موردی، پاره وقت یا تمام وقت از خدمات پرستاری استفاده کنید. همچنین چند روز، بنابر درخواست شما، فعالیت پرستار به صورت آزمایشی آغاز می شود، تا در نهایت در صورت توافق طرفین، قراردادی تنظیم شود. همه چیز بر اساس اصول و استانداردها پیش می رود تا رضایت و اطمینان خاطر مشتریان حاصل شود.

برای دریافت خدمات پرستاری می توانید با 02174402 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، از خدمات مطمئن و باکیفیتی برخوردار شوید.