مراقب سالمند

مراقب سالمند

1397/8/21 سارا سلیمان پور
مراقب سالمند و نگهداری از سالمند در منزل، از جمله مسئوليت های خطير در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند، با استخدام پرسنل مجرب و کارآزموده، قادر به ارائه خدمات مراقبت از سالمند و کودک به بهترين نحو ممکن می باشند.

مراقب سالمند

با افزایش جمعیت سالمند در جامعه، لزوم برخورداری از خدمات نگهداری از سالمند نیز اهمیت بیشتری یافته است. یکی از خدماتی که زندگی سالمندان را از هر نظر بهبود می دهد، بهره مندی از خدمات پرستاری است. خدمات پرستاری همواره یکی از خدمات حساس بوده چراکه با جان و روان انسان در ارتباط است. از این رو، استخدام مراقب سالمند به صورت شبانه روزی یا پاره وقت، کار پرمسئولیتی است و باید با شناخت و آگاهی صورت گیرد. مراقب سالمند برای  مراقبت سالمند و نگهداری از سالمند در منزل، از جمله مسئوليت های خطير در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند، با استخدام پرسنل مجرب و کارآزموده، قادر به ارائه خدمات مراقبت از سالمند و کودک به بهترين نحو ممکن می باشند. مراقب سالمند دارای وظايف معينی می باشد که در ادامه به بررسی اين وظايف خواهيم پرداخت.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


شرح وظايف نيروی مراقب سالمند

وقتی سالمند در خانه تنها است و اعضای خانواده بنا به هر دلیلی، فرصت و تخصص کافی برای مراقبت و نگهداری از سالمند خانواده را ندارند، نیاز است که به سراغ خدمات حرفه ای و مطمئن پرستاری از سالمندان برویم. مراقبت از سالمند و پيشگيری از بروز حوادث احتمالی، از جمله وظايف نيروی مراقب سالمند در منزل می باشد. از جمله نکات مهم در فرايند نگهداری سالمند، توجه به نکات ايمنی محل زندگی سالمند می باشد. با توجه به ناتوانی جسمانی سالمند، نیاز است که فردی همه نکات ایمنی منزل او را زیر نظر بگیرد تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود. نيروی مراقب سالمند می بايست در وهله اول مکان کنتور آب، کنتور گاز و مواردی از اين دست را شناسايی کند تا بتواند در صورت بروز حادثه، اقدامات ايمنی مقتضی را به کار بندد. 

توجه به زمان بندی دارويی سالمند

بسياری از سالمندان دارای مشکلات روحی و يا جسمی مختلفی می باشند که به همين دليل، می بايست داروهای مختلفی نيز مصرف نمايند. از طرف دیگر، برخی از سالمندان از اختلال حافظه رنج می برند و باید فردی زمان مصرف هر یک از داروها را به آن ها یادآور شود. از ديگر وظايف نيروی مراقب سالمند، توجه به زمانبندی دارويی فرد سالمند می باشد. نيروی مراقب سالمند به منظور ارائه خدمات پرستاری در منزل شرق تهران، می بايست در خصوص برنامه دقيق دارويی فرد سالمند از خانواده وی پرس و جو کند تا بتواند طبق زمان بندی مناسب، به داروهای وی رسيدگی نمايد.

تهيه غذای مناسب برای سالمند

تغذیه دوران سالمندی بسیار متفاوت از سایر دروه های زندگی فرد است. سالمندان عمدتا دارای برنامه غذايی متفاوتی با ساير گروه های سنی می باشند. نمی توان همان غذایی که سایر اعضای خانواده مصرف می کنن، برای سالمند سرو کرد. بسياری از سالمندان از سوی پزشک خود در خصوص مصرف غذاهای سرخ شده، شوری، انواع چربی و مواردی از اين دست، منع شده اند. نيروی مراقب سالمند می بايست با توجه به رژيم غذايی فرد سالمند، غذای مناسبی برای وی آماده نمايد. رژیم غذایی فرد سالمند نباید با داروهای او تداخل داشته باشد تا دچار نارحتی معده و... نشود. همچنين، اگر خانواده فرد سالمند غذای ويژه ای برای سالمند خود آماده نموده باشند، می بايست نيروی مراقب سالمند را در جريان اين موضوع قرار دهند تا غذای نامناسبی برای سالمند تدارک نبيند. 

آشنايی با کمک های اوليه

نيروی مراقب سالمند می بايست در خصوص ارائه خدمات نگهداری از سالمند و کمک های اوليه به وی، دوره های آموزشی لازم را ديده باشد. در مواقعی که سامند مبتلا به فشار خون باشد، ممکن است سالمند دچار افت فشار شود و يا فشار خونش بالا برود. در چنين مواقعی، نيروی مراقب سالمند می بايست پيش از فرا رسيدن پزشک، قادر به کنترل شرايط و تامين سلامتی شخص سالمند باشد. همچنين، سالمندی که دارای مشکل تنفسی است، می بايست دائما در نزديکی کپسول اکسيژن قرار داشته باشد. سالمند ديابتی و سالمند دارای ساير مشکلات نيز هر يک می بايست توسط نيروی مراقب سالمند، از آسيب های احتمالی مصون بمانند. 

توجه به بهداشت فردی سالمند

بهداشت فردی سالمند در سلامتی او نقشی اساسی دارد. با توجه به کاهش توان جسمانی افراد در دوران کهولت و سالمندی، نیاز است پرستار سالمند در انجام امور مربوط به بهداشت فردی، همیار سالمند باشد. در اموری مانند استحمام و شستن دست ها و استفاده از سرویس بهداشتی و کارهایی مانند آن، پرستار در کنار و همراه سالمند است. سالمندانی که از واکر یا ویلچر استفاده می کنند، نیاز به یک پرستار مجرب و متعهد دارند تا قدم به قدم سالمند را در انجام امور روزمره شخصی همراهی کند.  

خدمات توانبخشی

استخدام پرستار مسلط به امور توانبخشی برای نگهداری از سالمندانی که از ناتوانی های حاد رنج می برند، توصیه می شود. برای بهبود سلامتی جسمانی سالمند باید خدماتی نظیر ماساژدرمانی، گاواژ، ساکشن، فیزیوتراپی ارائه کرد. بهتر است در استخدام پرستار به نیازهای سالمند و ویژگی های پرستار موردنظر توجه کرد تا از متناسب ترین خدمات برخوردار شد. 

اگر برای نگهداری از سالمند خاتواده خود به دنیال پرستار مطمئن و مجربی هستید، با 02174402 تماس بگیرید. کارشناسان پرستاری موج نو با ارائه مشاوره رایگان  شما را در دریافت خدمات فوری و باکیفیت پرستاری همراهی کرده و فردی متخصص و حرفه ای را برای نگهداری از سالمند استخدام می کنند. 

ترغیب به تحرک و ورزش

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که ورزش، تحرک و پیاده روی تا چه اندازه در سلامت جسم و شادابی روان انسان مؤثر است. سالمندان نیز از این اصل مستثنی نیستند و حتی بیشتر از سایرین نیاز به تحرک دارند تا دچار زحم بستر نشوند. نیاز است پرستار یا مراقب سالمند، با انجام حرکات تمرینی ساده و مناسب برای سالمند، سلامت روحی و جسمی او را بهبود دهد تا سالمند دچار رخوت و سستی نشود. مراقب سالمند می تواند او را به پیاده روی ببرد و یا در محیط خانه با انجام حرکات ورزشی نیاز جسم و روح سالمند به تحرک را برآورده سازد. 

انجام امور منزل سالمند

با استخدام پرستار و مراقب سالمند می توان از خدمات جانبی هم برخوردار شد. به هر حال امور منزل سالمند باید رسیدگی شود. کارهایی مانند، نظافت، شست و شو، پخت و پز و... به صورت توافقی بین سالمند و پرستار، به وظایف مراقب سالمند اضافه می شود. 

خدمات نگهداری از سالمند موج نو چه ویژگی هایی دارد؟

موج نو به تمام حساسیت های خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند آگاه است و نگرانی و حساسیت های مشتریان این دسته از خدمات را به درستی درک می کند. به همین جهت، قبل از هر چیزی کارشناسان موج نو در تیم پشتیبانی، در تلاشند تا با ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان هر گونه نگرانی و ابهام مشتریان را برطرف سازند. برای اینکه از پرستاری متناسب با نیازهای سالمند، بهره مند شوید لازم است در ابتدا نیازهای سالمند خود را بشناسید. کارشناسان پرستاری موج نو با ارائه راهنمایی های لازم، استخدام پرستار متعهد، دلسوز و حرفه ای را برایتان میسر می کنند. 

پرستاران موردنظر موج نو احراز صلاحیت شده و تمام توانایی های آن ها از فیلتر بخش منابع انسانی گذشته است. از این رو به شما اطمینان می دهیم که از پرستاران قابل اعتمادی برخوردار خواهید شد چراکه عملکرد هر یک از پرستاران به صورت دقیق رصد و ارزیابی می شود و در صورت کوچکترین مشکلی، اقدامی فوری انجام می شود.

با شماره گیری تلفن 02174402، می توانید به جمع مشتریان موج نو بپیوندید. پرستاران ما تلاش می کنند لحظات شیرین و لذت بخشی برای عزیران سالمندتان به ثبت برسانند.