کفسابی

کفسابی

1397/11/24 سارا سلیمان پور
کفسابی عبارت است از تمیز کردن کف ساختمان ها و از بین بردن آلودگی، تیرگی، ناهمواری و جرم آن با استفاده از روش ها و ابزارهایی که منجر به صیقلی شدن کف ساختمان گردد.

کفسابی

کفسابی عبارت است از تمیز کردن کف ساختمان ها و از بین بردن آلودگی، تیرگی، ناهمواری و جرم آن با استفاده از روش ها و ابزارهایی که منجر به صیقلی شدن کف ساختمان گردد. در فرایند کفسابی ساختمان به اندازه 2 الی 5 میلیمتر از جرم کف ساختمان مربوطه زدوده می شود. نتیجه این فرایند، صاف و براق شدن کف ساختمان می باشد. در زندگی روزمره ما کفسابی در بسیاری از مواقع کاربرد دارد. اگر دیوارهای منزل خود را نقاشی کرده اید، اگر منزلتان قدیمی بوده و سنگ کف آن دچار فرسایش شده است، اگر در خانه خود بنایی و عملیات بازسازی و تعمیر انجام داده اید، در تمامی این موارد، کف منزلتان در اثر رنگ، مصالح ساختمانی و مواردی از این دست، کثیف شده و احتیاج به کفسابی خواهید داشت. در چنین شرایطی، استفاده از خدمات نظافتی شرکت های خدماتی خوش نام و مجربی چون شرکت خدماتی موج نو، می تواند بسیار کارگشا واقع شده و تمامی نیازهای شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن تامین نماید.    


ثبت سفارش از طریق وبسایت


در چه مواقعی می بایست از سرویس کفسابی استفاده نماییم؟

زمانی که مصالح بر روی زمین ریخته شده باشد

همان طور که اشاره شد، سرویس کفسابی از جمله سرویس های قابل ارائه به مشتریان در حوزه خدمات نظافت منزل بوده و در بسیاری از بناها و ساختمان های قدیمی و جدید کاربرد دارد. این سرویس توسط دستگاه های تخصصی و به صورت کاملا مکانیزه انجام پذیر می باشد. یکی از مواقعی که کفسابی مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی است که در منزل، عملیات نقاشی و یا بنایی و ساخت و ساز صورت گرفته باشد.  

زمانی که کف ساختمان دچار آسیب شده باشد

هنگامی که کف منزل شما دچار ترک یا شکاف شده باشد، به منظور ترمیم آن می توانید از سرویس کفسابی شرکت خدماتی موج نو استفاده نمایید. این شرکت قادر به اعزام نیروهای ساب زن و متخصص خود به منازل شما عزیزان می باشد. در مواقعی که آسیب وارده جزئی باشد، مشکل با کفسابی حل می شود. اما اگر شکافی عمیق بر کف منزل شما ایجاد شده باشد، می بایست از خدمات بتونه کاری بهره مند شوید. در خصوص درز موجود میان کاشی ها و سرامیک ها، می بایست این درز با رزین مخصوص ساب زنی و یا دوغاب پر شود. 

کف سابی

زمانی که عدم هم ترازی در کف وجود داشته باشد

در مواقعی که کف منزل،پاساژ، ورودی ساختمان، پاگرد مجتمع مسکونی، لابی و پاگردهای مجتمع تجاری و ... دارای ناهمواری باشد، متخصصین اعزامی از سوی شرکت خدماتی نظافتی می توانند با ارائه سرویس کفسابی و سنگسابی، آن را هموار نموده و کف مورد نظر را صیقلی و هموار نماید. پس از دریافت این سرویس، خواهید دید که زیبایی بنای مورد نظر شما صد چندان می گردد.

چه سطوحی به کفسابی نیاز دارند؟

 کفسابی سرامیک

از جمله سطوحی که می توان فرایند کفسابی را بر روی آن پیاده سازی نمود، سطوح سرامیکی می باشد. اگر بر روی سرامیک موادی چون چسب، رنگ و یا مصالح ساختمانی بریزد، سرامیک کثیف شده و می بایست به فکر تمیز نمودن آن باشید. در این صورت، با استفاده از کفسابی، سرامیک منزلتان تمیز خواهد شد. اگر چه در تعریف کفسابی بیان کردیم که لایه ای از کف برداشته می شود، اما لازم به ذکر است که در خصوص کف سرامیکی، این امر امکان پذیر نبوده و منجر به خراب شده و خدشه دار شدن سرامیک خواهد گردید. اما در این فرایند، سرامیک به طور کامل و حرفه ای با استفاده از دستگاه های کفساب شستشو شده و تمامی مواد اضافی از روی آن زدوده خواهد شد. نکته مهمی که در خصوص هزینه کفسابی مطرح می باشد، این است که قیمت کفسابی سرامیک از قیمت سایر سطوح ارزان تر می باشد. علت این امر این است که تمیز نمودن سرامیک در قیاس با سطوح دیگر راحت تر بوده و کارگر نظافتی به راحتی می تواند در مدتی کوتاه، منزل مشتری را تمیز نماید. بنابراین، با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مردم تمایل به سرامیک کردن کف منازل خود دارند، می توانند با خیالی آسوده به ثبت سفارش سرویس کفسابی منزل از طریق اپلیکیشن سرویک (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) نموده و هیچ گونه نگرانی در خصوص هزینه خدمات انجام شده نداشته باشند. 

کفسابی بتن

از دیگر کاربردهای کفسابی می توان به صاف و تمیز کردن سطوح بتنی اشاره نمود. اگر چه می توان بتن را صیقلی و براق هم نمود، اما این امر چندان مرسوم نبوده و تنها در صورتی که بر روی کف بتنی چسب، گازوئیل و انواع سیاهی ریخته باشد، استفاده از کفسابی بتن متداول می باشد. کفسابی بتن به دو روش خشک و همچنین، با آب انجام می گردد. آب حاصل از این فرایند، به صورت لجن بوده و بسیار تیره می باشد. این آب که بیشتر شبیه به لجن می باشد را می بایست خشک کرد و یا اینکه آن را جمع آوری نموده و به مکانی دیگر انتقال داد.

همچنین، انواع بتن شامل بتن نرمه و بتن سنگ دار. بتن نرمه از سیمان تشکیل شده و در داخل آن از سنگریزه استفاده نشده است. شستشوی بتن نرمه نسبت به نوع سنگ دار راحت تر بوده و به همین دلیل، هزینه کفسابی در این مواقع نیز کمتر می باشد. اما در خصوص بتن سنگدار، فرایند شستشو دشوارتر بوده و تنها نیروهای حرفه ای از عهده چنین امری بر می آیند. علت دشواری این است که ممکن است سنگ های بتن حین شستشو جدا شده و بتن آسیب ببیند. اما نیروهای شرکت خدماتی موج نو به جهت برخورداری از دانش و تجربه کافی، می توانند به خوبی از عهده چنین عملی برآیند.        

کفسابی سنگ

از دیگر انواع کف ساختمان، کف سنگی می باشد. اگر سنگ کف بنای مورد نظر شما به هر دلیلی کدر یا لکه دارشود، می توان با استفاده از سرویس کفسابی، آن را تمیز و صیقلی نمود. کفسابی مورد استفاده برای کف های سنگی، به سنگسابی شهرت داشته و فرایندی است که توسط دستگاه های مخصوص صورت می پذیرد. به فرایند سنگ سابی، ساب زدن سنگ نیز گفته شده و در خصوص ساختمان های نوساز که کف آن دارای ناهمواری می باشد و همچنین، در خصوص ساختمان های قدیمی که کف آن تیره، مات و کدر شده است نیز به کار می رود. 

سرویس کفسابی در کجا مورد استفاده قرار گرفته و چه کاربردهایی دارد؟

سرویس کفسابی در بسیاری از مکان ها و ساختمان ها کاربرد داشته و شرکت خدماتی موج نو قادر به اعزام نیرو به تمامی ساختمان های مورد نظر مشتریان می باشد. برخی از این مکان ها عبارتند از :

مجتمع های تجاری، مجتمع های مسکونی، شهرک ها، پارکینگ ها، شرکت ها،سوله ها و بسیاری مکان های دیگر .

لازم به ذکر است که سنگ سابی، محدود به کف ساختمان نمی گردد. از آنجا که در بسیاری از ساختمان ها به منظور زیباسازی نمای بیرونی ساختمان از انواع سنگ استفاده می گردد، می توان سرویس سنگ سابی را برای تمیز نمودن نمای بیرونی ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار داد. 

از کاربردهای کفسابی در انواع ساختمان ها بدین شکل است که اگر در مجتمع تجاری این سرویس ارائه شود، می تواند بر زیبایی مجتمع افزوده و منجر به جلب هر چه بیشتر توجه مردم و مشتریان به فروشگاه های این مجتمع ها گردد. همچنین، در خصوص منازل نوساز، کفسابی و سنگ سابی بر زیبایی منازل افزوده و در نتیجه، اگر مالک قصد فروش منزل خود را داشته باشد، می تواند آن را به بهترین نحو ممکن در معرض دید مشتریان و بازدیدکنندگان قرار داده و بدین ترتیب، خواهد توانست مشتریان بیشتری برای ملک خود پیدا نماید.