نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش دوم)

نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش دوم)

1398/5/26 سارا سلیمان پور
چگونگی شستشوی انواع پارچه در افزایش عمر مفید لباس ها و وسایلی چون پرده های منزل، ملحفه ها و ... موثر می باشد. در مقاله گذشته با عنوان نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش اول) به بررسی نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها پرداختیم.

نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش دوم)

چگونگی شستشوی انواع پارچه در افزایش عمر مفید لباس ها و وسایلی چون پرده های منزل، ملحفه ها و ... موثر می باشد. در مقاله گذشته با عنوان نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش اول) به بررسی نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها پرداختیم. در این مقاله تعدادی دیگر از این نکات را مطالعه می نماییم. 

شستشوی انواع پارچه

جیر 

شستشوی انواع پارچه شامل پارچه جیر نیز می گردد. بدین منظور در ابتدا می بایست با استفاده از برسی مخصوص که به پارچه های جیر اختصاص دارد، می بایست گرد و غبار لباس خود را برطرف نمایید. سپس، می توانید اسپری مخصوص پارچه های جیر را به لباس خود اسپری نمایید. در انتها اگر به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نکردید، می بایست لباس خود را به خشکشویی ببرید تا پرسنل باتجربه آن با استفاده از مواد مخصوصی که در دسترس دارند، لباس شما را تمیز نمایند. 

استات 

همان طور که به منظور شستشوی انواع پارچه می بایست به دستورالعمل کارخانه تولیدکننده آن توجه نمایید، در خصوص لباس های از جنس استات نیز می بایست همین کار را با دقت مضاعف انجام دهید. در غیر این صورت، می بایست لباس خود را به جهت تمیز نمودن و لکه زدایی، به خشکشویی ببرید. در صورتی که بخواهید خودتان در منزل لباستان را بشویید، می بایست از آب ولرم و یک شوینده ملایم استفاده نمایید.  

جین

در بررسی چگونگی شستشوی انواع پارچه ، می بایست پارچه جین را نیز مد نظر خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید که به منظور افزایش عمر لباس های جین خود، می بایست از شستشوی بیش از حد آن پرهیز نمایید. همچنین، در صورت نیاز به شستشو، به منظور ماندگاری رنگ لباستان، می بایست لباس جین خود را برعکس نموده و همچنین، می بایست لباس خود را با آب سرد بشویید تا رنگ آن از بین نرود. 

آکریلیک

لباسهای از جنس آکریلیک خود را می بایست ابتدا برگردانده و سپس به صورت ملایم با دست و یا ماشین لباسشویی با دور ملایم شستشو نمایید. 

نخ و کتان

به منظور شستشوی انواع پارچه ، توجه به جنس پارچه و مشخصات آن اهمیت بسیاری دارد. پارچه های نخی و همچنین پارچه های از جنس کتان را می توانید با آب گرم بشویید. به منظور اتوی بهتر این پارچه ها، می بایست آنها را به صورت نمدار و زمانی که هنوز کامل خشک نشده اند، اتو کنید. در صورتی هم که خشک شده باشند، می بایست پیش از اتو، مقداری آب روی آنها بپاشید.