پاک کردن انواع لکه لباس (بخش اول)

پاک کردن انواع لکه لباس (بخش اول)

1398/5/5 سارا سلیمان پور
وجود انواع لکه لباس می تواند منجر به بی استفاده شدن لباس مزبور برای شما گردد. به منظور بازیابی لباسی که لکه های مختلف بر روی آن ریخته شده است، می توان از روش ها و موادی استفاده کرد

پاک کردن انواع لکه لباس (بخش اول)

وجود انواع لکه لباس می تواند منجر به بی استفاده شدن لباس مزبور برای شما گردد. به منظور بازیابی لباسی که لکه های مختلف بر روی آن ریخته شده است، می توان از روش ها و موادی استفاده کرد که ممکن است به ظاهر پیش پا افتاده به نظر برسد و یا به صورت معمول، کاربردی غیر از امور نظافتی برای آن در نظر گرفته شود. در این مقاله و مقالات بعدی با عنوان " پاک کردن انواع لکه لباس (بخش دوم) " و " پاک کردن انواع لکه لباس ( بخش سوم) " به بررسی انواع لکه و روش های پاک کردن این لکه ها از روی البسه شما عزیزان خواهیم پرداخت. ( بیشتر در مورد نظافت منزل )


ثبت سفارش از طریق وبسایت


انواع لکه لباس و روش های از بین بردن آنها از روی لباس

لکه واکس

اگر پس از واکس زدن کفشهایتان، شلوار شما با کفشتان تماس پیدا کند، ممکن است لکه واکس که در زمره انواع لکه لباس می باشد، بر روی شلوارتان ایجاد شود. حال اگر رنگ لباستان روشن باشد، این لکه می تواند در زیبایی آن تاثیر منفی بگذارد. به منظور پاک کردن لکه واکس، توصیه می کنیم که مقداری پنبه را با آب گرم خیس نموده و بر روی لکه مزبور بکشید. سپس، کمی مایع ظرفشویی را با پنبه بر روی لکه فوق مالیده و در مرحله بعد، مجددا از پنبه آغشته به آب گرم استفاده نمایید. اگر لکه ایجاد شده، عمیق تر بوده و نیاز به پاکسازی بیشتری داشته باشد، می توانید دستمالی را آغشته به مقداری الکل نموده و بر روی آن قسمت از لباستان بکشید. پس از طی تمامی مراحل فوق، می بایست لباس خود را با آب ولرم بشویید. 

لکه چربی

از انواع لکه لباس می توان به لکه چربی اشاره نمود. به منظور از بین بردن این لکه می توانید کمی نمک را در کمی الکل حل کرده و بر روی لکه چربی بمالید. اگر لباستان ابریشمی و یا دارای بافتی حساس می باشد، توصیه می شود که تکه ای کاغذ خشک کن را بر روی قسمت لک شده لباس خود قرار داده و سپس اتوی داغ را چند ثانیه بر روی آن بگذارید. لازم به ذکر است که در این حالت، می بایست اتو را کاملا بر روی لباس فشار دهید. با انجام این کار، لکه ناپدید خواهد شد. 

لکه خون

از دیگر انواع لکه لباس، لکه خون می باشد. برای شستشوی خون، هرگز از آب گرم استفاده نکنید، زیرا در صورت استفاده از آب گرم، نه تنها لباستان تمیز نمی شود، بلکه جای لکه نیز بر روی آن باقی خواهد ماند. به منظور حل این مشکل، می توانید از آب سرد و یا در حالت شدیدتر، از آب سرد و صابون استفاده نمایید. روش دیگر برای این منظور، این است که لباس خود را خیس کرده و سپس، مقداری نمک بر روی آن بپاشید. ریختن نشاسته ذرت بر روی لکه و سپس قرار دادن لباس در زیر نور آفتاب نیز راهی دیگر برای پاکسازی لکه خون از روی لباس می باشد.  

از اینکه در این مقاله با عنوان پاک کردن انواع لکه لباس (بخش اول) ما را همراهی نمودید، سپاسگزاریم.