تعرفه نظافت منزل

تعرفه نظافت منزل

1397/7/3 سارا سلیمان پور
تعرفه نظافت منزل و دستمزد کارگر نظافت منزل ، مباحث مهمی در حوزه خدمات نظافت منزل می باشند.عمدتا شرکت های خدماتی نظافتی در سرتاسر کشور، از تعرفه واحدی برای ارائه خدمات نظافت به مشتريان خود

تعرفه نظافت منزل

در کنار سطح کیفی خدمات نظافت منزل، قیمت و هزینه آن هم اهمیت ویژه ای دارد. تعرفه نظافت منزل و دستمزد کارگر نظافت منزل، مباحث مهمی در حوزه خدمات نظافت منزل می باشند. عمدتا شرکت های خدماتی نظافتی در سرتاسر کشور، از تعرفه واحدی برای ارائه خدمات نظافت به مشتريان خود پيروی می نمايند. تعرفه نظافت منزل تابع عوامل متعددی است. در ادامه به بيان و بررسی برخی عوامل تعيين کننده تعرفه نظافت منزل در شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت منزل خواهيم پرداخت. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


تعرفه نظافت منزل شرکت های خدماتی نظافتی تابع چه عواملی می باشد؟

وظايف محوله به نيروی خدماتی اعزامی

نيروی خدماتی اعزامی از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت، ممکن است به انجام وظايف مختلفی در منزل مشتريان گمارده شود. اين وظايف شامل نظافت منزل در سطوح مختلف، آشپزی، نگهداری و مراقبت از کودک، خريد لوازم مورد نياز در منزل و ساير امور منزل می گردد. بنابراين، از ديگر عوامل تعيين کننده تعرفه نظافت منزل می توان به حجم و ميزان وظايف محول شده به کارگر اعزامی اشاره نمود. معمولاً با درخواست مشتری، ممکن است به خدمات ارائه شده اضافه شود و بر اساس خدمات نهایی شده تعرفه نهایی خدمات نظافت هم عوض شود. 

ميزان امور نظافتی در منزل مشتری

تعرفه نظافت منزل تابع عوامل مختلفی می باشد. از جمله فاکتورهای مهم و موثر در اين خصوص می توان به حجم و ميزان امور نظافتی محول شده به نيروی خدماتی می باشد. برخی مشتريان صرفا خواهان نظافت قسمت خاصی از منزل خود می باشند. اما برخی ديگر از مشتريان، خواهان کار نظافت منزل خود به علاوه تمامی وسايل و اسباب و اثاثيه منزل نیز می باشند. در برخی منازل اسباب و اثاثیه زیادی وجود دارد که نظافت یا ضدعفونی هر کدام زمان خاص خود را می طلبد. در برخی منازل هم فقط وسایل کاربردی وجود دارد که کار نظافت را محدود می کند. ممکن است مشتری فثقط بخواهد حمام یا آشپزخانه اش نظافت شود. در هر صورت، بسته به امور نظافت، تعرفه نظافت هم تغییر خواهد کرد. 

بازه زمانی حضور کارگر اعزامی 

تعداد ساعات حضور کارگر اعزامی از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت در منزل مشتری، از ديگر عوامل تعيين کننده تعرفه نظافت منزل می باشد. هر چه کارگر اعزامی تعداد ساعات بيشتری را صرف نظافت منزل مشتری نمايد، دستمزد بيشتری نيز طلب خواهد نمود. اما ذکر اين نکته ضروری است که کارگران اعزامی همگی از سرعت عمل و مهارت کافی برخوردار بوده و سعی بر اين دارند که در کمترين زمان ممکن، بيشترين ميزان کار را در منزل مشتری انجام دهند. اما در صورت افزایش زمان ارائه خدمت، ساات اضافه کار ثبت شده و بر اساس هر ساعت اضافی، بر تعرفه خدمات نظافت نیز افزوده می شود. 

ديگر عوامل موثر بر تعرفه نظافت منزل از سوی شرکت های خدماتی نظافتی

نظافتچی خانم در قياس با نظافتچی آقا

عامل موثر ديگر بر تعرفه نظافت منزل، جنسيت نيروی خدماتی اعزامی می باشد. نظافتچی خانم در قياس با نظافتچی آقا تعرفه نظافت بالاتری داشته و دستمزد بيشتری دريافت می نمايند. تفاوت دستمزد نظافتچی خانم با دستمزد نظافتچی آقا تابع علل متعددی است. برخی از اين علل عبارتند از: سليقه و دقت بيشتر نظافتچی خانم در قياس با نظافتچی آقا، تعلق گرفتن سختی کار به نظافتچی خانم برای انجام کارهای خدماتی طاقت فرسا و بسياری علل ديگر. برخی از امور نظافت مانند مرتب کردن و یا پخت و پز، سفره آرایی، پذیرایی از مهمانان توسط خانم ها ارائه می شود. مشتریان تمایل دارند با برخورداری از نیروی با سلیقه و باتجربه از خدمات باکیفیت تری هم برخوردار شوند. 

ميزان گرد و غبار موجود در منزل مشتری

تعرفه نظافت منزل تابع عامل ديگری نيز می باشد که عبارت است از: ميزان گرد و غبار موجود در منزل مشتريان شرکت نظافت منزل. اگر مشتری در فواصل زمانی طولانی تری اقدام به استخدام نظافتچی برای نظافت منزل خود نمايد، بالطبع نيروی خدماتی اعزامی در هر بار مراجعه، با گرد و غبار و آلودگی بيشتری مواجه می گردد. بدين ترتيب، نيروی خدماتی می بايست وقت و انرژی بيشتری صرف نظافت منزل چنين مشتريانی نمايد. بنابراين، تعرفه نظافت منزل در چنين شرايطی افزايش پيدا خواهد نمود. میزان آلودگی و نامرتب بودن منزل در حجم کار نیروی نظافتی نقش موثری دارد. بنابراین با افزایشس حجم گرد و غبار و آلودگی در منزل، ساعت کار نیرو هم افزایش می یابد. 

تهیه لوازم و مواد شوینده 

اگر مواد شوینده موردنیاز برای نظافت توسط نیروی خدماتی تهیه شود، مشتری باید هزینه آن را پرداخت کند. از این رو، تهیه موارد لازم برای نظافت و شست و شو توسط نیرو، بر تعرفه نطافت منزل تاثیرگذار خواهد بود.

متراژ منزل

هرچه متراژ منازل بیشتر باشد، تعرفه نظافت منزل هم تغییر خواهد کرد و بر هزینه نهایی افزوده می شود. هرچه منزلی بزرگتر باشد، نیروی نظافتی باید زمان بیشتری را به گردگیری و نظافت بخش های مختلف خانه اختصاص دهد. بنابراین با افزایش ساعات کار، تعرفه نظافت منزل هم بیشتر خواهد شد. 

ویلایی یا آپارتمانی بودن منزل

نوع منزل مشتریان هم می تواند تعرفه قیمت را تغییر دهد. برای نظافت منازل ویلایی معمولاً باید نظافت حیاط و فضای باز را نیز در نظر داشت. اگر نظافت مشاعات و راه پله ها هم به پکیج نظافت منزل اضافه شود یا پارکینگ و پشت بام هم تمیز شوند، نرخ و تعرفه نظافت بر اساس قیمت هر کدام از این زیرخدمت ها، افزایش می یابد. البته در برخی مواقع هزینه نظافت مشاعات جداگانه محاسبه می شود. به ویژه اگر محل نظافت آپارتمان باشد. چراکه تمامی ساکنان آپارتمان هزینه نظافت مشاعات را پرداخت می کنند. 

تعداد نیروهای نظافتی

هرچه تعداد نیروهای نظافتی بیشتر باشد، هزینه و تعرفه نظافت هم بیشتر می شود. اگر مشتری بخواهد از انواع مختلف نظافت منزل نظیر شست و شوی نما و شیشه ها برخوردار شود، باید از نیروهای متخصص استفاده کند. بنابراین تعداد نیروها بیشتر می شود و تعرفه نظافت منزل هم زیاد خواهد شد. 

تعداد اتاق ها و پنجره ها

هرچه تعداد اتاق های منزل مشتری بیشتر باشد، تعداد پنجره ها، کمدها، درها و... هم بیشتر می شود. نظافت هریک زمان بر است و تعرفه نظافت منزل را بیشتر می کند.