سرای سالمندان

سرای سالمندان

1397/9/3 سارا سلیمان پور
سرای سالمندان از جمله مراکزی است که به منظور ارائه خدمات نگهداری از سالمند تاسیس می شود. شرکت خدماتی موج نو قادر به رزرو سرای سالمندان برای شما مشتریان عزیز می باشد.

سرای سالمندان

دوره سالمندی دوره طلایی زندگی است که مانند سایر دوره های زندگی با چالش ها و پستی بلندی هایی همراه است. تغییراتی در شرایط جسمی، اجتماعی و خانوادگی سالمند رخ می دهد که نباید با غفلت مواجه شود. امروزه با توجه به افزایش امید به زندگی و وجود امکانات درمانی، پرستاری و رفاهی می توان بیشتر از گذشته امکان زندگی آرام را برای سالمندان فراهم ساخت. سرای سالمندان از جمله مراکزی است که به منظور ارائه خدمات نگهداری از سالمند تاسیس می گردد. شرکت خدماتی موج نو قادر به رزرو سرای سالمندان برای شما مشتریان عزیز می باشد. خدمات پرستاری و مراقبت و نگهداری از سالمندان در این مراکز و به ویژه مرکز سرای سالمندان موج نو، توسط نیروهای مجرب و آموزش دیده انجام می گردد. در مراکز سرای سالمندان خدمات گسترده ای به سالمندان عزیز ارائه می گردد که شامل خدمات مراقبتی، پزشکی، تفریحی، درمانی و بسیاری خدمات دیگر می گردد. در ادامه این مقاله به بررسی برخی سرویس های قابل ارائه در سرای سالمندان خواهیم پرداخت.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


سرای سالمندان و بررسی خدمات

سرای سالمندان محیطی امن و آرام برای نگهداری سالمندان است. اگر فرصت کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمندان خانواده خود را ندارید، می توانید آن ها را ب مراکز معتبر نگهداری سالمند بسپارید تا به صورت شبانه روزی به آن ها رسیدگی شود. خدماتی که در یک سرای سالمندان عالی ارائه می شود شامل موارد زیر است:

خدمات پزشکی

خدمات پزشکی از مهم ترین سرویس های ارائه شده در سرای سالمندان است. از آنجا که بسیاری از سالمندان بنا به کهولت سن دچار مشکلات جسمی و روحی متعددی می گردند، بنابراین، نگهداری از سالمند در سرای سالمندان مستلزم ارائه خدمات پزشکی به آنها نیز می باشد. شرکت خدماتی موج نو با معرفی مرکز موج نو به مشتریان خود، سالمندان عزیز را از خدمات پزشکی در بالاترین سطح ممکن بهره مند می سازد.

خدمات مراقبتی و پرستاری

خدمات مراقبتی و پرستاری از سالمندان از دیگر سرویس های مورد نیاز سالمندان می باشد. بدین منظور، نیروهای مراقبی که در سرای سالمندان حضور دارند، می بایست به مراقبت از سالمندان به نحوی بپردازند که سالمندان در سرای سالمندان به خود آسیبی نرسانند. همچنین، نیروهای مراقب می بایست داروهای سالمندان را به موقع و بر طبق زمانبندی معین به آنها بدهند و دستوراتی که پزشک در خصوص رژیم غذایی، پرهیز و سایر موارد در حوزه سلامت به سالمندان داده را به خوبی پیاده سازی نمایند.   

خدمات توانبخشی

از دیگر خدمات مورد نیاز سالمندان، خدمات توانبخشی در سرای سالمندان شرق تهران می باشد. ممکن است سالمند به دلیل سکته و یا مشکلاتی دیگر، دچار ضعف حرکتی شده و یا برخی عضلاتش فلج شده باشد. همچنین، ممکن است سالمند مشکل تکلم پیدا کرده باشد. در تمامی این موارد، سالمندان با دریافت خدمات توانبخشی می توانند توانایی خود را تا حدود زیادی باز یافته و به زندگی عادی خود بازگردند.    

خدمات چشم پزشکی

سرای سالمندان می بایست قادر به سرویس دهی در تمامی حوزه ها به سالمندان عزیز باشد. یکی از تخصص های پزشکی که ضرورت آن در خصوص سالمندان پررنگ تر می گردد، تخصص چشم پزشکی می باشد. در صورت رزرو سرای سالمندان و بهره مندی از خدمات مرکز مربوطه، می بایست به صورت دوره ای چشم سالمندان معاینه شده و در صورت لزوم، عینک جدید برای آنها تجویز گردد. همچنین، بیماری هایی چون آب مروارید و آب سیاه نیز در خصوص سالمندان می بایست مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. 

خدمات فیزیوتراپی

سالمندانی که در سرای سالمندان به سر می برند، در صورت نیاز به خدمات فیزیوتراپی، به سختی امکان خروج از سرا و مراجعه به مراکز فیزیوتراپی را خواهند داشت. بنابراین، از جمله سرویس های مفید در سرای سالمندان، خدمات فیزیوتراپی می باشد. بدین ترتیب، سالمندان قادر خواهند بود به راحتی و بدون طی مسافت های طولانی، از خدمات فیزیوتراپی مرکز خود بهره مند شوند.    

خدمات رفاهی و تفریحی سرای سالمندان

با توجه به شرایط جسمانی سالمندان، باید محیطی برای آن ها فراهم کرد که رفت و آمد و جا به جا شدن برای آن ها آسان باشد. وجود راه پله ها به هیچ عنوان مناسب فضای زندگی سالمندان نیست. به این منظور از امکانات ویژه در راهروها و اتاق های سالمندان استفاده می شود. برای شادابی و تقویت روحیه سالمند هم برنامه های ویژه ای در سرای سالمندان در نظر گرفته می شود تا سالمند احساس کند در خانه خودش زندگی می کند. برگزاری جشن های مناسبتی، جلسات شعر و متابخوانی، بازی های گروهی می تواند روابط اجتماعی سالمند را با افراد دیگر بهبود دهد و احساس انزوا و تنهایی نکند. 

در سرای سالمندان موج نو به صورت دوره ای جشن های شاد و مفرحی برگزار می شود و همراهان و خانواده های سالمند هم می توانند در صورت تمایل در این مراسم شرکت کنندو اوقات لذت بخشی را در کنار عزیزانشان سپری کنند. 

چرا سرای سالمندان موج نو؟

اگر می خواهید سالمند خانواده خود را به محیطی امن و آرام بسپارید، سرای سالمندان موج نو می تواند انتخاب شما باشد. کادر پرستاران حرفه ای موج نو در مجموعه تمام تلاش خود را به کار می بندند تا خدمتی درخور به هر یک از سالمندان ارائه کنند. برای انتخاب پرستاران از معیارهای اصولی استفاده می شود و هر یک از پرستاران با عبور از فیلترهای منابع انسانی شرکت موج نو، تأیید و برای ارائه خدمت آماده می شوند. آموزش های لازم برای برخورد صحیح با سالمندان به آن ها داده می شود تا در شرایط بحرانی بهترین عکس العمل را از خود نشان دهند. 

تمام امکانات درمانی، پرستاری، رفاهی، تفریحی و... در خانه سالمندان موج نو تدارک دیده شده است تا سالمندان به دلیل دوری از منزل شخصی خود احساس تنهایی و انزوا نکنند. زندگی در سرای سالمندان می تواند برای افراد سالمند خوشایند باشد و حتی سبب شود که آن ها از پیامدهای منفی سالمندی به دور باشند. 

اگر تمایل دارید عزیزان سالمند خود را به کادر دلسوز و حرفه ای سرای سالمندان موج نو بسپارید، می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره های رایگان، با خیالی آسوده، بهترین انتخاب را برای سالمند خود رقم بزنید.