موسسه خدماتی نظافتی

موسسه خدماتی نظافتی

1398/5/7 سارا سلیمان پور
موسسه خدماتی نظافتی با سرویس دهی در حوزه نظافت منزل و سایر مکان های مورد نظر مشتریان، می تواند گامی موثر در جهت تسهیل زندگی برای مردم جامعه بردارد. شرکت خدماتی موج نو با طراحی و ارائه اپلیکیشن درخواست خدمات سرویک (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک)

موسسه خدماتی نظافتی 

موسسه خدماتی نظافتی با سرویس دهی در حوزه نظافت منزل و سایر مکان های مورد نظر مشتریان، می تواند گامی موثر در جهت تسهیل زندگی برای مردم جامعه بردارد. شرکت خدماتی موج نو با طراحی و ارائه اپلیکیشن درخواست خدمات سرویک (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک)، این امکان را برای کاربران فراهم می سازد که سرویس نظافتی مورد نظر خود را انتخاب کرده و علاوه بر تعداد نیروها و جنسیت آنها، روز و ساعت حضور نیرو را نیز مشخص نمایند. همچنین، اگر قصد ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن سرویک را داشته باشید، امکان انتخاب نیروی مورد علاقه نیز برایتان فراهم می باشد. به عبارت دیگر، اگر شما از عملکرد یک نظافتچی منزل رضایت داشته باشید، می توانید آن نیرو را برای همیشه رزرو کرده و از خدمات وی بهره ببرید. موسسه خدماتی نظافتی با توجه به مکان و نوع سرویس نظافتی مورد نظر مشتریان، می تواند به دو شکل نظافت سنتی و نظافت صنعتی به آنها سرویس دهی نماید. خدمات شرکت های نظافتی در ادامه بررسی خواهد شد. 

موسسه خدماتی نظافتی و سرویس های قابل ارائه به مشتریان

نظافت سنتی

در نظافت سنتی شرکت نظافتی اقدام به اعزام نیروی نظافتی به منازل مشتریان نموده و ابزارهایی چون تی، انواع شوینده ها، دستمال و ... در اختیار آنها قرار می دهد. اگر چه امروزه سبک زندگی مردم تغییر کرده و گستره استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره مردم جامعه به حدی رسیده که نظافت منزل نیز به شکل مکانیزه و ماشینی قابل انجام می باشد، اما همچنان روش های سنتی نظافت، روش هایی کارامد و موثر بوده و بسیاری از مردم درخواست چنین سرویسی از موسسات نظافتی می نمایند. 

نظافت منزل 

موسسه خدماتی نظافتی می تواند به اعزام کارگر برای نظافت منزل شما عزیزان پرداخته و انواع سرویس های نظافتی مورد نیاز در منازل را به شما ارائه نماید. برخی سرویس های نظافتی قابل تعریف در منازل عبارت است از : گردگیری اسباب و اثاثیه منزل، شستشوی سرویس بهداشتی و حمام، نظافت اتاق خواب، نظافت اتاق پذیرایی، تمیز کردن دیوارهای منزل، جداسازی و شستشوی پرده ها، نظافت لوازم صوتی و تصویری، نظافت پنجره ها و شیشه های منزل، نظافت دیوارهای آشپزخانه، نظافت هواکش، نظافت فضای داخلی و همچنین بدنه یخچال و بسیاری موارد دیگر.

نظافت شرکت ها

از دیگر مسئولیت هایی که نیروی انسانی در حوزه ارائه سرویس های نظافتی می تواند به عهده بگیرد، نظافت شرکت ها می باشد. این سرویس عمدتا در خارج از ساعات کاری کارمندان شرکت ها ارائه می گردد. موسسه خدماتی نظافتی می بایست نیروهای خود را در خصوص اولویت بندی کارهای نظافتی بر اساس دستورالعمل مدیر داخلی شرکت، توجیه نماید. به عنوان مثال، نظافت اتاق ریاست و نظافت اتاق کنفرانس در شرکت ها، می بایست پیش از سایر قسمت ها انجام شود.  

نظافت مشاعات

نیروی انسانی علاوه بر نظافت منزل و نظافت شرکت، می تواند به نظافت مشاعات (راه پله) نیز در منازل و سایر ساختمان ها بپردازد. از جمله مسئولیت های نیروی نظافتی به هنگام ارائه چنین سرویسی، نظافت راه پله، تمیز کردن نرده ها، نظافت آسانسور، شستشوی پادری ها، نظافت حیاط ، نظافت موتورخانه ساختمان و مواردی از این دست می گردد. 

نظافت صنعتی

موسسات خدماتی نظافتی علاوه بر نظافت سنتی، قادر به ارائه سرویس نظافت صنعتی نیز می باشند. نظافت با روش های مکانیزه و با استفاده از دستگاه نظافت صنعتی عمدتا برای مکان های عمومی و محدوده های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس به دو شکل به مشتریان ارائه می گردد. در روش اول، شرکت نظافتی اقدام به اجاره دستگاه های خود به مراکز و موسسات مختلف می نماید. اما روش دوم به این شکل است که دستگاه نظافت صنعتی به همراه اوپراتور به مرکز مورد نظر مشتری اعزام می گردد. تعدادی از مراکزی که درخواست سرویس نظافت صنعتی از شرکت های نظافتی می نمایند، به شرح زیر می باشد :

نظافت کارگاه ها و کارخانه ها

مدیران کارگاه ها و کارخانه ها برای نظافت مرکز خود عمدتا نیاز به استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نظافت صنعتی داشته و نیروی انسانی نمی تواند در مدتی کوتاه از عهده نظافت این مراکز بربیاید. بدین ترتیب، این افراد می توانند با ثبت سفارش نظافت صنعتی در وبسایت شرکت خدماتی موج نو به نشانی www.mojeno-co.co و یا دانلود و نصب اپلیکیشن سرویک متعلق به این مجموعه، خنیاز خود را مرتفع نموده و نظافت مرکز صنعتی خود را به متخصصین این مجموعه واگذار نمایند. 

نظافت هتل ها

نظافت هتل شامل تمیز کردن بخش های مختلفی از هتل می گردد. نظافت لابی هتل، نظافت محوطه بیرونی هتل و نظافت نمای بیرونی هتل، همه و همه با بهره جستن از خدمات نظافت صنعتی موسسه خدماتی نظافتی محقق می گردد. از آنجا که بسیاری از هتل ها بین المللی بوده و مسافرین خارجی در این هتل ها اسکان می گزینند، بنابراین، نظافت هتل دارای اهمیت ویژه ای بوده و می تواند در رونق دادن به کار هتلداران تأثیر بسزایی داشته باشد.  

نظافت سالن های ورزشی

به منظور نظافت سالن ها و استادیوم های ورزشی نیز مسئولین این مراکز می بایست درخواست سرویس نظافت صنعتی از شرکت های خدماتی نمایند. کف سالن ورزشی را می توان با استفاده از جاروبرقی صنعتی، پولیشر و اسکرابر تمیز نمود. بنا به میزان و نوع آلودگی موجود در سالن، شرکت نظافتی اقدام به ارسال تجهیزات نظافتی متعددی به سالن ورزشی می نماید. 

نظافت فرودگاه

از دیگر خدمات موسسه خدماتی نظافتی، نظافت فرودگاه می باشد. نظافت سالن انتظار، نظافت باند پرواز و همچنین، محوطه بیرونی فرودگاه همه و همه با استفاده از خدمات نظافت صنعتی قابل انجام می باشد. نمای بیرونی فرودگاه نیز نیاز به نظافت داشته و با توجه به تردد مسافرین داخلی و خارجی در فرودگاه ها، نظافت این بخش از فرودگاه، دارای اهمیت ویژه ای می باشد.  

نظافت مراکز خرید

در مراکز خرید بزرگ و همچنین، در فروشگاه های زنجیره ای، تمیز بودن ورودی مرکز، راهروها، آسانسور و از همه مهم تر کف مرکز بسیار مهم بوده و بازدیدکنندگان از این مراکز را به سمت خرید از مغازه ها ترغیب می نماید. بدین منظور، مغازه داران می توانند هر یک به تنهایی اقدام به نظافت مغازه خود نموده و یا در یک تصمیم دسته جمعی، اقدام به ثبت سفارش سرویس نظافت صنعتی از طریق سایت و یا اپلیکیشن درخواست خدمات موسسه خدماتی نظافتی موج نو نمایند. 

نظافت مجتمع ها

هملن طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، نظافت مجتمع مسکونی شامل تمیز کردن محوطه بیرونی و همچنین، نظافت نمای بیرونی منازل این مجتمع ها نیز می گردد. به منظور نظافت شیشه ساختمان ها در این مجتمع ها، از سرویس نماشویی موسسه خدماتی نظافتی استفاده می گردد. سرویس نماشویی نیز به سه روش قابل اجرا می باشد. نماشویی با استفاده از طناب، نماشویی با استفاده از راپل و نماشویی با استفاده از داربست. همچنین، محوطه بیرونی منازل نیز می بایست در مجتمع های مسکونی مورد نظافت قرار گیرد.