پاک کردن انواع لکه لباس (بخش دوم)

پاک کردن انواع لکه لباس (بخش دوم)

1398/5/9 سارا سلیمان پور
پاک کردن انواع لکه لباس و آشنایی با نکات و ترفندهایی در این زمینه، می تواند شما را در خصوص استفاده بهینه از لباسهایتان یاری نماید. در مقاله پیشین با عنوان " پاک کردن انواع لکه (بخش اول) " روش پاک کردن تعدادی از لکه ها از روی لباس بیان شد.

پاک کردن انواع لکه لباس (بخش دوم)

پاک کردن انواع لکه لباس و آشنایی با نکات و ترفندهایی در این زمینه، می تواند شما را در خصوص استفاده بهینه از لباسهایتان یاری نماید. در مقاله پیشین با عنوان " پاک کردن انواع لکه (بخش اول) " روش پاک کردن تعدادی از لکه ها از روی لباس بیان شد. در این مقاله تعدادی دیگر از لکه های معمول و روش از بین بردن آنها را مطالعه خواهیم نمود. 

پاک کردن انواع لکه لباس

لکه قیر

به منظور از بین بردن لکه قیر می توانید مقداری کره و یا روغن اوکالیپتوس بر روی قسمت مورد نظر بمالید و بدین ترتیب، قیر را نرم نمایید. اما بهترین روش برای از بین بردن قیر، استفاده از مقداری بنزین می باشد. لازم به ذکر است که به هنگام استفاده از این روش، می بایست از قرار گرفتن در مجاورت حرارت و آتش اجتناب نمایید.  

لکه زنگ زدگی بر روی لباس

مورد دیگر در پاک کردن انواع لکه لباس ، از بین بردن لکه زنگ زدگی از روی لباس می باشد. اگر آستین لباس شما با درب قوطی رب گوجه که دچار زنگ زدگی شده است، تماس پیدا کند، می توانید یک لیموترش را به دو نیم تقسیم کرده و مقداری نمک بر روی هر نیمه بپاشید. سپس، لیموی آغشته به نمک را بر روی لکه زنگ زدگی فوق الذکر مالیده و در انتها، محل مزبور را با آب شستشو نمایید. 

لکه لاک ناخن

پاک کردن انواع لکه لباس، شامل پاک کردن لکه لاک ناخن نیز می باشد. اگر لکه فوق، تازه باشد، می توانید پودر جوهر نمک را با الکل مخلوط نموده و بر روی لباس خود بمالید. سپس مقداری پنبه برداشته و بر روی آن بمالید. اگر لکه لاک ناخن کهنه شده باشد، می بایست کمی پنبه را به استون آغشته نموده و بر روی لباس خود بمالید. سپس، می بایست مقداری پنبه تمیز برداشته و بر روی قسمت مزبور بمالید. تکرار این عمل و شستشوی لباس با آب و صابون پس از هر بار تکرار، منجر به پاک شدن کامل لاک ناخن از لباس شما خواهد گشت. 

لکه رژ لب

از دیگر انواع لکه لباس، لکه رژ لب می باشد. بسیاری از خانم ها از وجود چنین لکه ای بر روی لباسهای خود رنج می برند. بهترین ماده بدین منظور، اتر می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل آتش زا بودن اتر، به هنگام استفاده از آن می بایست از حرارت و آتش فاصله بگیرید.   

 

منبع : کتاب دانستنیهای خانه داری و نکات ریز آن