نظافت آشپزخانه

نظافت آشپزخانه

1397/12/29 سارا سلیمان پور
نظافت آشپزخانه مستقیما با سلامت غذا و همچنین، سلامت اعضای خانواده اثرگذار بوده و به همین دلیل، توجه به نظافت و پاکیزگی آشپزخانه در فرایند نظافت منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

نظافت آشپزخانه

نظافت آشپزخانه مستقیما با سلامت غذا و همچنین، سلامت اعضای خانواده اثرگذار بوده و به همین دلیل، توجه به نظافت و پاکیزگی آشپزخانه در فرایند نظافت منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین برقراری نظم و ترتیب در آشپزخانه، امر پخت و پز و انجام امور منزل را برای خانم خانه تسریع می نماید. در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که توجه به این نکات در فرایند تمیز نمودن آشپزخانه اثرگذار می باشد. 

نکاتی در خصوص نظافت آشپزخانه 

تمیز نگه داشتن ظرفشویی

به منظور نظافت آشپزخانه ، توجه به تمیز نگه داشتن ظرفشویی و سینک آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. زیرا عمدتا ظرف ها به منظور شستشو در سینک قرار می گیرند و همچنین، شستشوی میوه ها و سبزیجات نیز در سینک انجام می گردد. به همین دلیل، تمیز نگه داشتن سینک بسیار حائز اهمیت بوده و عدم توجه به آن، ممکن است منجر به بیماری اعضای خانواده گردد. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


استفاده از هواکش قوی برای آشپزخانه

از جمله ابزارهایی به نظافت آشپزخانه کمک بسیاری می کند، هواکش قوی می باشد. چنین هواکشی می تواند تمامی بخارات و بوی حاصل از پخت و پز و سرخ کردن مواد غذایی را به خود کشیده و بیرون ببرد. این امر منجر به تمیز ماندن سطوح آشپزخانه می گردد. 

استفاده از توری برای پنجره ها

به منظور پیشگیری از تجمع مگس و سایر حشرات در آشپزخانه و همچنین، جلوگیری از آلودگی حاصل از تجمع این حشرات در آشپزخانه، می توان برای پنجره های آشپزخانه از توری استفاده نمود. 

کفپوش قابل شستشو

برای آشپزخانه خود کفپوشی استفاده نمایید که به راحتی قابل شستشو بوده و بتواند منجر به تسهیل فرایند نظافت آشپزخانه گردد. 

استفاده از سطل آشغال دردار

نظافت آشپزخانه مستلزم تمیز نمودن سطل زباله موجود در آن نیز می باشد. توصیه می شود که از سطل زباله دردار برای آشپزخانه خود استفاده کنید تا از تجمع احتمالی حشرات در اطراف سطل زباله پیشگیری نمایید.  همچنین، داخل سطل زباله از کیسه زباله استفاده نمایید. بدین ترتیب، حمل زباله و بردن آن به محل دفع زباله های ساختمان، با حداقل آلودگی همراه خواهد بود.  

نظافت اجاق گاز و دیوارهای آشپزخانه پس از پخت و پز

پس از پخت و پز نمودن و به ویژه سرخ کردن مواد غذایی مختلف، انواع بخارات و لکه های روغن، منجر به آلودگی و چرب شدن دیوارها و سطوح آشپزخانه می گردد. بدین ترتیب، در نظافت آشپزخانه توجه به نظافت به موقع اجاق گاز و دیوارهای آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.