هزینه باغبانی و طراحی فضای سبز

هزینه باغبانی و طراحی فضای سبز

1398/5/2 سارا سلیمان پور
هزینه طراحی فضای سبز و همچنین هزینه ارائه سایر خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز ، بستگی به تعداد و نوع سرویس های دریافتی مشتریان دارد. ضمن اینکه هر یک از سرویس های طراحی فضای سبز دارای تعرفه معینی می باشند، اما هزینه نهایی همواره پس از اتمام کار به مشتری اعلام می گردد.

هزینه طراحی فضای سبز در شرکت های خدماتی باغبانی

هزینه طراحی فضای سبز و همچنین هزینه ارائه سایر خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز ، بستگی به تعداد و نوع سرویس های دریافتی مشتریان دارد. ضمن اینکه هر یک از سرویس های طراحی فضای سبز دارای تعرفه معینی می باشند، اما هزینه نهایی همواره پس از اتمام کار به مشتری اعلام می گردد. برخی سرویس های مربوط به طراحی فضای سبز در ادامه معرفی و بررسی می گردد. 

هزینه طراحی فضای سبز با توجه به سرویس های عرضه شده به مشتریان

هزینه کاشت چمن

همان طور که اشاره شد، عوامل گوناگونی بر هزینه طراحی فضای سبز موثر می باشد. از جمله این عوامل، می توان به هزینه کاشت چمن اشاره نمود. هزینه کاشت چمن بر اساس متراژ زمین مورد نظر محاسبه می گردد. 

هزینه چمن مصنوعی

بسیاری از زمین ها از جمله زمین فوتبال، نیاز به کاشت چمن مصنوعی در وسعت زیاد دارند. هزینه چمن مصنوعی نیز بر هزینه طراحی فضای سبز موثر می باشد. این هزینه نیز به صورت متری محاسبه می گردد. 

هزینه طراحی و اجرای دیوار سبز

از دیگر اجزاء تعیین کننده هزینه طراحی فضای سبز، هزینه طراحی و اجرای دیوار سبز می باشد. این دیوارها که نقش بسزایی در زیباسازی فضاهای عمومی ایفا می نمایند، بر اساس نوع گل و گیاه کاشته شده بر روی آنها و نیز بر اساس متراژ دیوار سبز مورد نظر، دارای هزینه های متفاوتی می باشند. 

هزینه طراحی و ساخت آلاچیق

هزینه طراحی و ساخت آلاچیق نیز بر هزینه طراحی فضای سبز اثرگذار می باشد. جنس آلاچیق می تواند چوبی و یا فلزی بوده و مساحت آلاچیق نیز می تواند به گونه ای باشد که افراد زیادی را در خود جای دهد و یا ظرفیت کمی داشته باشد. تمامی این موارد، بر هزینه طراحی و ساخت آلاچیق موثر می باشد. 

هزینه کاشت گل و گیاه

هزینه طراحی فضای سبز شامل هزینه کاشت انواع گل و گیاه نیز می گردد. مساحت زیر کاشت گل و تعداد و نوع گل ها، تعیین کننده میزان هزینه مربوط به گل کاری می باشد.

هزینه نگهداری و پشتیبانی از فضای سبز

پس از ارائه تمامی خدمات در حوزه طراحی و اجرای فضای سبز، گام بعدی از سوی شرکت طراحی فضای سبز، نگهداری و پشتیبانی از سرویس های ارائه شده می باشد. هزینه نگهداری و پشتیبانی از فضای سبز نیز از جمله مواردی است که شرکت خدماتی باغبانی به هنگام محاسبه دستمزد برای نیروهای خود، محاسبه کرده و به مشتری اعلام خواهد نمود.