نگهداری از سالمند در تهران

نگهداری از سالمند در تهران

1397/7/3 سارا سلیمان پور
نگهداری از سالمند در تهران و چگونگی رسيدگی به افراد سالخورده يکی از مباحث مهم در حوزه پرستاری می باشد.امروزه با توجه به افزايش جمعيت سالمندان در جامعه، توجه به بحث مراقبت و نگهداری از سالمند ، جزء ضروريات

نگهداری از سالمند در تهران


امروزه با تغییرات قابل توجهی در سبک و سیاق زندگی رو به رو هستیم. با گسترش جمعیت سالمند، نیاز به نگهداری و مراقبت از سالمندان بیش از پیش احساس می شود. در گذشته سالمندان با فرزندان خود زندگی می کردند. امروزه با توجه به رشد شهرنشینی و افزایش مشغله های روزمره این امکان فراهم نیست. از طرفی بسیاری از سالمندان به خدمات ویژه نیاز دارند که از عهده افراد غیر متخصص خارج است. از این رو، نیاز به پرستار مجرب برای نگهداری روزانه و یا ساعتی از سالمند شدت یافته است.  نگهداری از سالمند و چگونگی رسيدگی به افراد سالخورده يکی از مباحث مهم در حوزه پرستاری می باشد.امروزه با توجه به افزايش جمعيت سالمندان در جامعه، توجه به بحث مراقبت و نگهداری از سالمند، جزو ضروريات می باشد. سالمندان قشری از جامعه هستند که به دليل تحليل نيروی جسمی و بعضاً ذهنی، در تامين نيازهای خود با مشکل مواجه شده و در بسياری از مواقع برای انجام امور شخصی خود نياز به کمک دارند. در ادامه به بيان و بررسی برخی دلایل استخدام نیروی مراقب برای سالمندان می پردازيم. سپس مواردی را مطرح خواهيم نمود که سالمندان نياز به دريافت کمک از ديگران به منظور انجام امور روزمره خود می باشند.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


دلایل استخدام نيروی نگهداری از سالمند

اشتغال فرزندان در بيرون از منزل

در بسياری مواقع، فرزندان و اطرافيان فرد سالمند هر يک زندگی مستقلی داشته و همچنين، مجبور به گذراندن ساعات زيادی در بيرون از منزل به جهت کسب درآمد می باشند. در چنين شرايطی، فرزندان اقدام به استخدام فردی به جهت نگهداری از سالمند خود می نمايند. بدين ترتيب، هم فرزندان فرد سالمند می توانند به امور بيرون از منزل خود رسيدگی کنند و هم فرد سالمند قادر به دريافت خدمات مورد نياز خود خواهد گشت. در مواقعی که فرزندان به دلیل مشغله های شغلی، در خانه حضور ندارند، نیاز به پرستاری است که داروهای سالمندان، به ویژه سالمندانی که دچار اختلالات شناختی و بیماری آلزایمر هستند، را تهیه کند و سر ساعت به به سالمند بدهد. همچنین انجام برخی از امور مانند استحمام برای برخی از سالمندان دشوار است که در صورت عدم حضور فرزندان، پرستار سالمند انجام این وظایف حساس را برعهده می گیرد. 

عدم تمايل فرزندان به ارسال فرد سالمند به خانه سالمندان 

همان طور که می دانيد، خانه سالمندان يکی از مراکزی است که به منظور نگهداری از افراد سالمند و مراقبت و پرستاری از اين قشر از جامعه در نظر گرفته شده است. اما در بسياری از مواقع، فرزندان سپردن عزيز سالمند خود به خانه سالمندان را نشان از بی مهری دانسته و از اين امر امتناع می ورزند. در چنين مواقعی، فرزندان اقدام به استخدام فردی مجرب به منظور نگهداری از سالمند خود می نمايند.بنابراین، فرد سالمند در منزل خود مورد مراقبت قرار  گرفته و از خدمات نگهداری از سالمند بهره مند می گردد. همچنين، از محبت و توجه فرزندان و ساير اطرافيان خود نيز بهره می برد.

بيماری فرد سالمند

استخدام پرستار به منظور نگهداری از سالمند می تواند به دليل ابتلای فرد سالمند به بيماری خاصی باشد. در بسياری مواقع، افراد سالمند دچار مشکلات چندگانه ای می شوند که تنها يک فرد آشنا به امور پرستاری و اصول اوليه پزشکی قادر به مراقبت و نگهداری از سالمند می باشد. در چنين مواردی، اطرافيان فرد سالمند، اقدام به استخدام پرستاری می نمايند که به نگهداری سالمند در منزل پرداخته و قادر به رسيدگی به فرد سالمند بوده و فشار خون و شرايط تنفسی او را به درستی تحت نظر بگيرد. چنين پرستاری همچنين می بايست داروهای فرد سالمند را درست و به موقع به او داده و به تعداد، دوز و خواص داروهای وی توجه نمايد. سالمندانی که مبتلا به بیماری های شناختی هستند، به مراقبت های ویژه نیاز دارند. پرستاران باتجربه به خوبی می توانند شرایط خاصی را که برای سالمندان به وجود می آید، بدون دستپاچگی مدیریت کنند. 

نگهداری از سالمند شامل چه مواردی می گردد؟

سالمند مبتلا به آلزايمر

نگهداری از سالمند شامل موارد متعددی می گردد که از جمله اين موارد، می توان به نگهداری از سالمند مبتلا به آلزايمر يا فراموشی اشاره نمود. همان طور که مطلع می باشيد، بسياری از افراد در سنين بالا مبتلا به فراموشی يا آلزايمر می گردند. افراد مبتلا به آلزايمر، ممکن است درب منزل را باز کرده و منزل خود را ترک کنند. اين افراد همچنين اطرافيان و عزيزان خود را فراموش کرده و امور شخصی خود مانند خوردن دارو و نماز خواندن را به خاطر نمی آورند. در چنين مواقعی، نياز است که حتما فردی به صورت تمام وقت مراقب سالمند مبتلا به آلزايمر بوده و به امور او رسيدگی نمايد. همان طور که در مقاله " چطور شرکت نگهداری از سالمندان در منزل را بشناسیم؟ " اشاره شد، می توان از طرق مختلف، شرکت های خوش نام فعال در زمینه ارائه سرویس به سالمندان را شناسایی کرده و اقدام به درخواست نیروی مراقب از موسسه مراقبت و نگهداری مد نظر خود نمایید.

سالمند نيازمند دريافت خدمات فيزيوتراپی

بسياری از سالمندان به دليل بروز مشکلاتی در مفاصل و استخوان هايشان، بنا به تجويز پزشک، نيازمند دريافت خدمات فيزيوتراپی می باشند. در چنين مواردی، اطرافيان شخص سالمند می توانند اقدام به استخدام پرستاری نمايند که علاوه بر نگهداری از فرد سالمند ، قادر به ارائه خدمات فيزيوتراپی نيز به او باشد. اين امر، موجب تسهيل فرايند دريافت خدمات درمانی توسط سالمندان می گردد. 

سالمند دارای ناتوانی جسمی و عدم توانمندی در قضای حاجت 

خدمات نگهداری از سالمند همچنين شامل کمک به سالمندان برای رفتن به دستشويی و حمام نيز می شود. سالمندانی که برای رفتن به دستشويی نياز به کمک دارند، از اولويت های اول استفاده از پرستار و دريافت خدمات نگهداری از سالمند می باشند. بسياری از سالمندان ساعت ها در منزل تنها بوده و همچنين، دارای مشکلات جسمی متعددی نيز مي باشند. اين سالمندان برای رفتن به دستشويی، نيازمند دريافت کمک از ديگران می باشند.

پرستاران سالمند موج نو چه ویژگی هایی دارند؟

ﻧﯿﺮوﻫﺎي ﻣﺮاﻗﺐ سالمند در موج نو داراي ﺗﺠﺮبه و ﻣﻬﺎرت لازم ﺑﺮاي اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎتی نظیر ﮔﺎواژ و ﺳﺎﮐﺸﻦ هستند. همچنین دارای ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻻزم ﺑﺮاي ورزش ﺳﺎﻟﻤﻨﺪ ﯾﺎ ﻓﯿﺰﯾﻮﺗﺮاﭘﯽ نیز می باشند. از این رو دغدغه های بردن سالمند به فیزیوتراپی کاهش می یابد. از طرفی با هم صحبتی و خواندن کتاب برای سالمند، روحیه آن ها به میزان قابل توجهی بهبود می دهند. به این صورت از بروز و تشدید بیماری هایی مثل آلزایمر جلوگیری می شود. اشراف داشتن نیروی پرستار موج نو به مسائل روان شناسانه هم کار را برای نگهداری از سالمندان آسان تر می کند. 

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با 02174402 تماس بگیرید.