سیم کشی صنعتی برای کارخانه

سیم کشی صنعتی برای کارخانه

1399/11/19 رقیه علینقی زاده
سیم کشی صنعتی در کارخانه ها، سوله ها، پالایشگاه ها و... به کار می رود. با وجود تجهیزات و ماشین آلاتی که در خط تولید کارخانه ها فعال هستند، استفاده از خدمات حرفه ای سیم کشی ضرورت دارد. کاربرد برق در صنعت با سایر حوزه ها تفاوت های عمده ای دارد. از این رو برای اجرای سیم کشی های صنعتی و نگهداری از آن ها باید از خدمات نیروهای تاسیساتی ماهر و باتجربه استفاده کرد.

سیم کشی صنعتی برای کارخانه

سیم کشی صنعتی در محیط های صنعتی مثل کارخانه ها، سوله ها، پالایشگاه ها و... به کار می رود. ماشین آلات و تجهیزاتی که در کارخانه ها مستقر هستند، دارای سیم کشی های پیچیده ای هستند. کاربرد برق در صنعت با سایر حوزه ها تفاوت های عمده ای دارد. برای اجرای طرح های مختلف سیم کشی صنعتی برای کارخانه باید از مهارت های افراد متخصص و حرفه ای استفاده کرد. 

مبانی انجام سیم کشی صنعتی برای کارخانه ها

سیم کشی صنعتی برای کارخانه ها، به صورت هوشمند بر اساس توان الکتریکی 3 فاز است. برق 3 فاز اجازه می دهد تا مقدار کار کمتری روی هر سیم درگیر قرار اعمال شود؛ در حالی که بلافاصله این امکان فراهم می شود که با هم کار کنند تا منجر به حداکثر نتیجه شوند. در برق 3 فاز، سیم ها کوچک تر و موتور هم کوچک تر از یک موتور تک فاز معمولی است. این عوامل باعث می شود که کارایی بیشتر شده و سیم ها دوام بیشتری داشته باشند.
مهم نیست که از کدام نوع برق الکتریکی 3 فاز استفاده شود، برای تعیین ولتاژ واقعی که در دسترس شما است، به یک ولتاژ سنج نیاز خواهید داشت. 

سیم کشی برای ماشین آلات صنعتی  کارخانه

در انجام فعالیت های سیم کشی در هر سطحی، ایمنی حرف اول را می زند. از آنجا که هر نوع دستگاهی در کارخانه به متدهای منحصر به فردی برای سیم کشی نیاز دارد، موارد ایمنی را باید رعایت کرد. هر نوع ماشین یا دستگاهی دارای اصول و ایمنی خاص خود است. از نظر الکتریکی، تجهیزات و ابزارهای ماشین آلات صنعتی، از پرس مته گرفته تا ماشین های اتوماتیک چند موتوره، دارای طراحی های سیم کشی ویژه ای هستند. 
استانداردهای الکتریکی برای ماشین آلات صنعتی، دستگاه ها و سیستم های مورد استفاده در فرایندهای تولید صنعتی به نیروی فنی متخصص در اطمینان از ایمنی در برابر آتش سوزی و سایر حوادث کمک می کند.

تجهیزات الکتریکی و صنعتی در کارخانه ها از طیف گسترده ای از انواع سیم و کابل استفاده می کنند. متخصصان فنی می توانند به درستی هر یک از این سیم ها و کابل ها را شناسایی کنند. برای اینکه با مشکلات عملیاتی در سیم کشی کارخانه مواجه نشوید، پیشنهاد می شود از خدمات ویژه برای بازرسی مداوم سیستم های سیم کشی توسط افراد حرفه ای استفاده شود. از این رو، اصول و نکات ایمنی در کارخانه ها نیز برآورده می شود.  

تفاوت سیم کشی صنعتی و مسکونی

تفاوت بین سیم کشی صنعتی برای کارخانه و سیم کشی مسکونی شامل عایق بندی، بار ولتاژ و روند نصب تجهیزات سیم کشی است. سیم کشی های مسکونی به طور معمول در طرح تک فاز انجام می شود. همچنین به دلیل بار الکتریکی کمتر، ولتاژ کمتری استفاده می شود.
سیم کشی های صنعتی از یک طرح سه فاز با هدف ایجاد خروجی بالاتر برای تأمین برق تجهیزات با ولتاژ بالا استفاده می کنند. عایق سنگین نیز از سیم کشی صنعتی در عوامل خارجی محافظت می کند.
نیازی به گفتن نیست که سیم کشی صنعتی اساساً شکل پیچیده تری از سیم کشی مسکونی است. با توجه به تفاوت های موجود، باید با اتخاذ رویکرد حرفه ای برای سیم کشی در کارخانه ها از نیروهایی دارای مهارت های کاملاً مرتبط استفاده کرد. 

چه تفاوتی بین نیروی سیم کشی صنعتی و تجاری وجود دارد؟

تفاوت اصلی بین برق کار صنعتی و تجاری در محیط کار آن هاست. یک برقکار یا نیروی فنی سیم کشی تجاری معمولاً در ساختمان های تجاری مانند فروشگاه های خرده فروشی و رستوران ها کار می کند که سیم کشی و عناصر الکتریکی به صورت ایمن و کارآمدی کار می کنند. از طرف دیگر، یک نیروی سیم کش صنعتی معمولاً در کارخانه های تولیدی با ماشین آلات و سیستم های الکتریکی پیچیده، حساس و گران قیمت کار می کند. برق کاران صنعتی با طیف گسترده تری از سیستم های الکتریکی از جریان های میکرو گرفته تا اجزای ولتاژ بالا سروکار دارند.
به دلیل این خصوصیات و کاربردهای مختلف، ضروری است برای هر مکانی با توجه به مختصاتش، از نیروهای فنی و تأسیساتی متخصص آن استفاده شود. 

تیم نیروهای فنی موچ نو قابل اعتماد و حرفه ای هستند و دارای شرایط لازم برای طراحی، نگهداری و تعمیر سیستم های سیم کشی صنعتی کارخانه ها و همچنین کاملاً واجد شرایط برای ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات ماشین آلات خط تولید کارخانه ها هستند. 

برای دریافت خدمات سیم کشی صنعتی برای کارخانه با 02174402 تماس بگیرید و از خدمات متناسب و به صرفه ای توسط نیروهای ماهر بهره مند شوید.