تاسیسات فنی ساختمان

تاسیسات فنی ساختمان

1399/8/27 رقیه علینقی زاده
تاسیسات فنی ساختمان یکی از بخش های کلیدی هر ساختمانی است که مجموعه گسترده ای از سیستم های فنی را شامل می شود. نگهداری تاسیسات ساختمان به منظور افزایش عمر مفید آن ها و بالا بردن سطح کیفی ساختمان اهمیت بسزایی دارد. امروزه بسیاری از شرکت ها با هدف تامین نیروی انسانی برای امور تاسیساتی ساختمان ها فعالیت گسترده ای دارند. شرکت موج نو یکی از شرکت های پیشرو در ارائه خدمات فنی و تاسیساتی به مشتریان در سطح شهر تهران است.

تاسیسات فنی ساختمان

تاسیسات فنی ساختمان یکی از بخش های کلیدی هر ساختمانی است و شامل دو بخش عمده الکتریکی و مکانیکی است. این تاسیسات طیف وسیعی از خدمات را شامل می شود. اگر خللی به سیستم های تاسیساتی ساختمان وارد شود، رفاه ساکنان آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع کارامدی و کیفیت سیستم های تاسیساتی در هر ساختمانی، در نهایت، روی ارزش گذاری و کیفیت نهایی ساختمان تاثیر مثبتی خواهد داشت. 

اهمیت سرویس تاسیسات فنی ساختمان

همان طور که می دانیم، عملکرد صحیح هر یک از تاسیسات فنی ساختمان در افزایش ارزش تجاری آن سهم زیادی دارد. از این رو، اهمیت نگهداری و سرویس تاسیسات فنی دو چندان می شود. علاوه بر آن، روی سطح رضایت ساکنان ساختمان و رونق فعالیت های شغلی، که در فضای ساختمان در جریان است، تاثیر شگرفی دارد. سرویس منظم تاسیسات فنی ساختمان مزایای زیادی، به ویژه در درازمدت، دارد. اگر بخواهید فقط بعد از اینکه یکی از سیستم های فنی و تاسیساتی ساختمان دچار اختلال جدی شد، به تکنسین فنی و یا سرویس کار مراجعه کنید، در واقع عمر مفید تاسیسات را کاهش می دهید. بهترین و بهینه ترین رویکرد این است که به صورت دوره ای، از تکنسین مجرب، برای نگهداری و سرویس تاسیسات فنی ساختمان استفاده کنید. در این صورت عیب یابی سیستم های فنی ساختمان به موقع انجام شده و جلوی خسارات بزرگ تر را از ابتدا با اقدامی هوشمندانه خواهید گرفت. در واقع نگهداری و سرویس باکیفیت منجر به هزینه های کمتری برای تعمیر تاسیسات می شود. 

 

تاسیسات فنی ساختمان شامل چه مواردی است؟

تاسیسات فنی ساختمان به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تفکیک می شود. هر یک از این دو بخش، ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای تعمیر و سرویس آن ها باید سراغ نیروهای کلیدی و مجرب رفت. 
برخی از تأسیسات مکانیکی ساختمان شامل: 


•    تاسیسات گرمایی و سرمایشی
•    تاسیسات آب و فاضلاب 
•    تاسیسات تهویه 
•    استخر، جکوزی و سونا
•    تاسیسات اطفای حریق 
•    تاسیسات لوله کشی گاز 

تأسیسات الکتریکی هم شامل تاسیساتی می شود که با برق کار می کند و به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    سیستم روشنایی و برق کشی
•    سیستم های پمپ های ساختمانی
•    سیستم های دوربین مداربسته
•    مرکز کنترل آسانسور


برای تعمیر و سرویس تاسیسات فنی ساختمان سراغ چه نیروها و شرکت هایی برویم؟

امروزه برای هر کاری باید سراغ متخصص آن کار رفت. این اقدام سبب می شود از پیگیری های اضافی و دردسرهای جانبی رها شویم. برخی شرکت ها نیروهای حرفه ای در هر حوزه را شناسایی کرده و با آموزش اصول و استانداردها، آن ها را برای ارائه خدمات به مشتریان آماده می کنند. عقد قرارداد با این شرکت ها سبب می شود در زمانی کوتاه از خدمات موردنظر برخوردار شوید. در حال حاضر، روند به کار گیری نیرو متحول شده است. شهروندان و شرکت ها سیستم استخدام نیروی به روز را به کار می گیرند؛ به جای آنکه خودشان رویه های استخدام نیرو را طی کنند، همه مراحل آن را به شرکت های فعال در حوزه تامین نیروی انسانی می سپارند. این شرکت ها به تمام توانایی ها و مهارت های نیروهای خود واقف هستند و با برگزاری کلاس های آموزشی آن ها را نسبت به متدهای جدید به روز می کنند. شرکت موج نو یکی از شرکت های فعال در این حوزه است که سابقه درخشانی در حوز تامین نیروی تاسیساتی برای ساختمان ها، برج ها و کارخانه ها دارد. 

موج نو چه خدماتی برای تاسیسات فنی ساختمان در نظر گرفته است؟

موج نو با ایجاد پلتفرمی هوشمند، بستری را فراهم کرده تا مدیران و صاحبان ساختمان ها به سهولت، به خدمات تاسیسات فنی ساختمان دسترسی داشته باشند. مشتریان می توانند با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موج نو، از باکیفیت ترین خدمات، متناسب با نیاز خود بهره مند شوند. موج نو همه نیروهای تاسیساتی را تحت بیمه حوادث و سلامت قرار می دهد. در نتیجه بسیاری از چالش ها و دغدغه های استخدام نیرو برای مشتریان حل می شود. یکی از ویژگی های کلیدی خدمات موج نو، پیگیری و ارزیابی خدمات ارائه شده است. با انجام نظرسنجی از نیرو و مشتری، کیفیت خدمات بررسی می شود. ارتقای عملکرد نیرو و سطح خدمات از اهداف اصلی موج نو است. از طریق عقد قرارداد با موج نو، همه سلسله مراتب استخدام نیروی تاسیسات فنی ساختمان را به ما بسپارید. 


اگر برای تعمیر، سرویس و نگهداری تاسیسات فنی ساختمان به دنبال تکنسین های ماهر و مجرب هستید، با 02174402 تماس بگیرید و در اولین فرصت خدمت موردنظر را دریافت کنید.