تشریفات تولد

تشریفات تولد

1398/6/25 سارا سلیمان پور
تشریفات تولد و برگزاری آن با توجه به سلیقه هر فرد قابل برگزاری می باشد. اما به طور کلی، چنین مراسمی از روند خاصی پیروی می کند که برای افراد مختلف با توجه به وسعت میهمانی مد نظر متفاوت می باشد.

تشریفات تولد

تشریفات تولد و برگزاری آن با توجه به سلیقه هر فرد قابل برگزاری می باشد. اما به طور کلی، چنین مراسمی از روند خاصی پیروی می کند که برای افراد مختلف با توجه به وسعت میهمانی مد نظر متفاوت می باشد. شرکت موج نو که ارائه دهنده خدمات تشریفات و پذیرایی می باشد، می تواند تمامی مراحل برگزاری جشن ها و میهمانی های شما عزیزان را بر عهده گرفته و از اجاره و طراحی سالن گرفته تا تهیه سور و سات مورد نیاز برای پذیرایی را تقبل نماید. از آنجا که جشن تولد یکی از مهمترین جشن های مناسبتی در زندگی هر فردی می باشد، بنابراین، چگونگی برگزاری چنین جشنی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ثبت لحظات شیرین جشن تولد، خاطراتی به یادماندنی برایتان رقم خواهد زد. بنابراین، کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه برگزاری تشریفات تولد می تواند بسیار مثمر ثمر واقع گردد.  

تشریفات تولد شامل چه مواردی می گردد؟

ریسه بندی و تزئین سالن

از مهم ترین بخش های تشریفات تولد، تهیه سالنی مناسب برای برگزاری چنین مجلسی می باشد. بسیاری از افراد، جشن تولد خود را در منزل شخصیشان برگزار می نمایند. در این صورت، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بابت اجاره سالن نبوده و تنها می بایست به فکر نظافت منزل و تزئین سالن پذیراییشان باشند. اما در صورتی که تعداد میهمانان به اندازه ای باشد که در منزل قادر به پذیرایی از آنها نباشید، می بایست به فکر برگزاری تشریفات تولد خود در مکانی دیگر باشید. بدین منظور، می توانید از شرکت های خدماتی پذیرایی کمک خواسته و سالنی متناسب با نیازها و میهمانان خود اجاره نمایید. ظرفیت سالن مورد نظر می بایست به گونه ای باشد که متناسب با تعداد میهمانان شما بوده و همچنین، به لحاظ امکان دسترسی و نیز وسایل راحتی چون سیستم گرمایش و سرمایش، می بایست شرایط مطلوبی داشته باشد. 

پذیرایی از میهمانان با نوشیدنی های مناسب فصل

از دیگر تشریفات تولد می توان به سرو نمودن انواع نوشیدنی متناسب با فصل حاضر برای مدعوین اشاره نمود. نوشیدنی هایی چون شکلات داغ، نسکافه، چای، قهوه، انواع دمنوش های گیاهی و ... نوشیدنی های داغ بوده و برای پذیرایی در فصل سرما مناسب می باشند. همچنین، نوشیدنی هایی چون شربت، انواع شیک ها و بستنی ها، می توانند گزینه مناسبی برای پذیرایی از میهمانان در فصول گرم سال باشند. شرکت خدماتی موج نو به منظور برگزاری تشریفات تولد شما، انواع امکانات پذیرایی را به شما پیشنهاد داده و شما خواهید توانست اقلام مد نظر خود را انتخاب نمایید.

پذیرایی از میهمانان با تنقلاتی چون پاپ کورن و ...

به منظور برگزاری تشریفات تولد، می توان از تنقلات متعددی استفاده نمود. از متداول ترین تنقلات مورد استفاده در جشن های تولد، می توان به پاپ کورن، پفک، چیپس و مواردی از این دست اشاره نمود. استفاده از این تنقلات هم در میان کودکان و نوجوانان بسیار متداول بوده و همچنین، بسیاری از بزرگسالان نیز به آن علاقه مند می باشند. 

تهیه کیک تولد مزین به نام صاحب مجلس

از ملزومات جشن تولد، کیک تولد بوده و جزء لاینفک مجلس تولد می باشد. عمدتا اطرافیان فردی که تولدش می باشد، متناسب با تعداد میهمانان، کیکی سفارش داده و بر روی کیک مزبور نیز از اسم و یا عکس فرد مزبور استفاده می نمایند. می توانید بر روی کیک تولد از عباراتی چون  "... عزیز، تولدت مبارک"،" با تولدت، دنیایمان زیباتر شد" و عباراتی از این دست استفاده نموده و فرد مورد نظر خود را خوشحال نمایید.  

تهیه میوه و شیرینی

میوه وشیرینی، از دیگر ملزومات جشن تولد می باشد. اگر تهیه میوه و شیرینی مجلس تولد خود را به  نیروهای کاردان شرکت خدماتی موج نو بسپارید، این نیروها بهترین میوه های مجلسی فصل را با مناسب ترین قیمت تهیه کرده و در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین، اگر علاقه مند به میوه آرایی باشید، مجموعه موج نو افراد متخصص و هنرمند خود در زمینه میوه آرایی را به منزل شما عزیزان اعزام نموده و این افراد سینی میوه ای زیبا را برای شما تهیه و تزئین می نمایند. 

تهیه شام تولد 

تهیه شام نیز از دیگر تشریفات تولد می باشد. شام جشن تولد به اندازه شام عروسی سنگین و متنوع نبوده و برای میهمانی های رده سنی مختلف، متفاوت می باشد. اگر برای فرزند کوچکتان جشن تولد برگزار می نمایید، پیشنهاد می کنیم که از ساندویچ سالاد الویه، ساندویچ همبرگر، ساندویچ سوسی و کالباس، ماکارونی، پیتزا و مواردی از این دست که باب طبع کودکان می باشد، برای پذیرایی استفاده نمایید. عمدتا کودکان به دسرهایی چون ژله نیز علاقه زیادی نشان می دهند. بنابراین، می توانید انواع ژله در رنگ ها وطعم های مختلف را نیز در منزل تهیه نموده و با قرار دادن آن بر روی میز شام، دوستان فرزند دلبندتان را خوشحال نمایید. همچنین، برای تولد افراد بزرگسال می توانید از چیدمان رسمی تر و غذاهای دیگر استفاده نمایید. 

مهماندار مراسم 

تشریفات تولد به تهیه اقلام پذیرایی محدود نشده و شامل چگونگی پذیرایی از میهمانان نیز می گردد. اگر خودتان در روز مراسم مشغله زیادی دارید و نیز، اگر کسی که بتواند امر پذیرایی شایسته و به جا از میهمانان را به عهده بگیرد، اطرلف شما وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم که از شرکت خدماتی پذیرایی موج نو درخواست اعزام مهماندار نمایید. مهمانداران این مجموعه در امر پذیرایی و تشریفات دوره های تخصصی گذرانده اند و می توانند به صورت کاملا حرفه ای، تمامی آداب رویارویی با مهمانان، ترتیب استفاده از اقلام پذیرایی، پوشش دادن تمامی مدعوین و ... را به نحو احسن به جا آورند.