مهماندار مجالس عروسی

مهماندار مجالس عروسی

1398/3/20 سارا سلیمان پور
مهماندار مجالس عروسی اعزامی از سوی شرکت های پذیرایی، می بایست در خصوص آداب  رویایی با میهمانان و خوشامدگویی به آنها و نیز، پذیرایی از مجالس عروسی، تحت آموزش های حرفه ای و تخصصی قرار گیرد.

مهماندار مجالس عروسی

مهماندار مجالس عروسی اعزامی از سوی شرکت های پذیرایی، می بایست در خصوص آداب  رویایی با میهمانان و خوشامدگویی به آنها و نیز، پذیرایی از مجالس عروسی، تحت آموزش های حرفه ای و تخصصی قرار گیرد. وظایف عمده نیروی پذیرایی خانم در فرایند مهمانداری از مجالس عروسی به شرح زیر می باشد :

مهماندار مجالس عروسی و مسئولیت های پیش رو

آماده نمودن اتاق عقد برای حضور عروس و داماد 

مهماندار مجالس عروسی می بایست اتاق عقد را برای برگزاری مراسم عقد و حضور عروس و داماد و عاقد و میهمانان آماده نماید. اگر مهماندار خانم مسلط به چیدن و تزئین سفره عقد باشد، از مزایای شغلی وی محسوب شده و می تواند سرویس های بیشتری به مشتریان شرکت های پذیرایی عرضه نماید. 

استقبال نمودن از میهمانان

مهماندار مجالس عروسی می بایست به هنگام ورود میهمانان به سالن پذیرایی به استقبال آنها رفته و به آنها خوشامد بگوید. لازم به ذکر است که خدمه پذیرایی می بایست دائما لبخند به لب داشته و همواره با خوشرویی با مدعوین برخورد نمایند. معمولا دو نیروی پذیرایی آقا در مدخل سالن پذیرایی مستقر شده و وظیفه استقبال از میهمانان را بر عهده می گیرند. 

راهنمایی نمودن میهمانان به محل مناسب برای نشستن

مهماندار مجالس عروسی پس از ورود مهمانان به سالن می بایست آنها را به محل مناسبی برای نشستن و لذت بردن از مراسم دعوت نماید. همچنین، در صورتی که یکی از میهمانان به هنگام راه رفتن نیاز به کمک داشته باشد و یا از واکر، عصا و یا ویلچر استفاده کند، مهماندار می بایست وی را کمک نماید تا میهمان مزبور، سرنخورده و با مشکل مواجه نگردد. 

پذیرایی از میهمانان تازه وارد با استفاده از میوه، شیرینی، چای یا شربت

همه میهمانان در مراسم عروسی می بایست به میزان یکسانی مورد توجه و احترام خدمه پذیرایی قرار گرفته و نیروی پذیرایی خانم می بایست تمامی لوازم پذیرایی مانند میو، شیرینی، شربت، چای و ... را در اختیار همه میهمانان قرار دهد. مهمانداران همچنین، می بایست دائما حواسشان به میهمانان تازه وارد باشد تا مبادا در فرایند پذیرایی از مجالس از قلم بیفتند. 

راهنمایی میهمانان به محل سرو شام عروسی

به هنگام سرو شام، مهماندار مجالس عروسی می بایست میهمانان را به منظور صرف غذا و نوشیدنی به رستوران تالار پذیرایی راهنمایی نماید تا میهمانان در پیدا کردن رستوران با مشکل مواجه نشده و بتوانند به اندازه کافی از انواع غذا میل نمایند.

خلوت نمودن سن از کودکان و آماده سازی آن به منظور جشن و پایکوبی

همان طور که مطلع می باشید، مهمانی ها و مجالس شلوغ مکان مناسبی برای حضور کودکان نبوده و توصیه می شود که حتی المقدور کودکان خردسال خود را در چنین مجالسی به همراه نبرید. از جمله مسئولیت های مهماندار مجالس عروسی، خلوت نمودن سن تالار پذیرایی از کودکان می باشد. زیرا زمانی که افراد بزرگسال بر روی سن به جشن و پایکوبی مشغول می باشند، ممکن است کودکان در اثر اصابت به زرگسالان زمین خورده و آسیب ببینند. همچنین، بازی کودکان بر روی سن نیز باعث مختل شدن شادی و پایکوبی بزرگسالان می گردد.  

کمک به میهمانان در ثبت لحظات شیرین 

هنگامی که مهمانان بخواهند در حین مجلس عروسی با یکدیگر و نیز با عروس و داماد عکس بیندازند، خدمه پذیرایی می توانند به آنها کمک کرده و لحظات شیرین آنها را ثبت نمایند.

کمک به عروس و داماد در بریدن کیک عروسی

از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم عروسی، بریدن کیک توسط عروس و داماد می باشد. عمدتا این بخش از مجلس عروسی طی مراسم خاصی انجام می شود. میهمانان حاضر در سالن با خواندن شعرهایی عروس و داماد را ترغیب به بریدن کیک نموده و به جشن و پایکوبی می پردازند. مهماندار برای پذیرایی در این هنگام می تواند در بریدن، تقسیم و توزیع کیک، به کمک زوج جوان بشتابد. 

بدرقه میهمانان تا درب خروجی سالن پذیرایی

پس از پایان مجلس عروسی، میهمانان یکی یکی از سالن خارج شده و به منازل خود رهسپار می گردند. نیروهای پذیرایی می بایست میهمانان را بدرقه نموده و از آشنایی با آنها و حضورشان در سالن مزبور، اظهار خوش وقتی نمایند. این امر، در جلب رضایت هر چه بیشتر میهمانان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.