دستگاه نظافت صنعتی

دستگاه نظافت صنعتی

1399/1/18 سارا سلیمان پور
دستگاه نظافت صنعتی فرایند ارائه خدمات نظافت صنعتی را تسهیل نموده و این امر به ویژه در مکان های بزرگ نمود پیدا می نماید. در سری مقالات " لوازم نظافت صنعتی و نحوه کار با ابزار آلات نظافت صنعتی (بخش اول) " و " لوازم نظافت صنعتی و نحوه کار با ابزار آلات نظافت صنعتی (بخش دوم) "

دستگاه نظافت صنعتی

دستگاه نظافت صنعتی فرایند ارائه خدمات نظافت صنعتی را تسهیل نموده و این امر به ویژه در مکان های بزرگ نمود پیدا می نماید. در سری مقالات " لوازم نظافت صنعتی و نحوه کار با ابزار آلات نظافت صنعتی (بخش اول) " و " لوازم نظافت صنعتی و نحوه کار با ابزار آلات نظافت صنعتی (بخش دوم) " و همچنین، مقالات " ماشین آلات نظافت صنعتی و نحوه کار با  تجهیزات نظافت صنعتی (بخش اول) " و " ماشین آلات نظافت صنعتی و نحوه کار با  تجهیزات نظافت صنعتی (بخش دوم) " تعداد زیادی از لوازم و ماشین آلات مورد استفاده در فرایند نظافت صنعتی را معرفی نموده و به طور اجمالی مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله، به مزایای استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات اشاره خواهیم نمود.  

دستگاه نظافت صنعتی و مزایای استفاده از آن

کاهش زمان ارائه سرویس

استفاده از دستگاه نظافت صنعتی منجر به تسریع فرایند نظافت می گردد. علت این امر این است که به هنگام انجام نظافت توسط نیروی نظافتی، نیروی اعزامی پس از مدتی دچار خستگی شده و می بایست زمانی را به استراحت کردن و تجدید قوا اختصاص دهد. ابزارآلات صنعتی دارای موتور قوی بوده و  می توانند به مدت طولانی بدون وقفه کار کنند. همچنین، به دلیل قدرت و ظرفیت بالای این تجهیزات، استفاده از آنها منجر به انجام مقدار کار بیشتر در زمان کمتر می گردد. به عنوان مثال، جاروبرقی صنعتی قدرت مکش بسیار بالایی داشته و می تواند گرد و غبار بیشتری را در قیاس با جارو برقی های خانگی از محیط اطراف پاک نماید.  

طول عمر بالای تجهیزات 

دستگاه نظافت صنعتی دارای سیستم مکانیکی قوی و بدنه با دوام می باشد. در این دستگاه ها، سیستم های الکترونیکی کمتر استفاده شده و بیشتر بر سیستم های مکانیکی تاکید شده است . همین ویژگی سبب می گردد که این دستگاه ها را بتوان به مدت طولانی مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، اگر هتلداران به منظور تمیز کردن هتل خود یک جاروبرقی صنعتی تهیه نمایند، می توانند طی سالیان متمادی از آن استفاده نموده و نگران استهلاک آن نباشند. 

عدم استهلاک نیروی انسانی

دستگاه نظافت صنعتی منجر به مکانیزه شدن فرایند ارائه سرویس های نظافتی به کارخانجات، رستوران ها، بقاع متبرکه و ... می گردد. این امر منجر به عدم دخالت نیروی نظافتی انسانی شده و بالطبع با استهلاک و خستگی نظافتچی ها مواجه نخواهیم شد. لازم به ذکر است که اگر چه دستگاه ها و ماشین آلات نظافت صنعتی بسیار محکم بوده و دارای طول عمر بالایی می باشند، اما به منظور افزایش طول عمر آنها، لازم است در هنگام استفاده از این ابزارها، کمی وقفه ایجاد کرده و پس از مدتی مجددا دستگاه مورد نظر را روشن نماییم. بدین ترتیب، به افزایش عمر مفید این دستگاهها کمک خواهیم نمود.