نظافت کارخانه های بزرگ

نظافت کارخانه های بزرگ

1399/9/9 رقیه علینقی زاده
با پیشرفت تکنولوژی، ارائه خدمات مدرن در حوزه نظافت رواج پیدا کرده است. صنایع و کارخانه های بزرگ به اهمیت نظافت بخش های مختلف کارخانه بیش از پیش واقف هستند. چراکه موجب ارتقای بهره وری کارکنان و بهبود کیفیت محصولات خواهد شد. برای برخورداری از خدمات نظافت صنعتی می توان با شرکت های معتبر تامین نیرو همکاری کرد. شرکت موج نو یکی از پیشروان این حوزه است که خدمات متنوع و باکیفیتی به کارخانه ها ارائه می دهد.

نظافت کارخانه های بزرگ

در سال های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی، فرایند خدمات نظافت هم دستخوش تغییرات زیادی شده است. استفاده از تجهیزات صنعتی برای نظافت، روند انجام کار را بهینه تر کرده است. اگر کارخانه های تولیدی به صورت منظم با دستگاه های مخصوص نظافت شوند، بهره وری و کارایی کارکنان به اندازه قابل توجهی افزایش می یابد و در نهایت روی فروش محصولات اثر مثبتی خواهد داشت. نظافت کارخانه های بزرگ چالش های زیادی دارد اما نتایج مطلوبی نیز برای صاحبان کارخانه ها به دنبال دارد. در این بین، راهکارهای زیادی برای مرتفع کردن چالش های نظافت کارخانه ها وجود دارد. در ادامه با بررسی جوانب نظافت کارخانه ها، راهکارهای موثری را در ارتباط با تامین نیروی حرفه ای برای نظافت محیط های صنعتی و تولیدی ارائه می دهیم. 

اهمیت تمیز نگه داشتن و نظافت کارخانه ها

محیط کارخانه ها باید از درجه مطلوبی از نظافت برخوردار باشد. توجه به مسائل بهداشتی و نظافتی کارخانه ها و صنایع، مزایای مستقیم و غیرمستقیمی را شامل حال صاحبان و کارکنان کارخانه ها و در نهایت مصرف کنندگان خواهد کرد. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره می کنیم:

افزایش بهره وری
فضای کاری تمیز و مرتب روی بازدهی و عملکرد کارمندان و کارگران کارخانه ها تاثیر زیادی دارد. محیط کارخانه ها عمدتاً در معرض دید عموم قرار ندارد، اما به نظافت و نگهداری حرفه ای نیاز دارند تا علاوه بر تامین سلامت و امینی محیط کار، عملکرد کلی کارخانه نیز ارتقا یابد. از این رو، اهمیت برنامه ریزی برای تمیز کردن روزانه، هفتگی و ماهانه کارخانه ها دوچندان می شود. 

تامین ایمنی و بهداشت
رعایت سطح مطلوبی از ایمنی و بهداشت در محل کار می تواند به جلوگیری از کارهای طاقت فرسا و چالش های ناشی از نظافت کمک کند. در محیط صنعتی کارخانه ها، هر نوع آلودگی که در نظر اول بی خطر محسوب می شود، می تواند به یک خطر بزرگ تبدیل شود. ریخته شدن چربی و مایعات و مواد اولیه که برای تولید استفاده می شود، یا حتی گردوغبار می تواند باعث آسیب به کارگران شود و یا کار ماشین آلات را مختل کند. نظافت کارخانه های بزرگ با تامین ایمنی و کارایی، از بروز خطرات زیست محیطی و بهداشتی جلوگیری کرده و در نهایت سبب می شود کارخانه ها محصولات بی عیب و نقصی را به بازار عرضه کنند. در ادامه با اشاره به خطراتی که کارخانه ها را در صورت عدم نظافت تهدید می کند، اشاره می کنیم. 

خطرات زیست محیطی
گازهای کنترل نشده، گردوغبار، بخارها و دود اغلب نتیجه مستقیم عدم توجه به تعمیر و نگهداری ماشین آلات و نظافت محیط کارخانه است. یک خط تولید باید همیشه تمیز و در نظم کامل باشد. همچنین انبارهای محصولات وکالاهای مصرفی باید از گردوغبار و آلودگی به دور باشند. 

خطرات بیولوژیکی
وضعیت نظافتی بعضی از صنایع و کارخانه ها اگر به صورت دقیق کنترل نشود، آفات، کپک ها  قارچ ها، باکتری ها می توانند خطر جدی برای بهره وری آن ها باشند. مخصوصاً برای صنایعی که با تولید مواد غذایی در ارتباط هستند؛ برای مثال، در صنایع غذایی، تمیز کردن و پاکسازی بخش های آماده سازی مواد غذایی و تجهیزات تولید غذا اهمیت ویژه ای دارد. این بخش ها باید از خطرات آلرژی زا، شیمیایی و میکروبیولوژیکی عاری باشند تا محصولاتی سالم و بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد. 

راهکارهای موثر برای نظافت کارخانه های بزرگ 

تمیز نگه داشتن کارخانه ها برای عملکرد مطلوب آن ضرورت زیادی دارد. نظافت صنعتی اغلب می تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد. شناسایی شرکتی که خدمات نظافت صنعتی باکیفیتی ارائه دهد کار دشواری است. چربی زدایی و ضد عفونی کردن سطوح به روشی بهینه از ضروریات مراحل نظافت کارخانه های بزرگ است. استفاده از تجهیزات صنعتی هم به روند کار سرعت می بخشد. جاروبرقی صنعتی، بخارشوی صنعتی، دستگاه های شست و شو با فشار بالا و... از جمله تجهیزات مدرنی است که باید برای نظافت محیط های صنعتی به کار گرفته شوند. 
در یک کارخانه بخش های مختلفی وجود دارد که باید تمیز و ضدعفونی شود برای هرکدام باید از تجهیزات خاص استفاده کرد:

•    طبقات
•    دیوارها
•    سقف ها
•    پنجره ها
•    مبلمان اداری
•    تجهیزات و ماشین آلات کارخانه
•    فضاهای بیرونی

تامین نیروی نظافتی برای کارخانه های بزرگ

تامین نیروی نظافتی برای صنایع و کارخانه ها چالش های زیادی دارد. بهره مندی از نیروی مجرب و مسلط به استفاده از تجهیزات نظافت سبب می شود مشتریان خدمات مطمئنی دریافت کنند. مدیران کارخانه ها می توانند از طریق عقد قرارداد با شرکت های تامین نیروی انسانی، از خدمات حرفه ای نظافت محیط های تولیدی برخوردار شوند. در این شرایط، چالش های استخدام نیروی نظافتی ماهر متوجه کارخانه ها نخواهد شد. در نتیجه طی زمانی کوتاه از نیروهای نظافتی متخصص برخوردار می شوند. 

چرا باید خدمات نظافت کارخانه های بزرگ را به موج نو بسپاریم؟

موج نو در زمینه ارائه خدمات نظافتی در سطوح خرد و کلان حضور فعالی دارد. علاوه بر تامین نیروی نظافتی برای شهروندان عزیز، موج نو وارد فاز گسترده تری شده است. همچنین با ارائه خدمات نظافتی کلان و صنعتی به کارخانه های تولیدی و صنعتی گام بلندی برای رفع نیازهای نظافتی صنایع بزرگ برداشته است. 12 سال سابقه درخشان در حوزه ارائه خدمات آنلاین، ما را برای خدمت رسانی مطلوب و در بالاترین سطح، بیش از پیش موظف کرده است. موج نو تمامی نیروهای خود را از فیلترهای حرفه ای و اخلاقی عبور می دهد؛ چراکه کیفیت نیرو، کیفیت خدمت را تضمین خواهد کرد. توانایی های نیروهای نظافتی برای کارخانه های بزرگ در ابتدا تایید می شود و در ادامه همه آموزش های لازم طی چند دوره ورکشاپ به نیروها داده می شود. ما نیروهای خود را تحت بیمه حوادث و بیمه سلامت قرار می دهیم. در نتیجه مشتریان چالشی از این بابت نخواهند داشت، چیزی که در گذشته گریبان گیر کارفرماها بود. موج نو به کارخانه ها،  در سایر حوزه ها نیز خدمات متنوعی از جمله تاسیسات، بسته بندی و جابه جایی کالا عرضه می کند. 

 

 موج نو بهترین راه حل ها و نیروها را برای نظافت هریک از بخش های کارخانه های بزرگ ارائه می دهد. برای دریافت خدمات ویژه نظافت کارخانه ها با 02174402 تماس بگیرید.