قیمت نگهداری از سالمند و کودک

قیمت نگهداری از سالمند و کودک

1397/5/11 سارا سلیمان پور
قیمت نگهداری از سالمند و کودک در منزل، از دغدغه های خانواده ها برای استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند به حساب می آید. پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند دو مقوله مهم در حوزه خدمات منزل می باشند.

قيمت نگهداری از سالمند و کودک

امروزه نگهداری و مراقبت از سالمند و کودک، با توجه به مشغله های زیادی که خانواده ها دارند، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. افرادی که ساعات زیادی از روز را خارج از منزل سپری می کنند، ترجیح می دهند مراقبت از کودک و سالمندان خانواده را به افراد حرفه ای و دارای تخصص بسپارند. شرکت های معتبری در زمینه تامین نیروی مراقبت از سالمند و کودک فعال هستند و نیروهای مجرب و تایید شده در اختیار مشتریان قرار می دهند. قيمت نگهداری از سالمند و کودک در منزل، از دغدغه های خانواده ها برای استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند به حساب می آيد. پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند دو مقوله مهم در حوزه خدمات منزل می باشند. اين دو شغل دارای شباهت ها و تفاوت هايی با يکديگر می باشند. اما در هر دو صورت، پرستاری که به جهت نگهداری از کودک و يا نگهداری از سالمند استخدام مي شود، در ازای ارائه خدمات مراقبتی درخواست دستمزد خواهد نمود. امروزه بسياری از خانواده ها در راستای انجام خدمات منزل خود تمايل به استخدام پرستار کودک به منظور نگهداری از کودک خود دارند. خانواده هاي زيادي هم به جهت مراقبت از پدر يا مادر سالمند خود اقدام به استخدام پرستار سالمند مي نمايند. اما به دليل نگراني از هزينه نگهداري که مي بايست براي نگهداری از کودک يا نگهداری از سالمند به پرستار مربوطه پرداخت شود، تعدادی از خانواده ها در خصوص استخدام پرستار، دچار ترديد می باشند. قيمت نگهداری از سالمند و کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملي چون ميزان ميزان وظايف محول شده در خصوص خدمات منزل به پرستار، شرايط خاص کودک يا سالمند و ساير عوامل.

عوامل موثر بر قيمت نگهداری از سالمند و کودک

کودک يا سالمندي که نياز به مراقبت های ويژه دارد

برخی کودکان و سالمندان ممکن است از مشکلات جسمی و يا روحی رنج ببرند. در اين حالت پرستاران می بايست از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات پرستاری مورد آموزش های ويژه ای قرار بگيرند. نگهداری از چنين افرادی، نياز به توجه و صرف انرژی بيشتری از سوی پرستار کودک و پرستار سالمند دارد. بنابراين، قيمت نگهداری از سالمند و کودک در چنين شرايطی بيشتر خواهد شد. برای نمونه، نگهداری از کودکانی که مبتلا به بیماری های جسمی و ذهنی هستند، به نیروی متخصص و آموزش دیده نیاز دارد تا در مواقع خاص واکنش مطلوبی نشان دهد و در نهایت اثر منفی روی روحیه کودک نگذارد. پرستاری که صبر و حوصله پیشه کند و در برابر رفتارهای غیر قابل پیش بینی این کودکان رفتار مناسبی داشته باشد. به همین دلیل داشتن تجربه و تحصیلات مرتبط، اهمیت زیادی می یابد. 
از طرفی سالمندانی که از بیماری های شناختی و آلزایمز رنج می برند، به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. تمام حواس پرستار باید معطوف به سالمند باشد تا اتفاق ناگواری رخ ندهد. به کار گیری نیروی ماهر در پرستاری همه دغدغه های این چنینی را از بین می برد. در مقابل هزینه های نیروی پرستار هم به طرز معقولی افزایش می یابد. همچنین سالمندانی که از توانایی جسمانی کمتری برخوردارند، قادر نیستند به تنهایی امور شخصی خود از جمله استحمام و... را انجام دهند. در چنین شرایطی، نیروی مراقبت از سالمند تمامی این وظایف را عهده دار می شود. همه این نکات روی هزینه های پرستاری اثرگذار خواهد بود.
 

محول نمودن نظافت منزل به پرستار کودک و يا پرستار سالمند

از جمله خدمات منزل که بسيار مورد توجه خانواده ها قرار می گيرد، نظافت منزل می باشد. برخی افراد اقدام به استخدام پرستاری برای فرزند و يا سالمند خود می کنند که قادر به نظافت منزل نيز باشد. این مسئله فاکتور مهمی برای افرادی به شمار می رود که در خارج از خانه مشغول فعالیت هستند و زمانی که به منزل بر می گردند، فرصت کافی برای آشپزی، نظافت منزل و رسیدگی به سایر امور ندارند. با پرداخت هزینه اضافی با یک تیر دو نشان می زنید؛ علاوه بر اینکه از نیروی پرستاری برخوردار می شوید، نیروی استخدام شده به امور نظافت منزل شما هم می پردازد. قيمت نگهداری از سالمند و کودک در چنين شرايطی افزايش پيدا خواهد نمود. 

تعداد ساعات کاری پرستار کودک و پرستار سالمند

پرستار کودک و یا پرستار سالمند می توانند به صورت نيمه وقت و يا تمام وقت استخدام شوند. همچنين، ممکن است برخي مواقع استثنائاً نياز به حضور پرستار مربوطه در منزل بيش از ساعات کاری توافق شده باشد. مثلاً ممکن است والدين کودک ديرتر از ساعت مقرر به منزل برسند و يا فرزندان شخص سالمند چند روز به ماموريت کاری بروند یا شیفت شبانه کار کنند؛ در چنين شرايطی، قیمت نگهداري از سالمند و کودک با توجه به تعداد ساعات حضور پرستار کودک و يا پرستار سالمند در منزل محاسبه خواهد گرديد. برخی از سالمندان نیز تنها زندگی می کنند. در این شرایط معمولاً سرپرستان سالمند ترجیح می دهند نیروی ثابتی را در اختیار بگیرند تا در طول شبانه روز از سالمند نگهداری کند. 

ديگر عوامل موثر بر قيمت نگهداری از سالمند و کودک

آموزش به کودکان

اگر والدين کودک تمايل به استخدام پرستاری داشته باشند که علاوه بر نگهداری از کودک قادر به تدريس دروس مدرسه، درس موسيقي و يا ساير آموزش ها نيز به فرزندشان باشد، قيمت نگهداری از کودک در چنين مواقعی افزايش پيدا خواهد نمود. با توجه به تحصیلات پرستار می توان پرستاری استخدام کرد که به عنوان مثال بتواند زبان خاصی را به کودک آموزش دهد. با پرداخت هزینه بیشتر، می توان با استفاده از توانایی های پرستار، کلاس های آموزشی در منزل برای کودک برگزار کرد. 

انجام حرکات ورزشي با کودک و سالمند

برخی کودکان و سالمندان نيازمند دريافت تمرين های ورزشی به منظور بهبود عملکرد سيستم حرکتی خود می باشند. پرستار اعزامي از سوی مؤسسه ارائه دهنده خدمات پرستاری در چنين حالتی می بايست تخصص لازم جهت انجام حرکات ورزشی مربوطه را داشته باشد. انجام امور فیزیوتراپی در توانایی های برخی از پرستاران گنجانده شده است. تا مشکلات سالمندانی که به این نوع خدمات نیاز دارند برطرف شود. بالطبع قيمت نگهداری از سالمند و کودک در چنين شرايطی متفاوت خواهد شد. 

انجام ديگر امور منزل مانند پخت و پز

يکي از عوامل اثرگذار بر قيمت نگهداری از سالمند و کودک، محول نمودن ديگر خدمات منزل مانند پخت و پز، به پرستار کودک و يا پرستار سالمند می باشد. اگر به پرستار اعزامی علاوه بر نگهداری از کودک و يا نگهداری از سالمند، وظيفه انجام پخت و پز نيز محول شود، قيمت نگهداری از سالمند و کودک متفاوت خواهد شد. سایر امور منزل از جمله خدمات نظافت و انجام برخی از امور خارج از منزل مانند خریدهای روزمره نیز توسط برخی پرستاران انجام می شود. کافیست توافق های اولیه با پرستار صورت گیرد و هزینه های مربوطه نیز لحاظ شود. 

قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل

قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل و هزينه نگهداری سالمند در منزل تابع عواملی است که مشتريان به هنگام ثبت سفارش در شرکت های خدماتی می بايست اين عوامل را مورد توجه خود قرار دهند. قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل بسته به خدماتی که سالمند نياز دارد و نيز بسته به قابليت ها و توانمندی های نيروی مراقب، متفاوت می باشد. در ادامه به شرح برخی علل اثرگذار براين تفاوت قيمت خواهيم پرداخت.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


علل تفاوت قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل

نيروی مراقب شبانه روزی يا نيمه وقت؟

بسياری از سالمندان تنها ساعات معينی از شبانه روز را در منزل تنها بوده و در اين ساعات، نياز به کمک نيروی مراقب سالمند برای انجام امور شخصی خود دارند. اما تعداد ديگری از سالمندان، دائماً در منزل تنها می باشند. همچنين، ممکن است شخص سالمند در منزل تنها نباشد، اما به دليل شرايط خاص جسمی و يا روحی خود، نياز به حضور دائمی نيروی مراقب سالمند داشته باشد. در چنين مواقعی، خانواده فرد سالمند اقدام به استخدام مراقب سالمند به صورت شبانه روزی می نمايند. قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل در چنين شرايطی افزايش پيدا خواهد نمود.

نيروی مراقب ويژه و يا معمولی

بسياری از نيروهای اعزامی برای نگهداری سالمند، دارای دانش و تجربه کافی و قابل قبولی در اين زمينه می باشند. اين دسته از نيروها می توانند به طور عام به خدمت رسانی به سالمندان پرداخته و نيازهای متداول سالمندان را تامين نمايند. اما تعدادی ديگر از نيروهای مراقبتی، دارای توانمندی ها و قابليت های ويژه ای می باشند که می توانند خدمات ويژه ای نيز به سالمند مورد نظر ارائه نمايند. برخی از اين توانمندی ها عبارت است از تسلط بر امور روانشناسی (به ويژه روانشناسی سالمند) که منجر به برقراری رابطه عاطفی عميق و مثمر ثمر با سالمند می گردد. ایجاد گپ و گفت و رابطه صمیمانه با سالمند، او را از انزوا و تنهایی خارج کرده و موجب تقویت روحیه سالمند می شود. بدين ترتيب، سالمند خواهد توانست به لحاظ روحی به خوبی خود را تخليه نموده و حال بهتری داشته باشد. قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل، در خصوص چنين نيروهای ويژه ای افزايش پيدا خواهد نمود. 

خدمات ويژه و يا معمولی

وظايفی که برای نيروی مراقب سالمند از سوی موسسه مراقبت و نگهداری تعريف شده است، تقريبا در تمامی شرکت ها يکسان بوده و اين نيروها می بايست وظايف خود در خصوص مراقبت عمومی از سالمندان و رفع نيازهای آنها را به درستی انجام دهند. اما در برخی مواقع بر طبق توافق صورت گرفته، ممکن است سالمند نيازمند خدمات ويژه ای باشد که در صورت درخواست اين خدمات، قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل افزايش پيدا خواهد نمود. به عنوان مثال، اگر خانواده فرد سالمند از نيروی مراقبتی درخواست حمام کردن فرد سالمند را نمايند، قيمت نيروی مراقب سالمند در منزل در چنين شرايطی افزايش پيدا خواهد نمود. 

پرستاران کودک و سالمند موج نو چه ویژگی هایی دارند؟

موج نو پرستارانی را به مشتریان معرفی می کند که در درجه اول از تحصیلات و تجربیات کاملاً مرتبطی برخوردار هستند. پرستاران موج نو معمولاً دارای تحصیلات در رشته های کودک یاری، زبان و ادبیات کودکان و... هستند. همچنین به اصول و قواعد روان شناسی کودکان مسلط هستند تا ارتباط هرچه بهتری با کودکان برقرار سازند. برای کودکان زیر دو سال و بالای دو سال هم پرستاران ویژه ای با مهارت های منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. پرستاران سالمند موج نو هم به اموری مانند فیزیوتراپی آشنا هستند. همچنین خدماتی مانند گاواژ و ساکشن هم ارائه می دهند. علاوه بر آن، با خواندن کتاب برای سالمند و ایجاد رابطه صمیمانه با او، تلاش می کنند وضعیت روحی او را ارتقا دهند.