نظافت صنعتی

نظافت صنعتی

1397/9/1 سارا سلیمان پور
نظافت صنعتی عبارت است از ارائه خدمات نظافتی با استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و روش های مکانیزه و به حداقل رساندن نیروی انسانی نظافتی در این فرایند. نظافت صنعتی از جمله سرویس هایی است

نظافت صنعتی

نظافت محیط های گسترده و در ابعاد بزرگ مانند نظافت برج ها، محل کار، کارخانه ها، مجتمع ها به تجهیزات ویژه ای نیاز دارد. برای اینکه فرایند نظافت این گونه محیط ها به سرعت و بهینه دنبال شود، نیاز است از وسایل نظافتی نوین و کاربردی استفاده شود. نظافت صنعتی عبارت است از ارائه خدمات نظافتی با استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و روش های مکانیزه و به حداقل رساندن نیروی انسانی نظافتی در این فرایند. نظافت صنعتی از جمله سرویس هایی است که شرکت های خدماتی نظافتی به مشتریان خود ارائه می نمایند. اگر چه به کارگیری نیروهای نظافتی به منظور انجام خدمات نظافت منزل، نظافت شرکت ها، نظافت مشاعات (راه پله) و سایر خدمات نظافتی همواره از جمله روش های کارامد و پرمخاطب می باشد، اما نمی بایست فراموش کنیم که همواره به کارگیری تکنولوژی در حوزه های مختلف، منجر به تسهیل زندگی مردم جامعه در آن حوزه ها گشته است. مزایای نظافت صنعتی و دلایل استفاده از آن به شرح زیر می باشد:


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مزایای نظافت صنعتی و دلایل استفاده از آن

کاهش هزینه خدمات نظافت 

هزینه نظافت منزل و سایر خدمات نظافتی با استخدام نیروهای نظافتی در قیاس با به کارگیری خدمات نظافت صنعتی، بیشتر می باشد. علت این امر این است که نیروهای نظافتی انرژی و توان زیادی صرف انجام امور نظافتی می نمایند اما در نظافت صنعتی تنها با استفاده از دستگاه نظافت صنعتی نیازهای نظافتی مشتریان تامین شده و علاوه بر صرفه جویی در انرژی نیروها، در زمان ارائه خدمات نیز صرفه جویی می گردد. لازم به ذکر است که دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در نظافت صنعتی، عمدتا دارای عمر طولانی و قدرت تمیزکنندگی بالا بوده و همچنین، تعمیر و نگهداری از آنها نیز آسان می باشد. 

سرعت بالای ارائه خدمات نظافتی

نظافت فضاهایی مثل محل کار از نظر سرعت و کیفیت خدمات اهمیت بسزایی دارد. نظافت محل کار مانند نظافت کارخانه های تولیدی و صنعتی و یا مجتمع های تجاری باید سریع انجام شود تا در روند فعالینهای سازمان یا شرکت اختلالی وارد نشود. گاهی به نظافت در طول شیفت نیاز است که با استفاده از تجهیزات نوین می توان این کار را با سرعت عمل بالایی به انجام رساند. با استفاده از تجهیزات ویژه صنعتی این امر ممکن می شود. دستگاه هایی مانند زمین شوی یا اسکرابر، بخارشوی های بزرگ صنعتی، جاروبرقی های صنعتی و... می تواند روند نظافت محل کار را تسریع کند. 

قدرت تجهیزات نظافت صنعتی

از دیگر مزایایی که می توان برای استفاده از نظافت صنعتی برای مشتریان برشمرد، قدرت تجهیزات نظافتی مورد استفاده در این روش می باشد. دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در نظافت صنعتی دارای قدرت مکندگی و تمیزکنندگی بالایی بوده و می توانند بسیاری از آلودگی های محیط را با دقت بالا جذب نمایند. بنابراین، مشتریان با ثبت سفارش نظافت صنعتی، می توانند در خصوص نظافت منزل، محل کار و مواردی از این دست، اطمینان حاصل نمایند. 

پیشگیری از خطرات احتمالی

به هنگام استخدام نیروی انسانی به منظور ارائه خدمات نظافت منزل و سایر خدمات نظافتی، ممکن است خطراتی نیروی نظافتی را تهدید نماید. به عنوان مثال ممکن است زمین در اثر شستشو لغزنده بوده و منجر به سر خوردن نیروی نظافتی اعزامی از سوی شرکت خدماتی نظافتی گردد. همچنین، ممکن است نیروی نظافتی برای انجام برخی خدمات، از نردبان استفاده نماید. در این صورت این احتمال وجود دارد که نیرو از روی نردبان به پایین پرت شده و دچار آسیب گردد. اما در نظافت صنعتی، تنها با تجهیزات نظافتی مواجه بوده و از خطرات نیروی انسانی مصون خواهیم بود.

کاهش مصرف آب

با به کارگیری دستگاه ها و ماشین آلات نظافتی در فرایند نظافت منزل و سایر خدمات نظافتی، مصرف آب نسبت به روش سنتی کاهش پیدا می نماید. بنابراین، نظافت صنعتی منجر به صرفه جویی در میزان آب مصرفی و کمک به محیط زیست نیز خواهد گردید.