هزینه نگهداری سالمند در منزل

هزینه نگهداری سالمند در منزل

1397/8/28 سارا سلیمان پور
هزينه نگهداری سالمند در منزل و دستمزد نيروی مراقب سالمند، از مباحث مهم در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. هزينه نگهداری از سالمند در منزل در شرکت های خدماتی، از سوالات متداول مشتريان بوده و

هزينه نگهداری سالمند در منزل

دوران سالمندی را دوران طلایی زندگی نامگذاری می کنند. با رویکردی تازه می توان به سالمندان کمک کرد تا لحظات شیرین و پرامیدی را سپری کنند. خدمات نگهداری از سالمند در منزل همان چیزی است که می تواند سطح زندگی سالمند را ارتقا دهد. با توجه به مشغله های بی شمار زندگی امروز، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با خیال آسوده تری نیروی پرستار سالمند در منزل را انتخاب کنید و با هزینه های رایج نگهداری از سالمند آشنا شوید.

هزينه نگهداری سالمند در منزل و دستمزد نيروی مراقب سالمند، از مباحث مهم در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک است. هزينه نگهداری از سالمند در منزل در شرکت های خدماتی، از سوالات متداول مشتريان بوده و تابع عوامل متعددی می باشد و هر يک از اين عوامل می تواند تاثير بسزايی بر دستمزد نيروی مراقب سالمند داشته باشد. در اين مقاله قصد داريم تعدادی از عوامل اثرگذار بر هزينه نگهداری سالمند در منزل را مطرح کرده و مورد مطالعه قرار دهيم. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


هزينه نگهداری سالمند در منزل تحت تاثير چه عواملی است؟

آيا سالمند از پوشک استفاده می کند يا خير؟

برخی از سالمندان به دليل کهولت سن، دچار بی اختياری ادرار يا مدفوع می شوند. اين سالمندان از پوشک بزرگسال استفاده می نمايند. نيروی مراقبی که به منظور نگهداری از چنين سالمندی استخدام می شوند، می بايست پوشک سالمند را چک کرده و در فواصل زمانی منظم، به تعويض پوشک وی بپردازد. تعويض پوشک فرد سالمند زحمت بيشتری برای نيروی مراقب سالمند در بر داشته و از جمله مواردی است که بر هزينه نگهداری از سالمند اثرگذار می باشد.  

آيا سالمند سالم است يا بيمار؟

بسياری از سالمندان به لحاظ جسمی و روحی سالم بوده و تنها به منظور مراقبت بيشتر، نياز به حضور نيروی مراقب سالمند در کنار خود دارند. یا به دلیل تنهایی نیاز دارند کسی کنارشان باشد تا احساس انزوایشان کمتر شود. اما تعداد ديگری از سالمندان نيز وجود دارند که به دليل کهولت سن و تحليل رفتن قوای جسمانی، دچار بيماری های مختلفی می باشند. اين سالمندان، به تنهايی قادر به انجام فعاليت های شخصی خود نبوده و در چنين مواقعی، استخدام نيروی مراقب سالمند می تواند در خصوص انجام امور شخصی اين دسته از سالمندان و رسيدگی به آنها، موثر واقع گردد. بنابراين، از ديگر عوامل اثرگذار بر هزينه نگهداری سالمند در منزل، می توان به سالم و يا بيمار بودن شخص سالمند اشاره نمود. 

آيا سالمند تنها زندگی می کند يا خير؟

بسياری از سالمندان در منزل فرزندان و يا ساير وابستگان خود زندگی می کنند. اين سالمندان، از حمايت و توجه اعضای خانواده خود بهره مند می باشند. نيروی مراقب سالمند در چنين مواردی، مسئوليت سبک تری داشته و هزينه نگهداری از سالمند در منزل چنين سالمندانی، کاهش پيدا می نمايد. اما تعدادی از سالمندان، در منزل شخصی خود و به تنهايی زندگی می کنند. اين سالمندان به توجه و مراقبت بيشتری از سوی نيروی مراقب سالمند نياز دارند. هزينه نگهداری سالمند در منزل، در چنين مواردی افزايش پيدا خواهد نمود. 

انجام امور منزل

انجام اموری مانند آشپزی، نظافت منزل ومرتب کردن وسایل خانه نرخ هزینه های نگهداری از سالمند را افزایش می دهد. انجام خریدهای خانه و رسیدگی به امور مانند پرداخت قبض های خدماتی و یا بردن سالمند به بیرون از خانه برای انجام کارهایی مانند ویزیت پزشک باعث افزایش هزینه نهایی نگهداری از سالمند خواهد شد. 

تعداد افراد خانواده سالمند

تعداد افراد خانواده سالمند هم در تعیین هزینه های نگهداری از سالمند تأثیرگذار است. نیروی پرستار سالمند علاوه بر نگهداری از سالمند و رسیدگی به کارهای شخصی او، امور آشپزی، پخت و پز و نظافت منزل را نیز انجام می دهد. بنابراین تعداد افراد خانواده در تخمین هزینه های نگهداری از سالمند تعیین کننده است. 

طول دوره قرارداد خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند در منزل به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی ارائه می شود. هزینه هریک از این موارد متفاوت است. بیمارانی که به صورت موقت در بیمارستان بستری هستند هم می توانند از این خدمات استفاده کنند. خدمات پرستاری موج نو محدودیتی ندارد و بر اساس طول دوره قرارداد هزینه ها محاسبه می شود. مهم نیست چه مدت به خدمات پرستاری نیاز دارید، خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند موج نو آماده ارائه خدمات پرستاری در منزل به مشتریان در سراسر شهر تهران است. 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم فاکتورهای مؤثر در تعیین هزینه های نگهداری از سالمند را معرفی کنیم تا هنگام دریافت خدمات پرستاری در منزل با ذهنی روشن اقدام کنید. اگر به خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند در منزل نیاز دارید، می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره های رایگان، از خدمات پرستاری توسط نیروهای مجرب و قابل اعتماد موج نو بهره مند شوید.