برون سپاری جذب نیروی انسانی چه ضرورت هایی دارد؟

برون سپاری جذب نیروی انسانی چه ضرورت هایی دارد؟

1400/6/28 رقیه علینقی زاده
نیروی انسانی هسته هر کسب و کاری است که در شکل گیری و رونق مشاغل یکی از نقش های اساسی را ایفا می کند. برای تامین و جذب نیروی انسانی کارامد نیاز است که متخصصان تامین منابع انسانی سلسله مراتب جذب و استخدام نیرو را با دقت طی کنند. امروزه، سازوکارهای تامین و جذب نیروی انسانی به کلی دگرگون شده است؛ بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای رشد و توسعه سریع تر به روش های نوین جذب نیرو روی آورده اند. برون سپاری جذب نیروی انسانی با توجه به مزایایی که در بر دارد، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. 

مزایای برون سپاری جذب نیروی انسانی

بخش تامین منابع انسانی در هر سازمانی مسئولیت جذب و استخدام نیروی انسانی، غربالگری آن ها، آموزش آن ها، مدیریت پرداختی ها و رسیدگی به تمام امور مربوط به نیروهای انسانی را بر عهده دارد. مدیریت تمام این امور با چالش هایی رو به رو است که در نهایت ممکن است روند جذب نیروی انسانی را کند می کند. این همان چیزی است که در بازار رقابتی موجود، باعث به عقب رانده شدن مشاغل و کسب و کارها می شود. برای برون سپاری جذب نیروی انسانی، ابتدا باید مزیت های این تصمیم را نسبت مسائل موجود بسنجیم. واگذاری فرایند جذب نیروی انسانی به شرکت های متخصص تامین نیروی انسانی مزایایی در پی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

صرفه جویی در زمان و هزینه ها

مدیریت زمان و هزینه ها یکی از دغدغه های اصلی هر کسب و کاری است. چون یکی از معیارهای پیشرفت هر مجموعه ای این است که برای بهبود خدمات و یا ارتقای محصولات خود، به شکل هوشمندانه ای در زمان و هزینه ها صرفه جویی کند. چراکه شتاب پیشرفت مشاغل در دنیای امروز قابل مقایسه با گذشته نیست. 
مدیریت نیروهای انسانی فرایندی پیچیده و زمان بر است. ممکن است بسیاری از شرکت ها منابع لازم برای راه اندازی بخش منابع انسانی موثر و کارامد را نداشته باشند. اگر نیازهای منابع انسانی سازمان ها و شرکت ها از قابلیت های منابع انسانی بیشتر باشد، پیشنهاد می شود بخش مهمی از فرایند جذب و استخدام نیروی ثابت و موقت برون سپاری شود. همچنین تامین نیروی انسانی موقت، قراردادی، روزمرد، پروژه ای و پاره وقت از طریق شرکت های متخصص تامین نیروی انسانی تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف مشاغل مختلف خواهد داشت. 

استخدام نیروی آموزش دیده و باتجربه 

نیروی انسانی آموزش دیده و باتجربه یک سرمایه ارزشمند است. وقتی نیرویی با پیشینه قوی و مهارت های تاییدشده و ضمانت شده استخدام می شود، به روند فعالیت های شغلی هر کسب و کاری سرعت و کیفیت بخشیده می شود. مراجع معتبری که اقدام به تامین نیروی انسانی می کنند، نیروهای خود را آموزش می دهند. همچنین، نه تنها توانایی های شغلی بلکه ویژگی های اخلاقی و رفتاری نیروها را بررسی و تایید می کنند تا نیروهای اعزامی با کارکنان ثابت شرکت ها در نهایت هماهنگی و همکاری باشند. 

تمرکز بیشتر بر اهداف بلندمدت از نتایج برون سپاری جذب نیرو

وقتی مسئولیت تامین نیروی انسانی از روی دوش منابع انسانی سازمان ها و شرکت ها برداشته شود، فرصت بیشتری برای پرداختن به مسائل استراتژیک و مهم به وجود می آید. وقتی همه مراحل استخدام نیرو برون سپاری می شود، عملکرد واحد منابع انسانی نیز روی مسائل مهم تری مانند رسیدگی به امور منابع انسانی ثابت و اهداف بلند مدت و مهم سازمان متمرکز می شود. جذب و استخدام نیروی انسانی با چالش هایی مثل مدیریت دعاوی، مدیریت مرخصی ها، آموزش نیرو و مواردی مانند آن همراه است که با تامین نیروی انسانی ماهر از طریق شرکت های مرجع و برون سپاری جذب نیروی انسانی، می توان دغدغه های جذب و استخدام را به حداقل ممکن رساند.  

جلوگیری از تعدیل نیرو

بسیاری از مشاغل به صورت موقتی به نیروی انسانی نیاز دارند. به عنوان مثال برخی از شرکت ها و سازمان ها در بازه زمانی مشخصی در سال با پیک فروش و افزایش مشتریان خود رو به رو می شوند. به عنوان نمونه هتل ها، رستوران ها، فروشگاه های اینترنتی در ماه های مشخصی از سال با پیک کاری رو به رو هستند. در چنین شرایطی می توان به صورت موقت و پروژه ای اقدام به استخدام نیرو کرد. با چنین اقدامی دیگر شرکت ها مجبور نمی شوند نیروهای انسانی را در شرایط حساس تعدیل کنند. 


برای ثبت سفارش خدمات تامین نیروی انسانی برای کسب وکارها و  برای دریافت خدمات محل کار می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. کارشاسان موج نو آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره های رایگان قبل از ثبت سفارشات هستند.


چه مشاغلی می توانند فرایند جذب نیروی انسانی را برون سپاری کنند؟

برون سپاری فرایند جذب نیروی انسانی برای همه شرکت ها، مجموعه ها و سازمان های بزرگ و کوچک کارساز است. این اقدام برای شرکت هایی که برای بخش بزرگی از فعالیت های خود به نیروی انسانی غیرثابت، نیروی پروژه ای، پاره وقت و از این دست نیاز دارند، مفید و راهگشا خواهد بود. کسب و کارهایی که به صورت موقتی یا ثابت به نیروی انسانی نیاز دارند، می توانند این خدمت را دریافت کنند. برای تامین نیروی انسانی در انبارها، نیروی نظافت محل کار، نیروی پذیرایی و تشریفات، نیروی بسته بندی کالا و اجناس و جا به جایی، نیروی سرایداری و نگهبانی و سایر امور شغلی می توان گزینه برون سپاری جذب نیروی انسانی را در نظر داشت.

 

موج نو مرجعی معتبر برای تامین نیروی انسانی کارامد

موج نو به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تامین نیروی انسانی این افتخار را دارد که نیروی انسانی موردنیاز بسیاری از شرکت ها را تامین کند. آنچه خدمات تامین نیروی انسانی موج نو را متمایز کرده این است که صرفاً نیاز خدماتی مشتریان سازمانی خود را به نیروهای انسانی ماهر و آموزش دیده ارجاع نمی دهد. بلکه خدمات موج نو چیزی فراتر از تامین صرف نیروها است. وقتی شرکت ها و سازمان برای تامین نیروهای ثابت و یا غیرثابت از شرکت موج نو اقدام می کنند، در واقع تمام سلسله مراتب استخدام را به موج نو می سپارند. تمام موارد زیر به صورت کامل توسط مجموعه موج نو انجام می شود:

  • گزینش نیروها
  • آموزش اصول حرفه ای و فرهنگ سازمانی رایج به نیروها
  • جذب و استخدام نیروها
  • نظارت بر عملکرد نیرو و ارزیابی او
  • پرداخت حقوق، بیمه و مزایا به نیروها
  • رسیدگی به امور و درخواست های نیروها
  • جبران خسارت های احتمالی
  • مدیریت و هماهنگی نیروهای کار
  • پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و جا به جایی نیروها

به این ترتیب مشتریان سازمانی موج نو فقط با ثبت سفارش خود و اعلام تعداد نیروهای موردنیاز، این دسته از خدمات را دریافت می کنند. پس هیچ دغدغه ای متوجه مشتریان نخواهد بود. در صورتی که به هر دلیلی مشتریان از عملکرد نیرویی رضایت نداشته باشند، فوراً نیروی جایگزین برای ادامه فعالیت شغلی اعزام خواهد شد. 

نیروهای انسانی موج نو آموزش دیده هستند، همچنین در طول زمان آموزش های جدید به آن ها داده می شود تا مطابق با آخرین تغییرات قوانین شرکت ها و فرهنگ های سازمانی، خدمات مطمئن تری به مشتریان ارائه دهند.  گواهی های لازم مانند گواهی عدم سوپیشینه، مدارک حسن ضمانت انجام کار و مدارک شناسایی معتبر از نیروها دریافت می شوند. عملکرد نیروها در هر سرویس ارائه شده، توسط کارشناسان واحد منابع انسانی موج نو ارزیابی می شود و غربالگری نیروها به صورت مستمر در دستور کار قرار می گیرد. 

سخن پایانی

هر کسب و کاری برای موفقیت و پیشرفت به نیروی انسانی حرفه ای نیاز دارد. تامین نیروی انسانی کارامد و آموزش دیده یکی از دغدغه های اصلی مشاغل است که امروزه اغلب برون سپاری شده و به شرکت های متخصص در حوزه تامین نیرو واگذار می شود. با توجه به مزایای بی شماری که برون سپاری جذب نیروی انسانی به همراه دارد، سپردن تمام مراحل استخدام نیروی ثابت و موقت به مراجع معتبر تاثیر زیادی در حرفه ای تر شدن کسب و کار شرکت ها و سازمان های گوناگون دارد. 

برای سفارش خدمات تامین نیروی انسانی می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید.