بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم که کمترین مراقبت را می خواهند

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم که کمترین مراقبت را می خواهند

1400/6/25 رقیه علینقی زاده
گیاهان زندگی بخش هستند و وجود گیاهان آپارتمانی در زندگی پرمشغله و آپارتمانی یک ضرورت است. حضور گیاهان نه تنها منزل ما را زیبا و دلربا می کند، بلکه هوای آپارتمان را نیز تصفیه می کند و علاوه بر سلامت جسمی، شادابی روحی را هم به دنبال دارد. برای رهایی از تنش های روزمره، نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم پیشنهاد می شود. چون نیاز به مراقبت، آبیاری و نگهداری بسیار کمی دارند و به کسانی که وقت کافی ندارند ولی عاشق گل و گیاه هستند، به شدت پیشنهاد می شوند.

گیاهان زندگی بخش هستند و وجود گیاهان آپارتمانی در زندگی پرمشغله و آپارتمانی یک ضرورت است. حضور گیاهان نه تنها منزل ما را زیبا و دلربا می کند، بلکه هوای آپارتمان را نیز تصفیه می کند و علاوه بر سلامت جسمی، شادابی روحی را هم به دنبال دارد. برای رهایی از تنش های روزمره، نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم پیشنهاد می شود. چون نیاز به مراقبت، آبیاری، نور و نگهداری بسیار کمی دارند و به کسانی که وقت کافی ندارند ولی عاشق گل و گیاه هستند، به شدت پیشنهاد می شوند. در ادامه فهرستی از گیاهان آپارتمانی مقاوم و بی نیاز به نور مستقیم خورشید را معرفی می کنیم. 

12 گیاه آپارتمانی مقاوم که وقت شما را نمی گیرند

گیاه پوتوس (Pothos)

وقتی حرف گیاهان آپارتمانی مقاوم به میان می آید، اولین گیاهی که نام آن به ذهن می آید، پوتوس است. پوتوس گیاهی با برگ های قلبی شکل است، رشد سریعی دارد و به سرعت خانه شما را زیبا می کند. از آنجا که گیاه پوتوس در محیط های کم نور بسیار بادوام و مقاوم است و نیاز به آبیاری زیاد ندارد، برای افرادی که وقتی برای رسیدگی مداوم به گل و گیاه ندارند، بهترین پیشنهاد است. 

تیلاندسیا یونانتا (Tillandsia Ionantha) 

یکی از گیاهان هوازی که برای رشد و نمو به خاک نیازی ندارد، تیلاندسیا یونانتا است. گیاه تیلاندسیا یونانتا اغلب ریشه ندارد و مواد مغذی را از طریق برگ های خود و از طریق رطوبت موجود در هوا جذب می کند. این گیاه انتخابی ایده آل برای کسانی است که فراموش می کنند به گیاهان آپارتمانی خود آب دهند یا عوض کردن خاک گیاهان برایشان سخت است. نگهداری از گیاهان هوازی بسیار آسان است. چون به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم، به نور غیرمسقیم خورشید نیاز دارند و در خانه های کم نور پژمرده نمی شوند.  

زامیفولیا (Zamioculcas zamiifolia)

زامیفولیا به عنوان یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم شناخته می شود که برای کسانی که در نگهداری گل و گیاه مبتدی هستند، گیاه مناسبی است. این گیاه در برابر آبیاری مکرر و یا سایه و نور کم مقاومت بالایی دارد.  گیاه زامیفولیا گزینه مناسبی برای آشپزخانه یا حمام است.

بامبو گیاهی انرژی دهنده (Bamboo)

در حالی که بسیاری از گیاهان برای زنده ماندن به نور زیادی احتیاج دارند، برخی از گیاهان آپارتمانی در نور کم به راحتی رشد می کنند. مراقبت و نگهداری از گیاه بامبو آسان است و در آپارتمان و خانه های کم نور، رشد خوبی دارد. طبق اصول فنگ شویی، گیاه بامبو انرژی مثبتی به فضای خانه می دهد. 

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم برای خانه های کوچک

گیاه مار یا سانسوریا (Snake Plant)

این گیاه برگ های بلند و تیزی دارد و از گیاهان آپارتمانی مقاوم و پرطرفدار است. گیاه مار در انواع مختلف وجود دارد و برای خانه های کوچک انتخاب مناسبی هستند. گیاهان مار هوای خانه را تصفیه می کنند و با قرار دادن آن ها کنار پنجره، چیدمان خانه را زیبا کرده و سرسبزی را به خانه می آورید. 

گیاه پپرومیا ابلق یا قاشقی ابلق (Peperomia obtusifolia)

این گیاه محبوب و مقاوم آپارتمانی دارای برگ های سبزی است که نیاز به نگهداری زیادی ندارد. به همین دلیل، اگر به دنبال گیاه آپارتمانی مقاوم هستید می توانید به این گیاه زیبا هم فکر کنید. رشد این گیاه به گونه ای است که فضای خانه یا اتاق را اشغال نمی کند. از این رو برای خانه های کوچک گزینه خوبی است چون برگه های آن متراکم و فشرده هستند. 

انجیر تیغی (Opuntia)؛ مقاوم با نگهداری آسان

انجیر تیغی یا Opuntia از خانواده کاکتوس ها و دارای برگ های پهن و راکت مانندی هستند که اندازه برگ هایشان کوچک یا درشت است. نگهداری این گیاه از آب خوردن هم آسان تر است! گیاه اپونتیا برای خانه های کوچک خلق شده است. چون تکثیر و سرعت رشد انجیر تیغی مثل اکثر گونه های کاکتوس ها کند است. این مینی کاکتوس جلوه زیبایی به فضاهای کوچک می دهد. 

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم که برای حیوانات خانگی هم مناسبند

کسانی که در آپارتمان خود حیوان خانگی دارند، به خوبی می دانند که نمی توانند از هر نوع گیاه آپارتمانی مراقبت کنند. چون برخی از گیاهان برای حیوانات خانگی سمی هستند! گیاهان زیر با حیوانات خانگی مثل سگ و گربه کاملاً سازگار هستند.

سرخس لانه پرنده (Bird’s Nest Fern)

اگر از گربه یا سگ در منزل نگهداری می کنید، گیاه سرخس لانه پرنده انتخاب مناسبی برای شماست. گیاهانی مثل سانسوریا و زامیفولیا را از حیوانات خانگی کنجکاو دور نگه دارید. سرخس لانه پرنده یا لانه کبوتری در برابر نور کم یا نور زیاد مقاوم است و به اندازه سایر گیاهان به آبیاری، کوددهی و مراقبت زیاد نیاز ندارد. 

نخل دم اسبی (Bird’s Nest Fern)

گیاه نخل دم اسبی نه نخل است و نه درخت. این گیاه دارای برگ های باریک، کشیده و آویزان است و شکل آن شبیه درخت بید است. برگ های آن در قسمت بالایی به صورت دم اسبی رشد می کنند و آویزان می شوند. نگهداری نخل دم اسبی برای حیوانات خانگی هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. 

پیله آی قاشقی (Pilea peperomioides)

یکی دیگر از گیاهانی که برای حیوانات خانگی هیچ ضرری ندارد و از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند، پیله آی قاشقی است. شاخ و برگ این گیاه کوچک است و مراقبت از آن نیز بسیار آسان است. هر زمان که خاک این گیاه کاملاً خشک شد، نیاز به آبیاری مجدد آن است. حتی در برخی از شرایط آب و هوایی، هر چند هفته یک بار باید به آن آب داد. پس برای کسانی که ممکن است مدت زیادی به مسافرت بروند، انتخابی منطقی است.

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم و دارای گل 

اگر گل دادن گیاهان برایتان جذاب است و می خواهید همراه با سرسبزی، رنگ های دیگر مثل قرمز و صورتی هم به خانه شما رنگ و لعاب دهد، سراغ گیاهان آپارتمانی زیر بروید:

آنتوریوم (Anthurium)

گیاه آنتوریوم با شکوفه های قرمز رنگش شناخته می شود. این گیاه به سوسن زنبق هم معروف است. آنتوریوم در فهرست گیاهان مقاوم آپارتمانی که گل هم می دهند، خودنمایی می کند. 

گیاهان هویا (Hoya)

گیاهان هویا در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می کنند و در هوای خشک هم به شدت مقاوم هستند، بنابراین برای رشد نیاز به آبیاری زیاد ندارند. 

سخن پایانی

در این مطلب به فهرستی از گیاهان آپارتمانی مقاومی پرداخیتم که در فضای کم نور و بدون آبیاری مکرر رشد خوبی دارند. اگر می خواهید سرسبزی و زیبایی را به آپارتمان های خود بیاورید و به خانه خود روح و جلا بدهید، خدمات باغبانی موج نو را به شما پیشنهاد می کنیم. متخصصان باغبانی موج نو با ابزارها، تجربیات و دانش باغبانی بهترین و مطمئن ترین خدمات را در محل ارائه می کنند. 

 

برای دریافت خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید.

 

منبع: forbes