استخدام پرستار در منزل

استخدام پرستار در منزل

1400/5/24 رقیه علینقی زاده
پرستاری یکی از خدمات پرطرفدارتری است که در زندگی پرمشغله امروز، به کار می آید. برای استخدام پرستار در منزل باید فاکتورهای مهمی را مدنظر داشت تا پرستاری مطمئن، حرفه ای و مجرب استخدام کرد. نگهداری و مراقبت از سالمند و کودک در منزل با استفاده از خدمات پرستاران مسئولیت پذیر آسان می شود.

 اگر مشغله زندگی آنقدر زیاد است که بر خلاف میل باطنی، ایجاد تعادل بین کار و زندگی شدنی نیست، نگران نباشید. هنوز راه های مطمئنی وجود دارد تا زندگی شخصی مان و توجه به عزیزانمان تحت تأثیر قرار نگیرد. با استخدام پرستار در منزل می توان این شکاف را به میزان قابل توجهی پر کرد.

معیارهای استخدام پرستار در منزل چیست؟

وقتی صحبت از خدمات پرستاری در منزل می شود، حساسیت ها بیشتر می شود چون با خدماتی سروکار داریم که مستقیماً با جسم و روان مشتریان در ارتباط است. وقتی کودک دلبندمان یا عزیز سالمند خود را به کسی می سپاریم تا در نبود ما از او مراقبت کند، می خواهیم خیالمان از هر جهت آسوده باشد. قبل از اقدام برای استخدام پرستار سالمند در منزل، باید فاکتورها و معیارهای استخدام پرستار در منزل را بشناسیم تا پرستار و مراقب با اخلاق و باتجربه ای استخدام کنیم. 

قابل اعتماد بودن

خدمات پرستاری و نگهداری از کودک و سالمند در درجه اول باید توسط شخصی امین و قابل اعتماد ارائه شود. وقتی می خواهیم کسی را به حریم شخصی خانه خود دعوت کنیم تا به صورت شبانه روزی و یا روزانه نگهداری عزیزانمان را بر عهده بگیرد، ابتدا باید از ویژگی های اخلاقی نیروی پرستار مطمئن شویم. داشتن اخلاق حرفه ای یکی از معیار های استخدام پرستار در منزل است. 

باتجربه بودن

پرستار و مراقب باتجربه به خوبی از پس موقعیت های غیرقابل پیش بینی بر می آید. چون بارها تجربه پرستاری از سالمند یا بچه را برعهده داشته است و می داند در شرایط حساس باید بهترین و سریع ترین واکنش را نشان دهد. به عنوان مثال وقتی نگهداری از سالمند را به یک پرستار می سپاریم، انتظار داریم با توجه به شرایط حساس سالمندان، در صورت بروز هر گونه مشکلی، پرستار از تجربیات خود استفاده کند و با مهارت های کمک های اولیه، سالمند را به شرایط عادی برگرداند. 

مسئولیت پذیری

نگهداری از کودک و سالمند نیاز به مهارت های یک پرستار مسئولیت پذیر و وظیفه شناس دارد. کسی که به موقع سر کار خود حاضر شود و در حین ارائه خدمت دلسوزانه و با صبوری با سالمند یا کودک رفتار کند. پرستار خوب و حرفه ای ویژگی های رفتاری کودکان و سالمندان را به خوبی می شناسد چون مجهز به دانش روان شناسی برخورد با آن ها است. مثلاً اگر سالمند از مصرف داروهایش سرباز زند، پرستار مجرب با خوش رویی او را متقاعد می کند داروهایش را مصرف کند. همچنین وقتی کودکی به اقتضای سن کمش شروع به بهانه گیری می کند و بهانه غیاب والدینش را می گیرد، پرستار مسئولیت پذیر می تواند با برقراری رابطه صمیمانه و محبت آمیز با کودک، او را سرگرم بازی و تفریح کند. برای استخدام پرستار در منزل باید با دقت و حساسیت بیشتر، فردی را انتخاب کرد که از مدیریت شرایط گوناگون برآید و روح مسئولیت پذیری در او زنده باشد. 

برای استخدام پرستار در منزل تهران، می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. کارشناسان واحد پرستاری با صبر و حوصله شما را راهنمایی خواهند کرد تا با بررسی شرایط و ویژگی های پرستاران موج نو و نیازهای خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. 

پرستار در منزل چه کارهایی انجام می دهد؟

نگهداری و مراقبت از سالمند و کودک

نیروی مراقب سالمند و کودک خدمات نگهداری و مراقبت در منزل ارائه می کند. البته در صورت درخواست مشتری تمام امور منزل مانند نظافت منزل و آشپزی را هم بر عهده می گیرد. برای نگهداری از سالمندانی که به دلیل ضعف قوای جسمانی قادر نیستند کارهای شخصی خود را انجام دهند، پرستار کمک مؤثری خواهد بود. سالمندانی که بیمارند، نیاز به شخصی دارند که توان جسمانی خوبی داشته باشد و بتواند در استحمام، بلند شدن و نشستن روی صندلی، لباس پوشیدن و سایر امور شخصی، همیار سالمند باشد. دادن دارو سر وقت، آماده کردن وعده های غذایی سالم و مقوی برای سالمند یکی دیگر از کارهایی است پرستار در منزل بر عهده دارد. پرستار کودک هم با بازی و سرگرمی کودک را سرگرم می کند و با مهارت هایی که دارد نوزادان را آرام می کند و با توجه به آموزش های دریافتی از کودکان و نوزادان پرستاری می کند.

آشپزی و نظافت منزل

آشپزی و پخت و پز برای افراد خانه یکی از کارهای دیگری است که با استخدام پرستار در منزل، دریافت خواهید کرد. اگر فرصت آشپزی و پختن غذا برای خود یا خانواده را ندارید، این کار را به شخصی ماهر بسپارید. پرستار و نیروی مراقب آماده کردن وعده های مختلف غذایی، چیدن میز غذا و اموری مانند آن را انجام می دهد. تمیز کردن و نظافت منزل هم یکی دیگر از کارهایی است که پرستار و مراقب سالمند یا کودک برعهده دارد. گردگیری خانه، شستن ظرف ها، شستن و اتو کردن لباس ها، جارو کشیدن، نظافت سرویس بهداشتی و حمام از سایر خدمات پرستار در منزل است. 

برای استخدام پرستار در منزل از کجا اقدام کنیم؟

برای آنکه نیروی پرستار مطمئن و قابل اعتماد استخدام کنیم بهتر است از روش های قدیمی مثل معرفی پرستار از طریق دوستان و آشنایان دوری کنیم. به جای آن از مراجع معتبری که خدمات پشتیبانی نیز ارائه می دهند، خدمت دریافت کنیم تا خیالمان آسوده باشد. وقتی به صورت غیررسمی از کسی می خواهید در قبال مبلغ توافقی، کار پرستاری در منزل را انجام دهد، ممکن است هر لحظه امکان ادامه همکاری نباشد. در این صورت مرجعی وجود ندارد که پاسخگو باشد تا شما متضرر نشوید. اما وقتی برای استخدام پرستار در منزل ، از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری اقدام می کنید، از ابتدا تا پایان کار، با خدمات حرفه ای سروکار خواهید داشت. 

با فاکتورهای مؤثر در تعیین تعرفه های خدمات پرستاری موج نو آشنا شوید: قیمت پرستار شبانه روزی

خدمات پرستاری موج نو چه امتیازاتی دارد؟

واحد پرستاری شرکت موج نو با انتخاب بهترین نیروهای پرستاری و آموزش آن ها، خیال مشتریان را از خدمات دریافتی راحت می کند. نیروی پرستار موج نو از نظر سوابق حرفه ای، کاری و اخلاقی به دقت بررسی می شود. رزومه پرستار یا مراقب سالمند و کودک ارزیابی می شود تا نیروهای ماهر و مجرب به تیم پرستاران در شرکت موج نو ملحق شوند. مدارک شناسایی و گواهی های لازم مانند گواهی عدم سوء پیشینه از آن ها دریافت می شود. همه پرستاران با کارشناسان واحد پرستاری در تماس هستند و خدمات آن ها به صورت منظم ارزیابی می شود. یکی از مزیت های خدمات پرستاری موج نو این است که پرستار یا نیروی مراقب سالمند و کودک در ابتدا سه روز آزمایشی در منزل مشتری مشغول به کار می شود و در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد، این مدت قابل تمدید است. در نهایت با توافق پرستار و مشتری قراردادی رسمی تنظیم می شود. 

 هزینه استخدام پرستار در منزل چقدر است؟

خدمات پرستاری موج نو به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی یا موردی ارائه می شود. به ازای حجم کار نیروی مراقب سالمند و کودک در منزل، تعداد سالمند یا کودک، سن و میزان توانایی جسمانی سالمند یا کودک، تعداد اعضای خانواده، پوشکی یا لگنی بودن سالمند و... هزینه و قیمت استخدام پرستار در منزل برآورد می شود و در قرارداد دوجانبه لحاظ می شود. مشتری هزینه خدمات پرستار را در انتهای کار به او پرداخت می کند. برای هر یک از انواع قراردادهای پرستاری هزینه ای مشخص و شفاف در نظر گرفته می شود. 

برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت و هزینه استخدام پرستار در منزل، با شماره 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید و بهترین نیروی پرستار را استخدام کنید.