نظافت انبار تضمین کننده ایمنی آن است

نظافت انبار تضمین کننده ایمنی آن است

1400/3/20 رقیه علینقی زاده
نظافت بخش های مختلف محل کار از جمله محیط انبارها دارای فرایندی اصولی است تا بدون ایجاد اختلال در امور شغلی، همزمان بهره وری کارکنان و ایمنی محیط کار هم تأمین شود. خدمات نظافت انبار، ایمنی محیط انبار کالا، اجناس و محصولات را تضمین می کند. با دریافت خدمات نظافت می توان تا حد زیادی در هزینه های جانبی هم صرفه جویی کرد.

نظافت انبار تضمین کننده ایمنی آن است

نظافت محل کار در تامین و حفظ شرایط ایمنی آن نقش مهمی دارد. خدمات نظافت از دید حرفه ای ها دیگر هزینه به حساب نمی آید؛ بلکه مقدمات فراهم کردن ایمنی محیط کار و حفظ و نگهداری آن در شرایط ایده آل است. از کارخانه های صنعتی و تولیدی گرفته تا ادارات و شرکت ها باید با توجه به رعایت نکات نظافت به محیطی ایمن برای کارکنان و مراجعان تبدیل شوند. تمیز کردن دوره ای هر نوع محیط کاری می تواند جلوی شیوع بیماری های ویروسی را گرفته و بهره وری کارکنان را ارتقا دهد. از طرفی تأثیر مثبتی روی مراجعانی دارد که با شرکت یا تجارت شما به نوعی در ارتباط هستند. 

نظافت انبار؛ ایمنی و بهره وری

محل کار تمیز یک مکان امن و مطمئن است. سالانه در دنیا 95 میلیون روز کاری به دلیل حوادث محیط کار از دست می رود. محصولات شوینده نامناسب و تکنیک های نظافتی که منسوخ شده می تواند سطح محل کار را لغزنده کند و حوادث مختلفی را به دنبال داشته باشد. با خدمات نظافت نیروهای موج نو می توانید مطمئن شوید که محل کار شما، تمام تأسیسات، ابزارها و دستگاه های موجود در محیط کارتان به درستی و اصولی نظافت شده اند. حفظ نظافت و بهداشت محیط کار می تواند به ایجاد یک فضای مثبت در بین کارگران منجر شود. با نظافت انبار به صورت دوره ای می توان جلوی خسارات مختلف را گرفت.

نیروهای نظافتی موج نو به تجهیزات نظافت صنعتی و فرایندهای روز نظافت مجهز هستند. مهم نیست محل کار شما در چه ابعاد و اندازه ای است یا برای کدام بخش نیروی نظافتی ماهر می خواهید، برای دریافت خدمات نظافت محل کار می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید تا به موقع آن را در محل دریافت کنید. 

فرآیند نظافت انبار

قبل از تمیز کردن انبارها باید وسایل اضافه و یا وسایل حمل و نقل مانند لیفتراک و کامیون را از انبار خارج کرد. برای حفظ ایمنی انبارها باید نظافت انبار طبق فرایند اصولی انجام شود. نظافت انبار را می توان به طور کلی به پنج مرحله بهینه تقسیم کرد: 

انجام کارهای مقدماتی نظافت

نیروهای حرفه ای قبل از آنکه نظافت انبارها را آغاز کنند، خاک، گردوغبار و زباله ها را از محیط انبار جمع آوری می کنند. با این اقدام، نظافت انبار در مراحل بعدی به شدت تسریع می شود. 

نظافت نقاط مرتفع انبار در اولویت است

ابتدا سطوح مرتفع تمیز می شوند، زیرا گردوغبار و آلودگی ها در سطوح پایین جمع می شوند. با دنبال کردن این مرحله، نیازی نیست کف انبار دو بار تمیز و نظافت شود. بعضی از قسمت های انبار دارای کانال های گرمایشی یا سرمایشی، پنجره ها و دریچه ها هستند. برای گردگیری و از بین بردن غبارهای انبار از وسایل نظافت حرفه ای و صنعتی مانند جاروبرقی صنعتی استفاده می شود.

نظافت کف انبار

پس از اینکه قسمت های مرتفع انبار تمیز و نظافت آن تکمیل شد، نوبت کف انبار می رسد. بیشتر اتفاقاتی که در محیط انبار می افتد به دلیل لغزش روی کف انبار و یا سقوط وسایل و اجناس است. بنابراین، توجه ویژه به نظافت کف، قفسه ها و گوشه و کنار ضروری است. ابتدا با استفاده از یک تی بزرگ گردوغبار و آلودگی های موجود در کف انبار جمع می شود و سپس با استفاده از مواد شوینده مناسب، انواع لکه ها مانند رد لاستیک لیفتراک از کف انبار پاک می شود. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


تمیز کردن تجهیزات روشنایی

وسایل و تجهیزات روشنایی کثیف باعث کاهش سطح نور می شوند. وسایل روشنایی تمیز می توانند بهره وری نور را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. تمیز کردن سیستم های روشنایی انبار با روش های حرفه ای توسط نیروهای متخصص انجام شدنی است.

نظافت راهروها و راه پله ها

برای رفت و آمد راحت کارکنان و مراجعان و جا به جایی کالا و اجناس در محیط کار، راهروها و راه پله ها باید تمیز و مرتب باشند. در محیط کارخانه ها، خطوط تولید باید قبل از شروع شیف کاری و در مواقع لزوم حین شیفت کاری تمیز و نظافت شوند تا علاوه بر افزایش بهره وری کارکنان و حفظ روند تولید، ایمنی آن نیز تضمین شود. 

نظافت ماشین آلات و دستگاه ها

بهترین راه برای کنترل ایمنی دستگاه ها، ابزارها و ماشین آلات موجود در محیط های کاری این است که نظافت، حفظ و نگهداری آن ها را در اولویت قرار گیرد. نشتی تجهیزات کارخانه ها می تواند دردسرساز شود و روند خط تولید را مختل کند. نشت روغن و یا سایر مایعات در کارخانه ها متداول است اما باید بلافاصله تمیز شود. تمیز کردن تجهیزات و ابزارآلات در نهت عمر مفید آن ها را افزایش می دهد. به جای پرداخت هزینه های گزاف برای تعویض و تعمیر دستگاه ها می توانید با صرف هزینه ای به صرفه، خدمات نظافت انبار و سایر بخش های محیط کار را دریافت کنید. 

بررسی چک لیست

نظافتچی های ماهر قبل از شروع کار نظافت، چک لیستی را تهیه می کنند و تا هیچ نقطه ای از محل موردنظر، در حین ارائه خدمت پشت گوش نیفتد. با تهیه یک چک لیست از کارهایی که باید انجام شود، ارائه خدمات با کیفیت و حرفه ای آسان می شود. 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن انبار

حالا که با خدمات حرفه ای ها، نظافت انبار خود را به سرانجام رسانده اید، نوبت به تمیز نگه داشتن انبارهای کالا و اجناس می رسد. برای تمیز نگه داشتن انبارهای مختلف، در نظر گرفتن نکات زیر کمک کننده است:

1. برنامه داشته باشید
از خدمات نظافت دوره ای استفاده کنید. نظافت منظم انبارها کمتر زمان می برد و از نظر اقتصادی هم به صرفه است. تنظیم یک برنامه ثابت و کاملاً برنامه ریزی شده می تواند به مسئولان انبارها کمک کند بین منابع مالی و زمان انجام کارهای انبار، توازن ایجاد کنند. 

2. وسایل تمیزکاری انبار همیشه آماده باشد
آماده نبودن وسایل و تجهیزات نظافت می تواند نظافت محیط انبار را مختل کند و فرایند نظافت را کندتر کرده و به هدر رفتن وقت بیانجامد.  

3.  از خدمات حرفه ای ها استفاده کنید
برای دریافت خدمات نظافتچی های حرفه ای می توانید از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات استفاده کنید. شرکت موج نو یکی از شرکت های پیشرو در ارائه خدمات متنوع نظافتی به هزاران مشترک شخصی و مشتریان سازمانی است. نظافت محل کار را به نیروهای متخصص شرکت موج نو بسپارید تا خیالتان از بابت دریافت خدمات باکیفیت، فوری و مطمئن راحت باشد.

سخن پایانی

نظافت کارخانه ها، سازمان ها و شرکت ها می تواند باعث افزایش بهره وری و تولید شده و رضایت شغلی کارکنان را بهبود دهد. همچنین خدمات نظافت تضمین کننده ایمنی هر مکانی از جمله محیط انبارها است و امکان بروز حوادث را کاهش می دهد. نظافت دوره ای و زمان بندی شده علاوه بر به صرفه بودن، سبب می شود مشتریان از خدمات نظافتی یک نیروی ثابت کاربلد استفاده کنند. 

شرکت موج نو پیشرو در ارائه خدمات نظافتی به شرکت ها و سازمان ها است. برای نظافت انبار و یا سایر بخش های محل کارتان می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و خدمات فوری و باکیفتی از نیروهای نظافتی موج نو دریافت کنید.