نحوه بسته بندی لوازم شرکت و ادارات برای جا به جایی

نحوه بسته بندی لوازم شرکت و ادارات برای جا به جایی

1400/2/4 رقیه علینقی زاده
جا به جایی و اثاث کشی در محیط های شغلی مانند شرکت ها و ادارات باید تابع اصول حرفه ای اثاث کشی باشد تا خللی به روند فعالیت های شغلی شرکت ها و ادارات وارد نشود. برای آنکه بی دردسر به محیط کاری جدید نقل مکان کنید نکات اساسی را در زمان بسته بندی لوازم شرکت در نظر داشته باشید تا بدون ضرر و زیان فرایند اثاث کشی به پایان برسد.

نحوه بسته بندی لوازم شرکت و ادارات برای جا به جایی

جا به جایی و اثاث کشی در شرکت ها و ادارات ممکن است با استرس باشد، اما با نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم، می توانید کار اثاث کشی و جا به جایی به محل کار جدید را آسانتر کنید. جا به جایی و اثاث کشی برای شرکت ها و مشاغل کار پرحجم و بزرگی است اما می توان آن را به خوبی مدیریت کرد تا بدون ضرر و زیان به محل جدید جا به جا شد. با برنامه ریزی قبلی، اولویت بندی کارها، رعایت ایمنی و سازماندهی امور می توانید فرآیند جابه جایی و بسته بندی لوازم شرکت یا محل کار خود را ساده و بی دردسر پشت سر بگذارید. نکات زیر را برای بسته بندی لوازم شرکت و ادارات دنبال کنید:

در بسته بندی لوازم شرکت قبل از جا به جایی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1. بسته بندی لوازم شرکت را زودتر آغاز کنید

بسته به اندازه شرکت و تعداد افرادی که در جابه جایی و اثاث کشی به شما کمک می کنند، احتمالاً می خواهید مراحل جا به جایی و بسته بندی لوازم شرکت را هرچه زودتر شروع کنید. زمان لازم برای بسته بندی و جا به جایی را دستکم نگیرید. با توجه به تجهیزاتی که در شرکت ها وجود دارد، باید زمان زیادی به بسته بندی دقیق و استاندارد وسایل اختصاص داد. 

2. لوازم بسته بندی مناسب تهیه کنید

دارایی های شرکت ها معمولاً گران قیمت هستند، بنابراین برای جا به جا کردن آن ها به محل کار جدید باید به خوبی آن ها را بسته بندی کرد. هر یک از لوازم باید به صورت یک جا و در کنار لوازم مشابه بسته بندی شوند تا در زمان چیدن وسایل در محل جدید، دچار آشفتگی نشوید و فعالیت های شغلی تان مختل نشود. پس روی لوازم بسته بندی مناسب هم سرمایه گذاری کنید. لوازم ضروری بسته بندی برای جابه جایی شرکت ها و ادارات، شامل کارتون های استاندارد، نایلون های حباب دار، پتوهای مخصوص اثاث کشی، نوار چسب بسته بندی، سلفون، کیسه های شفاف و زیپ دار، ماژیک برای برچسب زدن روی بسته ها و کارتون ها می شود. 

3. برای بسته بندی و جا به جایی آسان، اهدا کنید

جا به جایی و اثاث کشی بهترین زمان برای شرکت ها و ادارات است تا وسایل و لوازم خود را به روزرسانی کنند و هر چیزی را که دیگر لازم ندارند، به محل جدید نبرند. این کار راه حل خوبی برای کوچک تر کردن شرکت است. اگر برخی از دارایی های شرکتتان بدون استفاده رها شده اند، می توانید به اهدای آن ها فکر کنید. تلفن های قدیمی، مبلمان اداری، پرینترها و دستگاه های کپی قدیمی، رایانه های شخصی و حتی لوازم اداری که گوشه ای انبار شده اند، گزینه های خوبی برای اهدا یا حتی فروش خواهند بود. 


برای دریافت خدمات جا به جایی اثاثیه و بسته بندی لوازم محل کار می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید. کارشناسان موج نو در اولین فرصت سفارش شما را ثبت کرده و نیروهای حرفه ای برای بسته بندی، اثاث کشی و جا به جایی به محل اعزام خواهند کرد. 

4. روی بسته ها برچسب بزنید

به محض شروع فرایند بسته بندی، برچسب زدن روی بسته ها ضروری است. بهترین راه برای پیدا کردن راحت هر یک از وسایل و لوازم شرکت بعد از اثاث کشی، برچسب زدن روی هریک از جعبه ها و کارتون ها است. با رعایت این نکته ساده، بعد از اینکه به محل کار جدیدتان جا به جا شده اید، به سرعت لوازم و وسایل هر دفتر یا اتاق را پیدا خواهید کرد. روی هر جعبه یا کارتون توضیح مختصری از محتویات آن را یادداشت کنید.

5- بسته بندی كامپيوترها و كابل ها 

کامپیوترهای شرکت شما احتمالاً گرانترین و ضروری ترین تجهیزات در محل کارتان هستند. برای اینکه آسیبی به آن ها نرسد و خسارتی هنگام اثاث کشی رخ ندهد، حتماً دستورالعمل های بسته بندی کامپیوترها و کابل ها را در نظر داشته باشید. 
با لوازم بسته بندی مناسب و استاندارد، از هریک از کامپیوترها و سیستم ها به صورت جداگانه محافظت کنید. برای محکم نگه داشتن کامپیوتر، آن ها را با پتوهای سنگین و نوار چسب بپوشانید. هرگز تجهیزات الکترونیکی را روی سایر لوازم شرکت قرار ندهید. 
همیشه مانیتورهای خود را با لوازم مناسب بسته بندی بپیچید. مانیتورهای کامپیوتر را به صورت جداگانه در پتوهای ضخیم قرار دهید یا با نوار چسب یا نایلون حبابی بپوشانید. هرگز آن ها را به تنهایی در کارتون ها قرار ندهید. چون هنگام اسباب کشی، به سمت اطراف جا به جا می شوند و آسیب می بینند. نوارچسب ها را به صورت مستقیم روی مانیتورها نچسبانید چون این کار به صفحه مانیتور آسیب می رساند. 
کابل های شرکت هم از جمله لوازمی هستند که در طی جا به جایی باید با توجه ویژه بسته بندی شوند. از این گذشته، هیچ چیزی وقت گیرتر از پیچیدن کابل ها در یکدیگر نیست. کابل ها را باید همیشه از کامپیوتر خارج کرد تا پورت ها آسیب نبینند. در بسته بندی لوازم شرکت و ادارات، کابل های خود را در کیسه های بزرگ قرار دهید و با نوشتن اطلاعات مربوط به کامپیوتر و کابل، آن ها را برچسب بزنید. 

6. بسته بندی سایر تجهیزات الکترونیکی اداری

رایانه ها، چاپگرها، تلفن های اداری، روترهای بی سیم، دستگاه های نمابر از با ارزش ترین وسایل دفتر شما هستند. قطعاً می خواهید در هنگام جا به جایی هیج آسیبی به آن ها نرسد. هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. نکات زیر را برای بسته بندی تجهیزات اداری و لوازم الکترونیکی به خاطر داشته باشید:
قبل از اثاث کشی و جا به جایی، حتماً از تمام اطلاعات مهم این تجهیزات، بکاپ یا فایل پشتیبان تهیه کنید. تمام سیم ها و کابل ها را به صورت دقیق جدا کنید و با نظم آن ها را بسته بندی کنید تا بی جهت در هم گره نخورند.  
هنگام بسته بندی تجهیزات دفتری و اداری مانند چاپگرها، اسکنرها، دستگاه فکس، سیستم تلفن و سایر تجهیزات دفتری و اداری در کارتون های اصلی خود، از بالشتک های محافظ استفاده کنید. حتماً کارتون های مقاوم و باکیفیت برای بسته بندی به کار ببرید. لوازم جانبی کامپیوتر مانند کامپیوتر، ماوس، صفحه کلید و مانیتور را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. 
نکته پایانی در مورد بسته بندی کامپیوترها و سایر دستگاه های الکترونیکی را به خاطر بسپارید؛ همیشه دستورالعمل ها و برچسب های هشدار دهنده مربوط به تجهیزات الکترونیکی را بخوانید تا مطابق با استانداردها،  آن ها را بسته بندی و جا به جا کنید. هر گونه آسیب به این دسته از تجهیزات در زمان جا به جایی می تواند ضمانت نامه آن ها را باطل کند. 

6. نکات بسته بندی مبلمان اداری برای جا به جایی

چند نکته سریع برای بسته بندی صحیح مبلمان اداری قبل از اثاث کشی را در نظر بگیرید. برخی از صندلی های اداری قابلیت جدا شدن دارند. برای صرفه جویی در فضا و جلوگیری از شکستگی، تا جای ممکن صندلی های اداری شرکت را جدا کرده و اجزای شکننده آن را در پتوهای ضخیم یا نایلون حبابی بپیچید.
پر کردن کشوها و کابینت ها
کشوهای پرونده ها، قفسه ها و کابینت ها را با وسایل سبک تر پر کنید تا از حداکثر فضا استفاده کنید. کشوهای کابینت ها هم باید با نوار چسب محکم شوند تا هنگام حرکت و جا به جایی باز نشوند. 

7. از خدمات جا به جایی اثاثیه حرفه ای استفاده کنید

اثاث کشی و جا به جایی در محیط های کاری باید با سرعت عمل و کیفیت بالایی انجام شود. بسته بندی تجهیزات گران قیمت محل کار باید طبق اصول و استانداردهای اثاث کشی و جا به جایی اثاثیه انجام شود. برای آنکه با اطمینان خاطر فرایند جا به جایی انجام شود، می توان خدمات جا به جایی اثاثیه را از شرکت های حمل بار و اثاث در تهران دریافت کرد. مسئله مهم این است که از خدمات نیروهای اثاث کش متخصص استفاده کنیم تا درگیر مسائل جانبی هنگام اثاث کشی نشویم.

چرا خدمات جا به جایی و بسته بندی موج نو؟

شرکت موج نو این افتخار را دارد که بیش از 12 سال به مشتریان تجاری خود خدمات متنوعی از خدمات نظافت گرفته تا خدمات تأسیسات را ارائه دهد. خدمات بسته بندی و جا به جایی یکی از آن ها است. اگر صاحب شرکت یا اداره هستید، مهم نیست اندازه محیط کار شما و حجم لوازم و وسایل شرکت شما چقدر است، در هر شرایطی می توانید روی خدمات جا به جایی اثاثیه موج نو حساب کنید. موج نو نیروهای اثاث کش حرفه ای و کاربلد به محل اعزام می کند و روی فرایند اثاث کشی و جا به جایی نظارت می کند تا مشتریان از خدمات بی نقص و باکیفیتی استفاده کنند. با ارائه پشتیبانی های دقیق و رصد کردن خدمات نیروها، رضایت شما در استفاده از خدمات برآورده خواهد شد.

برای ثبت سفارش و دریافت خدمات می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره، خدمات موردنظر خود را سفارش دهید. همچنین امکان ثبت سفارش آسان و سریع در اپلیکیشن سِرویک نیز فراهم است.