روش های عیب یابی و سرویس کولر گازی 

روش های عیب یابی و سرویس کولر گازی 

1400/1/29 رقیه علینقی زاده
در فصول گرم سال، کاربرد کولر گازی در محیط منزل و محل کار پررنگ تر می شود. عیب یابی و سرویس کولرهای گازی را باید قبل از آغاز روزهای گرم تابستان در اولویت قرار داد. اگر چند نکته مهم را در نظر بگیریم می توانیم عیب های کولر گازی را برطرف کرده و کارایی و عمر مفید آن را بیشتر کنیم. اگر کولر گازی به سرویس حرفه ای یک متخصص نیاز دارد، بهتر است قبل از اینکه مجبور به پرداخت هزینه های سنگین شویم، برای سرویس سالانه آن اقدام کنیم.

روش های عیب یابی و سرویس کولر گازی 

در روزهای گرم سال نقش کولرهای گازی از همیشه پررنگ تر می شود. در منازل و محیط های کاری، وجود سیستم های خنک کننده و تهویه مناسب، برای رفاه و آسایش اهالی خانه و بازدهی بالای کارکنان فضاهای کار ضروری است. قبل از آغاز فصول گرم باید برای عیب یابی و سرویس کولر گازی اقدام کرد. معمولاً کولرهای گازی از هر برند و نوعی که باشند، عملکرد مشابهی دارند و با بررسی چند مورد مهم می توان آن را به راحتی عیب یابی کرد. 

چرا کولر گازی خنک نمی کند؟

برای عیب یابی و سرویس کولر گازی چک لیست ساده ای را باید در نظر داشته باشید. در ادامه برای عیب یابی کولر گازی همراه ما باشید تا چند دلیل متداول خنک نکردن کولر گازی را مرور کنیم. اگر کولر گازی فضای اتاق را به راحتی خنک نمی کند، این موارد را حتماً بررسی کنید:

کثیف بودن فیلتر کولر گازی

مهم نیست کولر شما از کدام نوع است، فیلتر کثیف و مسدود می تواند جلوی جریان هوا را در هر کولری بگیرد. در نتیجه کارایی کولر کم می شود و نمی تواند هوای محیط را به آسانی خنک کند. اگر اخیراً فیلتر کولر خود را تمیز نکرده اید، حتماً این کار را انجام دهید تا ببینید چقدر به خنک کردن هوای محیط کمک می کند. کولر گازی خود را به صورت دوره ای بررسی و سرویس کنید تا قبل از اینکه مشکلی کوچک به دردسری بزرگ تبدیل شود، برای رفع معایب آن اقدام کرده باشید.

تعویض فیلتر کولرهای گازی

گردوغبار و رسوبات می تواند فیلتر کولر را کثیف کند. اگر نیاز به تعویض فیلتر بود، با مشورت متخصصان تعمیر کولر گازی می توانید فیلتر جدیدی روی کولر گازی نصب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر در محل کار یا منزل شما، کولر دائماً در حال کار است یا اگر حیوانات خانگی دارید، باید به صورت دوره ای و منظم فیلتر کولر را عوض کنید. به گفته متخصصان تعمیر تأسیسات سرمایشی، کثیف بودن و رسوب داشتن فیلتر کولر یکی از دلایل خنک نکردن کولرها است.  

گرم بودن هوای داخل

اگر کولر گازی به صورت معمول خنک نمی کند، گرمای داخل محیط را بررسی کنید. تابش مستقیم نور خورشید به فضای داخلی سبب می شود، کار کولرهای گازی برای خنک کردن هوای محیط سخت شود. در نصب کولر گازی به این نکته دقت کنید که آن را در جای خنک نصب کنید تا در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرد. در طول روز پرده های پنجره ها را بکشید تا نور خورشید هوای داخل را گرم نکند. استفاده از سایه بان برای کولر هم می تواند کارایی کولر را در برابر نور آفتاب بهتر کند.

ورود هوای گرم به فضای داخلی

درزهای خانه یا محل کارتان را بررسی کنید تا جلوی ورود هوای گرم به فضای داخلی را بگیرید. همچنین مطمئن شوید که هوای سرد داخل به بیرون درز نکند. استفاده از درزگیرها می تواند کارساز باشد. 

ارتعاش کولر گازی

عامل دیگری که می تواند در خنک نکردن کولر گازی نقش تعیین کننده ای داشته باشد، ارتعاش برخی از کولرهای گازی است. سیستم های تهویه هوا معمولاً سروصدای زیادی ایجاد می کنند. صداس چرخش فن و کمپرسور کاملاً طبیعی است. اما اگر صدای لرزش می شنوید، ممکن است به دلیل نصب اشتباه کولر باشد. کولر گازی باید به درستی روی سطح موردنظر قرار گرفته و به اصطلاح تراز باشد. برای عیب یابی و سرویس کولر گازی، دستورالعمل های نصب کولر گازی را در کتابچه راهنما مرور کنید و برای اطمینان از یک متخصص تاسیسات فنی کمک بگیرید. 

تنظیم نبودن ترموستات

با استفاده از یک ترموستات هوشمند و دارای قابلیت برنامه ریزی، به راحتی می توانید درجه حرارت محیط داخلی را تنظیم و کنترل کنید. ترموستات نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد چون دما را به اشتباه ثبت خواهد کرد. 

موانع اطراف کولر گازی

نباید اطراف کولر گازی را با اثاثیه یا گیاهان مسدود کرد. اگر اطراف کولر گازی را با وسایل و گل و گیاه شلوغ کنیم، جریان هوا به راحتی در فضای داخل برقرار نمی شود و خنک کردن کولر گازی با مشکل رو به رو می شود. 

سرویس سالانه کولر گازی را فراموش نکنید

آیا سرویس سالانه کولر را در نظر می گیرید؟ هزینه ای که برای سرویس سالانه کولر گازی پرداخت می کنید، قطعاً به صرفه تر از این است که کولر گازی جدیدی بخرید و یا حتی مجبور شوید قطعات آن را تعویض کنید. تکنسین فنی کولر گازی با بررسی جزئی و کلی کولر و تمام قطعات و مبرد آن، می تواند به میزان چشم گیری جلوی خراب شدن کولر را در دوران اوج فصل گرما بگیرد.

آیا کولر گازی شما به تعمیر یا سرویس نیاز دارد؟

اگر همه موارد بالا را بررسی کرده اید اما هنوز کولر گازی خنک نمی کند، با متخصص تاسیسات سرمایشی برای سرویس کولر گازی تماس بگیرید و مشکل را با او در میان بگذارید. اگر هم می خواهید کولر گازی جدید بخرید، حتماً با متخصصان و تعمیرکاران کولرهای گازی مشورت کنید. آن ها با توجه به تجربه ای که دارند، شما را در خرید کولر باکیفیت و قیمت مناسب راهنمایی خواهند کرد. مثلاً با توجه به مساحت فضای داخلی باید کولر متناسبی خرید تا بعدا در خنک کردن مشکلی نداشته باشد. همچنین اگر می خواهید برای محیط های کاری، کولر تهیه کنید باید نکات ویژه ای را در نظر داشته باشید. چراکه سیستم های تهویه در منازل، محل کار، اتاقی کوچک یا دفتر کار کارکرد متفاوتی خواهند داشت. پس باید از کولر های با ظرفیت های مشخص برای هر یک از این فضاها استفاده کرد. شاید بتوانید با خرید کولر گازی پرتابل نیاز خود را در فضاهای کوچکتر برطرف کنید. متخصصان با تجربه به همه این سوالات و ابهامات پاسخ خواهند داد. 

ظرفیت کولر گازی در فضاهای مختلف چقدر باید باشد؟

اگر می خواهید کولر جدیدی بخرید، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید! می خواهیم بر اساس متراژ  و مساحت فضایی که در اختیار دارید، کولری با ظرفیت بی تی یوی (BTU) مناسبی خریداری کنید. بی تی یو میزان سرمایش هوا در واحد زمان را نشان می دهد. 

  • اتاق های کوچک (30 تا 90 متر مربع)

برای یک اتاق خواب کوچک، دفتر کار یا اتاق مهمان، به دنبال یک کولر گازی با ظرفیت بی تی یوی 5000 تا 6500 باشید. 

  • اتاق های متوسط (76 تا 120 متر مربع)

برای خنک کردن یک اتاق بزرگتر یا شلوغ، از کولر گازی یا تهویه متوسط با ظرفیت 7000 تا 8500 Btu استفاده کنید. 

  • اتاق های بزرگ (110 تا 200 متر مربع)

برای یک اتاق نشیمن یا سالن، شما به کولر گازی بزرگ، با ظرفیت 9800 تا 12500 Btu نیاز دارید. 

خدمات نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی موج نو

در فصول گرم سال، سرویس کولر گازی اهمیت ویژه ای دارد، به ویژه در محل کار و فضاهای شلوغ و پرجمعیت. چراکه نقص احتمالی کولر گازی یا دستگاه های تهویه در اوج گرما می تواند به راحتی همه را کلافه کند. همچنین وجود هوای مطبوع در فضاهای بسته با کارکرد مطلوب کولرها و دستگاه های تهویه ممکن می شود که برای جلوگیری از انتقال ویروس ها نباید سرویس دوره ای کولر پشت گوش بیفتد. موج نو خدمات تاسیسات فنی ساختمان برای تجهیزات و دستگاه های سرمایشی و گرمایشی در محیط های مختلف ارائه می دهد. نیاز خدماتی شما را به بهترین متخصص ارجاع می دهیم و با ارائه پشتیبانی از خدمات، رضایت خاطر شما را برآورده می سازیم. آنچه خدمات موج نو را متمایز می کند، سرعت در ارائه و سطح کیفی خدمات است تا مشتریان با صرفه جویی در زمان از خدمات به صرفه، باکیفیت و مطمئنی بهره مند شوند. 

با شماره 02174402 تماس بگیرید تا خدمات موج نو را در زمانی کوتاه دریافت کنید. تیم پشتیبانی موج نو آماده راهنمایی شما و ثبت سفارشات شماست.