خدمات نظافت سوله

خدمات نظافت سوله

1400/1/22 رقیه علینقی زاده
انواع سوله ها به خدمات حرفه ای نظافت با تجهیزات ویژه نیاز دارند تا در معرض آلودگی و گردوغبار قرار نگیرند. با توجه به اینکه کاربرد اکثر سوله ها و انبارها، نگهداری و ذخیره سازی انواع مواد است، باید برای حفظ و نگهداری سوله و مواد و تجهیزات موجود در آن از خدمات نظافت سوله به صورت حرفه ای استفاده کرد.

خدمات نظافت سوله 

تمیز کردن و نظافت سوله فرآیندی است که برای افزایش بازدهی سوله ها و انبارهای ذخیره سازی ضرورت دارد. سوله ها انواع مختلفی دارند که برای نگهداری و به حداکثر رساندن بازدهی سوله های ذخیره سازی و سوله های ورزشی باید سراغ خدمات نظافت سوله به صورت حرفه ای و دوره ای رفت.  

مزایای نظافت سوله چیست؟

وقتی از خدمات نظافت حرف می زنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد نظافت منزل یا نظافت محل کار است. چون تردد افراد در این محل ها بسیار زیاد است و برای حفظ بهداشت محیطی و سلامت افراد، نظافت منظم منزل و محیط های کاری در اولویت قرار می گیرند. اما اگر صاحب سوله، انبار و مراکز ذخیره سازی هستید، از نظافت انبارها و سوله ها هم نباید غافل شوید. شاید مراکز ذخیره سازی محصولات و تجهیزات ترافیک عبوری بسیار کمتری داشته باشد اما برای حفظ سلامت محصولات، به ویژه محصولات غذایی و نگهداری صحیح از تجهیزات و ماشین آلات باید به صورت دوره ای از خدمات نظافت سوله ها استفاده کرد. 
اگر بر روند نظافت سوله ها نظارتی نشود و نسبت به نظم و استانداردهای نگهداری موارد موجود در سوله بی توجهی شود، ضرر سنگینی به صاحبان محصولات وارد خواهد شد. وجود انواع جوندگان در سوله ها می تواند تخریب مواد موجود در انبارها و سوله را تسریع کند. پس باید در نظافت سوله و تمیز نگه داشتن آن، برنامه مشخص و مدونی داشت. 
در سوله ها مواد گوناگونی ذخیره و نگهداری می شوند؛ از محصولات و مواد غذایی گرفته تا مواد شیمیایی و مواد اولیه و... که باید در نظافت هر یک از انواع سوله ها اصول و استانداردهای ایمنی را در نظر داشت. لازمه این کار استفاده از خدمات حرفه ای نیروهای خدمات نظافت است. 

نظافت سوله های ذخیره سازی با تجهیزات نظافت صنعتی

روش های نظافت هر مکانی تابع عوامل مختلفی است. امروزه نظافت و تمیزکاری محیط های بزرگ مانند سوله ها و انبارها با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی صورت می گیرد. چراکه اگر از خدمات نظافت سنتی استفاده شود، نظافت سقف ها، دیوارها و کف سوله ها بسیار زمان بر خواهد بود. با استفاده از تجهیزات و امکاناتی مانند اسکرابر، کف سابی، واترجت های صنعتی، سوییپرها یا جاروهای صنعتی، بالابرها و یا راپل برای شستن و نظافت در ارتفاع می توان به نتیجه قابل قبول و دلخواه دست یافت. 

نظافت سوله های ورزشی

سوله های ورزشی برخلاف سوله های ذخیره سازی بسیار پر رفت و آمد هستند و به شدت در معرض آلودگی قرار دارند. نظافت سوله های ورزشی با توجه به به نوع کفپوش های این سوله ها باید با استفاده از تجهیزات حرفه ای و استانداردهای نظافت صورت گیرد. در غیر این صورت به کفپوش ها آسیب وارد می شود. با توجه به اینکه مساحت سوله های ورزشی بسیار زیاد است، استفاده از تجهیزاتی مانند اسکرابرها یا کف شوی های صنعتی و سرنشین دار پیشنهاد می شود. از آنجا که مواد شوینده و یا رطوبت زیاد می تواند کفپوش سوله های ورزشی را از بین ببرد، بهتر است از خدمات نظافت صنعتی حرفه ای استفاده شود تا صاحبان سوله ها مجبور به پرداخت هزینه برای ترمیم و تعمیر کف ها نشوند. 

چرا وجود گردوغبار در انبارها و سوله ها خطرناک است؟

گردوغبار در انبارها و سوله ها تهدید بزرگ برای هر آن چیزی است که در آن ها بنا به هدفی ذخیره شده است. وجود گردوغبار روی مواد غذایی یا تجهیزات موجود در انبار می تواند در درازمدت به آن ها آسیب بزند و کارایی آن ها را کم کند. 
گرد و غبار قابلیت احتراق دارند
تجمع گردوغبار در سوله ها خطرات سنگینی را در پی دارد. بسیاری از محیط ها با تهدید گرد و غبار قابل احتراق رو به رو هستند. ذرات ریز و معلق در هوا در بسیاری از محیط های تولیدی ایجاد می شوند و در صورت تماس با هوا جرقه و انفجار ایجاد می کنند و موجب احتراق و آتش سوزی می شوند.
گردوخاک استهلاک ماشین آلات را تسریع می کند
ماشین آلات و تجهیزات در صورتی که به صورت مرتب تمیز نشوند و در معرض گردوخاک زیاد قرار بگیرند، در طولانی مدت مستهلک می شوند و هزینه گزافی را برای صاحبان کسب و کارها به دنبال خواهند داشت. محصولات مصرفی که در انبارها یا سوله ها ذخیره و نگهداری می شوند، اگر در معرض آلودگی و فاسد شدن قرار بگیرند، مشکلات احتمالی زیادی برای مصرف کنندگان به وجود می آورند و ناخواسته به وجهه تجاری تولیدکنندگان خدشه وارد می کنند. بنابراین نظافت تمام قسمت های قابل دسترس و حتی دور از دسترس انبارها و سوله ها اهمیت ویژه ای دارد. 

نظافت سوله ها چگونه انجام می شود؟

نظافت سوله با بررسی تمام فضاهای موجود در سوله و با استفاده از تجهیزات نظافت سنتی و یا به صورت دستی انجام می شود. تمام موارد زیر هم باید از گردوغبار زدوده شوند: 

•    سیستم های تهویه
•    سقف های کاذب
•    تجهیزات نوار نقاله
•   دیوارها، سقف ها و شیشه ها

نظافت یک استراتژی نگهداری است

اگر دارای کسب و کاری هستید و با محصولات یا تجهیزات و ماشین آلات صنعتی سروکار دارید، نظافت را به عنوان یک استراتژی نگهداری از تجهیزات و محصولات و حتی املاک و مستغلات خود در نظر داشته باشید. چراکه نظافت منظم و دوره ای می تواند موجب افزایش عمر تجهیزات، محصولات و ساختمان سوله شود. خدمات نظافت سوله ضامن مقررات بهداشتی و استانداردهای ایمنی است. این خدمات می تواند به نوعی ارزش های تجاری را چند برابر کند. همان طور که برای نظافت منزل یا نظافت محل کار اهمیت قائلیم، برای محیط هایی مانند سوله ها و انبارها نیز باید به فکر دریافت خدمات نظافت حرفه ای و مطمئن بود. 

خدمات نظافت سوله موج نو 

شرکت موج نو یکی از شرکت های پیشرو در حوزه ارائه انواع خدمات به شرکت ها و کسب و کارها است. در کنار هزاران مشترک شخصی، موج نو به شرکت ها، کسب وکارها و تمام مشتریان تجاری خدمات تخصصی ارائه می دهد. متخصصان آموزش دیده می دانند که چگونه به مشتریان موج نو خدمت کنند و چگونه نیازهای متنوع آن ها را برآورده کنند. می توانید همین امروز برای دریافت خدمات نظافت سوله و انبار و دریافت خدمات نظافت سفارشی با شماره 02174402 تماس بگیرید.