طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی

طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی

1400/1/10 رقیه علینقی زاده
طراحی و اجرای فضای سبز از جمله خدماتی است که با ادغام دانش، تجربه، هنر و خلاقیت به شکل دلپذیری به بار می نشیند. مهم نیس فضای مسکونی شما در چه ابعاد یا اندازه ای است. چه در ویلاهای شخصی یا آپارتمان های بزرگ و کوچک زندگی کنید و چه در مجتمع های مسکونی ساکن باشید، به آرامش نیاز دارید؛ در واقع برخورداری از فضای سبز را باید برای بهتر شدن کیفیت زندگی و ارتقای ارزش تجاری املاک خود در نظر داشته باشید.

طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی

برای ارتقای زندگی شهری و افزایش رفاه و آرامش باید به کیفیت محیط اطرافمان توجه بیشتری کنیم. زندگی در شهرک ‎ها و مجتمع ‏های پرجمعیت با زیباسازی محیط اطراف بهتر و راحت تر خواهد شد. طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی تنها یکی از خدماتی است که می تواند علاوه بر ارتقای سطح کیفی زندگی، به افزایش ارزش تجاری املاک و مجتمع ها نیز بیانجامد. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با سایر مزایای خدمات طراحی فضای سبز در مجتمع ها، بتوانید به راحتی و با اطمینان خاطر از این دسته از خدمات برخوردار شوید.

اهمیت طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی در چیست؟

انسان به عنوان یک موجود اجتماعی نیاز دارد با سایر افراد در تعامل باشد. در گذشته، تعامل اجتماعی در محل سکونت یا فضاهای عمومی موجود بین همه خانه ها صورت می گرفت. اما در عصر حاضر، به دلیل تغییر در ساخت و سازهای خانه ها و مجتمع های مسکونی معضل کمبود فضا برای تعامل افراد با یکدیگر و با محیط زیست مطرح است. عدم تعامل با دیگران می تواند صدمات جبران ناپذیری به فرد یا جامعه وارد کند. نقش فضاهای عمومی در مجتمع های مسکونی را نمی توان نادیده گرفت. در واقع فضای سبز محل زندگی انسان در افزایش تعاملات اجتماعی، بهبود سطح رضایت ساکنان مجتمع و همچنین در افزایش ارزش املاک نقش چشم گیری دارد. 

ارتباط طراحی فضای سبز و تعاملات اجتماعی

فضای عمومی مجتمع های تجاری مکانی است که افراد تقریباً 7 درصد از زندگی خود را در آنجا می گذرانند و مکانی مناسب برای ایجاد تعاملات اجتماعی است. در نتیجه  طراحی فضای سبز و ایجاد فضاهایی که ساکنان مجتمع ها و آپارتمان ها در آن بتوانند در آرامش و امنیت با یکدیگر تعامل داشته باشند اهمیت بسزایی دارد. در گذشته، معماری بومی ایران به گونه ای بود که فضای آزاد قابل توجهی برای کودکان و بزرگسالان وجود داشت. فضایی که زمینه بازی کودکان و یا تعاملات اجتماعی بزرگسالان را فراهم می ساخت. در حال حاضر بسیاری از مجتمع های مسکونی فضای کافی برای برطرف کردن نیازهای معنوی ساکنان خود را ندارند. به عبارتی نقش خدماتی نظیر گلکاری و درخت کاری در فضای عمومی در ساخت و ساز مجتمع های مسکونی نادیده گرفته می شود. در حالی که انسان همواره به ایجاد ارتباط با طبیعت و محیط نیاز دارد. چراکه توجه به این نکته در کیفیت زندگی و سطح رضایت انسان تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.

طراحی فضای سبز و ارزش تجاری مجتمع های مسکونی

از تاثیرات معنوی طراحی فضای سبز در مجتمع های مسکونی که بگذریم به نقش اثرگذار آن در افزایش ارزش تجاری مجتمع ها و مستغلات می رسیم. به طور قطع ارزش ریالی ملکی که دارای فضای سبز و محوطه است بیشتر از سایر املاک خواهد بود. به عبارتی با محوطه سازی فضای بیرونی مجتمع های مسکونی و جدی گرفتن طراحی فضای سبز می توان روی دارایی های خود بیش از گذشته سرمایه گذاری کرد. با صرف هزینه باغبانی و طراحی فضای سبز، به آسانی می توان بر ارزش تجاری دارایی ها افزود. 
یافته ها  نشان می دهد، فضای سبز شهری تأثیر مثبت و قابل توجهی در قیمت فروش تقریبی املاک مسکونی دارد و مجتمع ها و آپارتمان هایی که دارای محوطه و فضای سبز بزرگی هستند، با قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر املاک به فروش می رسند. 

طراحی و اجرای فضای سبز را به متخصصان بسپارید

طراحی و اجرای فضای سبز از جمله خدماتی است که با ادغام دانش، تجربه، هنر و خلاقیت به شکل دلپذیری به بار می نشیند. مهم نیس فضای مسکونی شما در چه ابعاد یا اندازه ای است. چه در ویلاهای شخصی یا آپارتمان های بزرگ و کوچک زندگی کنید و چه در مجتمع های مسکونی ساکن باشید، به آرامش نیاز دارید؛ در واقع برخورداری از فضای سبز را باید برای بهتر شدن کیفیت زندگی خود در نظر داشته باشید. 
برای اینکه از خدمات متناسب، مطمئن و البته به صرفه ای استفاده کنیم باید سراغ نیروها و متخصصانی برویم که علاوه بر داشتن خلاقیت و دانش و مسلط بودن به استانداردها و اصول طراحی و اجرای فضای سبز، دارای تجربه کافی نیز باشند. به این ترتیب، نتیجه کار بسیار رضایت بخش خواهد بود. 

خدمات طراحی و اجرای فضای سبز موج نو

موج نو با شناسایی نیاز زندگی شهری به داشتن فضای سبز در محل زندگی، خدمات طراحی فضای سبز را ایجاد کرده و با استفاده از تیمی با دانش، تجربه و هنر طراحی فضای سبز، این خدمت را به شهروندان تهرانی ارائه می دهد. یکی از مزایای استفاده از خدمات موج نو این است که به طرز مطلوبی به پشتیبانی از خدمات می پردازد تا سرویس دهی با کمال رضایت مشتریان همراه باشد. آنچه خدمات موج نو را متمایز می کند این است که در واقع تنها نقش واسطه و ارتباط دهنده بین متخصصان و مشتریان را ایفا نمی کند. بلکه در تلاش است با رعایت اصل خدمت رسانی بر مبنای رضایت حداکثری، خدمات باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه ای عرضه کند. 
خدمات طراحی و اجرای فضای سبز موج نو شامل موارد متعددی از جمله، درخت کاری و گلکاری، نهال کاری، سمپاشی، اجرای سیستم های آبرسانی، زیباسازی محوطه های عمومی مجتمع های مسکونی و بسیاری از خدمات دیگر است. 

اگر می خواهید محیط زندگی خود را با طراحی فضای سبز، زیبا کنید، با شماره 02174402 تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان، از خدمات متنوع نیروها و متخصصان موج نو بهره مند شوید.