6 کفپوش ارزان برای بازسازی کف خانه

6 کفپوش ارزان برای بازسازی کف خانه

1399/12/10 رقیه علینقی زاده
یکی از روش هایی که به افزایش ارزش هر ملکی کمک می کند، تعویض کفپوش آن است. با گذر زمان کفپوش های قدیمی مستهلک شده و ظاهر ناخوشایندی می گیرد. بنابراین لازم است برای تعویض کفپوش و نصب کف جدید اقدام کرد. برای کف سازی می توان سراغ کفپوش های به صرفه و باکیفیت رفت و با صرف هزینه ای کم، ظاهر زیبایی به خانه بخشید و بر ارزش تجاری آن نیز افزود.

6 کفپوش ارزان برای بازسازی کف خانه

به لطف پیشرفت تکنولوژی، دنیای کفپوش ارزان قیمت گسترش یافته است و گزینه های زیادی پیش روی صاحبان خانه ها و املاک است تا با خرید کفپوش به صرفه و کف سازی جلوه تازه ای به خانه خود ببخشند. 
کفسازی خانه با کف پوش های ارزان قیمت اما باکیفیت می تواند گزینه خوبی برای بازسازی خانه باشد. 

بازسازی کف خانه با کفپوش های ارزان

1. وینیل یا پی وی سی

کفپوش وینیل دارای ورق، کاشی و تخته است و عموماً با پی وی سی تولید می شود. در نتیجه کفپوش ضد آب و بادوامی است که می تواند در هر جای خانه شما نصب شود. این کفپوش به بازسازی و تعمیرات کمتری نیاز پیدا می کند. فقط به جارو کشیدن منظم و برخی اوقات به پاک کردن نیاز دارد. این گزینه یکی از ارزانترین گزینه های کفپوش در بازار است. در صورت نصب صحیح، می تواند 25 سال دوام و کارایی داشته باشد. 

2. ورق وینیل

این گزینه در زمینه طراحی، بافت و کیفیت پیشرفت های چشمگیری داشته است. ورق وینیل به طور معمول دارای عرض های 15 تا 30 سانتیمتر است که کار با آن سنگین و دست و پا گیر است. پیشنهاد می شود نصب آن را به متخصصان بسپارید.

3. وینیل پروفیل یا تخته

اگر به دنبال یک گزینه واقعی هستید، وینیل پروفیل یا تخته ارزانترین انتخاب است. این کفپوش ظاهری شبیه به کفپوش های گران قیمت و پارکت های چوبی دارد. برخلاف ورق وینیل، وینیل تخته در اندازه های کوچک تولید می شوند و کل مراحل نصب را آسان می کنند. تخته های وینیل را می توان چسباند و یا با استفاده از سیستم کلیک و قفل نصب کرد. نصب آن به طور کلی آسان است؛ حتی برای کسانی که ممکن است در پروژه های بازسازی کف منزل تازه کار باشند.

4. لمینت

لمینت از ترکیبی از مواد مانند چوب تشکیل شده است. گرچه لمینت از نظر هزینه با ورق های وینیل قابل مقایسه است اما به اندازه وینیل بادوام نیست. به همین دلیل، نباید در معرض گرما قرار گیرد، ضدآب نیست و فقط 10 سال دوام دارد. از نصب لمینت در مناطقی که رطوبت بالایی دارند مانند زیرزمین، آشپزخانه یا حمام خودداری کنید.

می توان لیمینت را به جای چسباندن مستقیم به کف، روی هم قفل کرد. آماده سازی سطح زیرین برای چسباندن لمینت به زمان نیاز دارد. اما هنگامی که قطعات را به هم وصل کردید نصب آن بسیار سریع است.

5. کفپوش چوب پنبه ای

چوب پنبه یک جایگزین نرم و سازگار با محیط زیست برای کفپوش کامپوزیت است و نصب آن آسان تر از چوب سخت است. در حالی که یکی از نکات مثبت در مورد چوب پنبه، نرم بودن آن نسبت به سایر گزینه های کفپوش با قیمت متوسط است، نرمی آن جوانب منفی نیز دارد. چون به راحتی خراشیده و دچار فرورفتگی می شود. همچنین برای اتاق هایی مانند حمام که سطح رطوبت آن ها بالا (بالاتر از 60٪) است، مناسب نیست چراکه باعث ترک خوردن و شکستن مواد تشکیل دهنده می شود.

6. کاشی کاری

کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک بادوام گزینه ای از کفپوش های ارزان و باکیفیت است. می توان از روش های مختلفی مانند نصب آسان کاشی و سرامیک با چسب برای بازسازی خانه استفاده کرد. 
کاشی چینی: استفاده از کاشی های چینی را در هنگام کاشی کاری در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه در نظر بگیرید. کاشی چینی به دلیل ساخت، چگال تر و در دفع آب بهتر از سرامیک عمل می کنند. اگرچه هزینه آن کمی بیشتر است، اما پوشش آن از کاشی و سرامیک معمولی بهتر است.

8. بازسازی کفپوش ها

اگر جایگزینی کفپوش جدید ممکن نیست. می توانید با کمترین هزینه آن را بازسازی کنید. کف های چوبی فقط با کمی رنگ یا لاک الکل تغییر شکل می دهند و تازه می شوند. حتی می توان کاشی را با دوغاب بهبود بخشید. بودجه شما هر چقدر باشد، مطمئناً بدون صرف هزینه گزاف، می توانید ظاهر به روزی به خانه خود بدهید.
اگر برای بازسازی کف خانه خود به تخصص افراد حرفه ای نیاز دارید، می توانید به متخصصان موج نو اعتماد کنید. موج نو مجرب ترین و به روزترین نیروها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. 

برای دریافت خدمات کف سازی موج نو می توانید با 02174402 تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای، باکیفیت و مقرون به صرفه برخوردار شوید.