نظافت پنجره های ساختمان های تجاری در تمام طول سال

نظافت پنجره های ساختمان های تجاری در تمام طول سال

1399/12/3 رقیه علینقی زاده
یکی از عواملی که به کسب و کار ساختمان های تجاری رونق می بخشد، نظافت پنجره های این گونه ساختمان ها است؛ علاوه بر اینکه از نظر زیبایی و تمیز بودن ظاهری تاثیر شگرفی روی مشتریان و شرکا می گذارد، در ارتقای بهره وری کارکنان شرکت ها هم اثربخش است.

نظافت پنجره های ساختمان های تجاری در تمام طول سال

امروزه بسیاری از شرکت ها و مجتمع های تجاری از نماهای شیشه ای ساخته شده اند. این کار از نظر زیبایی شناختی جلوه زیبایی به ساختمان می دهد. اما نکته ای که بعد از ساخت و ساز آپارتمان ها، برج ها و مجتمع ها مورد توجه قرار می گیرد، تمیز نگه داشتن قسمت های مختلف آن از جمله پنجره ها و نمای ساختمان است. تأثیری که پنجره های ساختمان ها می تواند روی یک ساختمان تجاری داشته باشد، پرواضح و مسلم است. 
اگر می خواهید ساختمان شما همچنان در تمام طول سال و در هر فصلی جذاب و چشم نواز باقی بماند، تمیز کردن و استفاده از خدمات نظافت پنجره های ساختمان های تجاری را در فهرست کارهایی که باید برای ساختمان انجام داد، قرار دهید.  

فواید نظافت پنجره های ساختمان های تجاری

اثر ویتامین D نور خورشید

پنجره های تمیز اجازه ورود نور خورشید را می دهند. تابش نور خورشید روی پوست یکی از مؤثرترین راه های دسترسی انسان به ویتامین D است که به حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. به ویژه در ماه های فصل زمستان، دریافت ویتامین دی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اهمیت بالایی دارد.
با نظافت پنجره های ساختمان های تجاری و داشتن پنجره های تمیز، نور خورشید می تواند به داخل ساختمان نفوذ کرده و منبع غنی از ویتامین دی را در اختیار ساکنان ساختمان قرار دهد. به همین دلیل تمیز بودن پنجره های ساختمان ها و نظافت مجتمع های تجاری می تواند نتایج بهتری را برای همه مدیران و کارکنان آن به دنبال داشته باشد.

حفاظت از ساختمان های تجاری

تحقیقات نشان داده است که طول عمر پنجره هایی که مرتباً در تمام طول سال تمیز می شوند نسبت به پنجره هایی که نظافت آن ها نادیده گرفته می شود، بیشتر است. آلاینده های محیطی بسیار مسئله ساز هستند. این آلودگی ها می توانند باعث ضعیف شدن استقامت شیشه و فرسودگی پنجره ها شوند. اگر می خواهید مطمئن باشید که ساختمان شما برای مدت طولانی در شرایط عالی می ماند، تمیز کردن پنجره های ساختمان تجاری در تمام طول سال نکته کلیدی خواهد بود.

ایجاد محل کاری با بهره وری بالا

برخی از مالکان و مدیران ساختمان های تجاری تصور می کنند که تمیز کردن پنجره در ماه های پاییز و زمستان چندان ضروری نیست. زیرا آب و هوای بارانی این کار را انجام می دهد. متأسفانه، تصور اشتباهی است چراکه باران نمی تواند کار نظافت چی و نیروی حرفه ای نظافت نما و شیشه را انجام دهد. آلاینده ها و مواد معدنی با بارش باران از بین نمی روند و در نهایت به شیشه ها و پنجره ها آسیب بیشتری می رسانند. 
در نهایت اگر از نظافت پنجره های ساختمان های تجاری غفلت شود، فضای داخلی ساختمان تاریک تر خواهد شد. در نتیجه باید هزینه زیادی برای تأمین انرژی های لازم محیط شود. در صورتی که نور خورشید بدون هیچ هزینه ای بخشی از این کار را انجام می دهد. 
کدر بودن شیشه ها و پنجره ها و استفاده نکردن از نور خورشید در نهایت عملکرد کارکنان شرکت ها و ساختمان های تجاری را مختل خواهد کرد. افزایش اختلال عاطفی فصلی در ماه های زمستان رایج است که با این مسئله تشدید هم می شود. در نظر داشته باشید که تمیز و نظافت کردن پنجره های ساختمان های تجاری برای فراهم آوردن فضایی سالم و مثبت ضروری است. 

از بین بردن آلرژی های فصلی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پنجره های ساختمان هایی که به صورت منظم تمیز نمی شوند، می توانند محلی برای تجمع مواد آلرژی زا باشند. مواد آلرژی زا برای ساکنان ساختمان مشکلات متعددی ایجاد می کند و عملکرد کاری کارمندان شرکت ها را مختل خواهد کرد. کارکنان هر شرکتی زمان زیادی از روز خود را در محل کار سپری می کنند، از این رو نظافت محل کار برای حفظ سلامت آن ها ضرورت دارد تا مدیران مجبور نشوند در زمان های ضروری و اوج فعالیت های شغلی، کارکنان خود را به مرخصی اجباری بفرستند. 
مشکلات رایج آلرژی زا شامل مشکلات پوستی، واکنش های تنفسی و موارد زیادی می شود. نظافت کنترات ساختمان های تجاری نه تنها آلودگی ها را از بین می برد، بلکه از تجمع احتمالی مواد حساسیت زا نیز جلوگیری می کند.

نظافت پنجره های ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی در تمام طول سال یک نوع سرمایه گذاری زودبازده است. پنجره ها و نمای تمیز هر ساختمانی به ویژه ساختمان ها و مجتمع های تجاری نه تنها به شهرت آن کمک شایانی می کند، بلکه بر سلامت و رفاه تمام ساکنان آن هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. 

برای دریافت خدمات نظافت شرکت موج نو و برخورداری از نیروهای تاییدشده و ماهر می توانید با 02174402 تماس بگیرید. در اولین فرصت از نیروهای مجرب و متخصص بهره مند خواهید شد.