مراحل نصب کاشی یا سرامیک با چسب

مراحل نصب کاشی یا سرامیک با چسب

1399/11/14 رقیه علینقی زاده
یکی از روش های بازسازی ساختمان تعویض کاشی ها و سرامیک های قدیمی است. استفاده از خدمات حرفه ای کاشی کاری سبب می شود ارزش املاک و مستغلات افزایش یابد و از طرفی محیط زندگی یا محل کار به میزان قابل توجهی زیباتر شود. موج نو با به کارگیری نیروهای متخصص و حرفه ای به ارائه خدمات کامل بازسازی می پردازد.

مراحل نصب کاشی یا سرامیک با چسب

نصب کاشی یا سرامیک با چسب اگر با برنامه ریزی دقیق و آماده سازی و البته با دریافت مشاوره حرفه ای انجام شود، بسیار آسان خواهد بود. کاشی کاری یکی از روش های بازسازی ساختمان است. می توان با انجام آن ارزش ساختمان را ارتقا داد و کیفیت محل زندگی را بهتر از قبل کرد. در این مطلب می خواهیم به صورت گام به گام به مراحل نصب کاشی و سرامیک بپردازیم:

مرحله 1: سطح را آماده کنید

در اولین مرحله از مراحل نصب کاشی و سرامیک با چسب، مطمئن شوید که سطح موردنظر شما کاملاً تمیز، صاف و خشک است تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر فکر می کنید سطح قبل از نصب کاشی یا سرامیک با چسب، به ترمیم نیاز دارد یا سطح کف ناهموار و غیرمسطح است، کمی وقت بگذارید و اشکالات موجود را برطرف کنید. 

مرحله 2: طرح خود را مشخص کنید

برای شروع مراحل نصب کاشی یا سرامیک با چسب، ابتدا باید چیدمان کاشی یا سرامیک را طراحی کنید. برای یک چیدمان دقیق و درست، با علامت گذاری نقطه مرکزی هر یک از دیوارهای اتاق شروع کنید. از مرکز هر دیوار شروع کنید، یک ردیف از کاشی ها یا سرامیک ها را در امتداد خطوط مرکزی قرار دهید. اگر سطح موردنظر وسیع است، با اضافه کردت خطوط اضافی به موازات خطوط مرکزی، هر بخش را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. 

مرحله 3: چسب بزنید

به عنوان یک قانون کلی در نصب کاشی یا سرامیک با چسب، توجه داشته باشید که فقط به اندازه کافی چسب را، که باید در زمان 30 دقیقه استفاده شود، مخلوط کنید. ماله ای که برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می کنید، دارای دو سطح صاف و شیاری است. از سمت صاف این ماله ها را برای صاف کردن چسب روی سطوح استفاده می شود. سمت شیاردار آن هم برای ایجاد الگو شیار روی سطح چسب و محکم کردن کاشی و سرامیک در جای خود استفاده می شود. 

مرحله 4: کاشی را در صورت نیاز برش دهید

ابتدا با مداد یا خودکار بر روی سطح کاشی علامت گذاری کنید. برای برش های مستقیم یا مورب می توانید از یک کاتر کاشی استفاده کنید. 

مرحله 5: کاشی را برای نصب تنظیم کنید

بعد از اینکه سطح موردنظر را آماده کردید، طرح را ایجاد کردید و چسب را زده و کاشی را برش داده اید، نوبت به نصب کاشیو سرامیک می رسد. با نصب کاشی ها در مرکز اتاق آغاز کنید. با استفاده از یک حرکت چرخشی جزئی، کاشی ها را یکی یکی تنظیم کنید و از کشیدن آن ها در جای خود خودداری کنید. پس از نصب، روی کاشی ها با پتک لاستیکی یا چکش چوبی ضربه بزنید تا از صاف بودن سطح صاف آن مطمئن شوید. چسب اضافی را با استفاده از چاقو بتونه و از کاشی با اسفنج مرطوب جدا کنید تا از ظاهر ناصاف جلوگیری کند.

مرحله 6: دوغاب سازی

مرحله انتهایی نصب کاشی یا سرامیک با چسب دوغاب سازی است. اکنون مرحله دوغاب سازی است. برای پر کردن اتصالات بین کاشی و سرامیک را با چسب مخصوص آن ها پر کنید. می توانید از کاردک برای انجام این مرحله استفاده کنید. با رعایت کلیه دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی روی بسته بندی دوغاب، به اندازه کافی از آن استفاده کنید. همزمان که دوغاب را روی سطح کاشی یا سرامیک پهن می کنید، از ابزاری مانند قلم بندکشی کاشی و سرامیک استفاده کنید تا چسب شکاف ها را پر کند.
کاردک را با زاویه 45 درجه شیب داده و با لبه آن، بلافاصله دوغاب اضافی را از سطح خارج کنید. سپس کاردک را با زاویه 90 درجه شیب داده و به صورت مورب روی کاشی ها حرکت دهید. 
بعد از 15 تا 20 دقیقه، با استفاده از یک اسفنج مرطوب سطح را تمیز کرده و باقی مانده دوغاب را پاک کنید. برای کسب نتیجه مطلوب اسفنج را مرتب بشویید. وقتی دوغاب روی سطح کاشی و سرامیک خشک و مات شد با یک پارچه نرم آن جلا دهید و در صورت لزوم دوباره با اسفنج و آب تمیز بشویید. 

انجام مراحل نصب کاشی و سرامیک توسط نیروهای موج نو

پیشنهاد می شود برای انجام کار تخصصی و به صرفه، کار نصب کاشی و سرامیک با چسب را به حرفه ای ها بسپاریم تا در زمانی کوتاه از خدمتی باکیفیت بهره مند شویم. نیروهای متخصص مجهز به ابزارها و تجهیزات لازم برای خدماتی نظیر نصب کاشی هستند و شما را از هر اقدامی بی نیاز خواهند کرد. 

موج نو نیروی انسانی متخصصی برای ارائه خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان تامین می کند. برای دریافت سرویس های کاشی کاری، نقاشی، گچ کاری و... می توانید با 02174402 تماس گرفته و خدمات موردنظرتان را در اولین فرصت دریافت کنید.