ایده برای بازسازی آشپزخانه

ایده برای بازسازی آشپزخانه

1399/10/9 رقیه علینقی زاده
برای بازسازی آشپزخانه ایده ها و راه های زیادی وجود دارد. اگرچه بازسازی آشپزخانه به دلیل هزینه های گران قیمت برای کابینت ها، پیشخوان و... پرهزینه است. اما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید به بازسازی و تغییر ظاهر آشپزخانه خود بپردازید.

ایده برای بازسازی آشپزخانه

در گذشته، آشپزخانه ها معمولاً فضای مستقلی از سایر بخش های خانه بودند اما طی دهه های اخیر، تمایل زیادی به وصل کردن آشپزخانه به سایر فضاهای خانه شکل گرفته است. یکی از دلایل آن، نور کم موجود در آشپزخانه بود. با این تغییر نور طبیعی به راحتی در قسمت های مختلف خانه تقسیم می شود. همچنین آشپزخانه ها یکی از بخش های خانه هستند که به کرات بازسازی می شوند و تغییر می کنند. بازسازی آشپزخانه ها باید با توجه عوامل زیبایی شناختی و عملکردی انجام شود. به عبارتی نه تنها موجبات زیبایی ظاهری آشپزخانه باید فراهم شود، بلکه باید کار در آشپزخانه و دسترسی به وسایل هم آسان تر شود. از طرفی بسیاری از مشتریان بازسازی خانه، با توجه به علاقه وافری که به دنیای آشپزی دارند، می خواهند کار آشپزی در آشپزخانه به امری لذت بخش تر تبدیل شود. 

آشپزخانه ها بر اساس طراحی، انواع مختلفی که دارند. در ادامه به انواع طراحی ها در بازسازی آشپزخانه و ایده های جدید در تغییر و بازسازی آشپزخانه های قدیمی می پردازیم: 

آشپزخانه هایی که به اتاق نشیمن باز می شوند

این مدل از آشپزخانه ها، امروزه، بسیار پرطرفدار هستند و گزینه خوبی برای ایجاد فضای بیشتر، نور و روشنایی بهتر است. دقیقاً به لطف افزایش متراژ آشپزخانه در این مدل از طراحی داخلی، فضا را به گونه ای طراحی می کنند تا شما علاوه بر اینکه از فضای آزاد بیشتری برخوردار می شوید، وسایل بیشتری هم در کابینت ها جای دهید. به عنوان مثال، به آشپزخانه های جزیره ای می پردازیم که راحت و کاربردی هستند. وجود یک جزیره مرکزی و عناصر خارجی در اطراف آن، کارهای ما را آسان تر می کند. این مدل از طراحی و بازسازی آشپزخانه ها به فضا ساختار واضح  می بخشد و دیگر از فضاهای تو در توی قدیمی خبری نیست. همچنین وقتی صحبت از آشپزخانه ای می کنیم که به اتاق نشیمن باز می شود، در واقع به فضایی بدون در فکر می کنیم؛ یعنی به نوعی، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری باهم ادغام می شوند. اما در حقیقت، گزینه های زیادی وجود دارد که به ما امکان می دهد فضایی را نبندیم و آن را محصور نکنیم. 
انتخاب دیگر استفاده از تقسیم کننده های شیشه ای است. مزیت این انتخاب این است که نور را محدود نمی کند و حداقل به بازتاب نور کمک می کند. شیشه گرچه نیاز به نگهداری و نظافت مستمر دارد، اما ظرافت و مدرنیته انکارناپذیری را برای فضاهای موجود در آشپزخانه به ارمغان می آورد.

راه حل هایی برای تامین روشنایی آشپزخانه

اگر بخش های مختلف آشپزخانه را مشخص کنیم و کارکرد هریک را بدانیم. تامین روشنایی و نور آشپزخانه کار پیچیده ای نیست. بنابراین، می توانیم روی ایده های تزئین تمرکز کنیم:
اول از همه در بازسازی آشپزخانه باید در تلاش بود که حداکثر نور طبیعی فضای بیرون در آشپزخانه فراهم شود. راه حلی که در پروژه های دکوراسیون و طراحی داخلی جهت بازسازی کامل به کار می رود، شامل ایجاد بخش های مختلف با کمک نورپردازی است. نورپردازی داخل کابینت ها هم گزینه دیگری است، به خصوص هنگامی که به سیستم های اتوماسیون خانگی یا حسگر مجهز باشند که فقط در صورت لزوم روشن می شوند. همین جزئیات کوچک هستند که به قابلیت های آشپزخانه بازسازی شده می افزایند.   

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه آخرین جنبه کلیدی است که در طراحی و بازسازی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد.  قرار نیست اشیای تزیینی و دکوری را دور هم جمع کنیم. در واقع طراحی دکور آشپزخانه به انتخاب رنگ، بافت و متریال بستگی دارد. با در نظر گرفتن این عناصر و برخی نکات مربوط به دکوراسیون، می توانیم مدل مناسب از آشپزخانه موردنظر را پیدا کنیم.
اول از همه، آشپزخانه ها باید کاملاً کاربردی و راحت باشند. به همین دلیل، هنگامی که نحوه طراحی آشپزخانه و ایده های مناسب برای تزئین آن را در نظر می گیریم، باید به کابردی بودن طراحی نهایی توجه ویژه ای کنیم. وقتی نوبت به بازسازی و تعمیرات خانه و آشپزخانه می رسد، توصیه می شود با اصول اولیه شروع کنید. طراحان هنگام طراحی و بازسازی آشپزخانه  باید نیازهای مشتریان را در اولویت قرار دهند. سپس یک طراحی زیبا را تصور کنند. نورپردازی مناسب، وجود فضای مناسب برای میز و صندلی، وجود فضای قابل توجه برای وسایل آشپزخانه و مواد غذایی از جمله مواردی است که در بازسازی آشپزخانه باید آن ها را به خاطر داشت.  

روش های به روز کردن کابینت های آشپزخانه

برخی آشپزخانه را قلب خانه می نامند. بازسازی آشپزخانه می تواند پرهزینه باشد و زمان زیادی را می خواهد، اما روش های زیادی وجود دارد که فقط از طریق عوض کردن کابینت ها می توان چهره جدید و نویی به آشپزخانه بخشید. به چند نمونه از روش های ایجاد تغییر در کابینت ها می پردازیم: 

  • رنگ آمیزی: این گزینه در صدر گزینه های تغییر کابینت ها قرار می گیرد. چون علاوه بر اینکه آسان ترین روش بازسازی است، تغییر زیادی در فضا هم ایجاد می کند. اگر کابینت هایتان قدیمی است، می توانید آن ها را رنگ کنید. رنگ سفید، ساده و یا هر رنگ دیگری بنا به سلیقه شما، جلوه تازه ای به آشپزخانه می دهد.
  • تغییرات سخت افزاری: عوض کردن عوامل سخت افزاری کابینت ها کاری است که به راحتی می توانید از عهده آن برآیید و تنها در مدت زمان کمتر از یک ساعت با پیچ گوشتی انجام می شود. اکثر سخت افزارهای کابینت به یک اندازه استاندارد هستند، به این معنی که شما فقط باید دستگیره های فعلی را اندازه بگیرید و جایگزینی با مشخصات مشابه پیدا کنید.
  • کابینت های دو رنگ: می توانید از دو رنگ برای رنگ آمیزی کابینت های خود استفاده کنید. به طوری که کابینت ها بالایی و پایینی هرکدام رنگ مجزایی داشته باشند. با این تکنیک می توانید به صورت بصری، فضای آشپزخانه را گسترش دهید تا فضا بزرگتر از قبل به نظر برسد. 
  • برداشتن درها: اگر عاشق ظاهر قفسه های باز هستید، درهای کابینت های خود را بردارید. این کار به صورت بصری، فضا را باز می کند و همچنین به شما امکان می دهد برخی از وسایل دکوری خود را به نمایش بگذارید. پیشنهاد می کنیم سوراخ هایی که به دلیل برداشتن درها دیده می شوند، بپوشانید و رنگ بزنید تا ظاهر نویی بگیرند. می توانید داخل و خارج کابینت را با دو رنگ متضاد رنگ آمیزی کنید. 
  • نورپردازی داخل کابینت: در این مورد حتی نیاز به سیم کشی هم ندارید. چون بسیاری از چراغ های زیرکابینتی با باتری کار می کنند. همچنین، می توانید یک برق کار بیاورید و داخل کابینت را سیم کشی کنید.  

چرا برای بازسازی خانه می توانیم از خدمات موج نو استفاده کنیم؟

برای بازسازی آشپزخانه ایده و راه های زیادی وجود دارد. اگرچه بازسازی آشپزخانه به دلیل هزینه های گران قیمت برای کابینت ها، پیشخوان و... پرهزینه است. اما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید به بازسازی و تغییر ظاهر آشپزخانه خود بپردازید. موج نو نیروی انسانی متخصص برای بازسازی و طراحی داخلی خانه را برای مشتریان علاقه مند به بازسازی فراهم می کند. از طریق موج نو و با توجه به نیاز خود می توانید تیمی از طراحان خلاق را برای بازسازی آشپزخانه های خود به کار بگیرید. تیم تامین نیروی موج نو توانایی ها و سوابق کاری افراد را بررسی کرده و با تایید تخصص آن ها، آسودگی خاطر مشتریان برای بهره مندی از افراد حرفه ای را فراهم می کند. به جای اینکه خودتان برای یافتن افراد حرفه ای در بازسازی خانه اقدام کنید، می توانید این مسئولیت حساس را تماماً به موج نو بسپارید. خدمات موج نو از شروع کار تا بعد از ارائه خدمات پشتیبانی می شود. علاوه بر آن به خدمات ارائه شده و عملکرد نیروها امتیاز مناسبی تعلق می گیرد تا مشتریان با دید بهتری از خدمات بازسازی توسط متخصصان بهره مند شوند. 

اگر می خواهید خانه خود را بازسازی کنید، با 02174402 تماس بگیرید تا از خدمات حرفه ای و مطمئن همراه با پشتیبانی برخوردار شوید.