سرویس و تعمیر بویلر

سرویس و تعمیر بویلر

1399/10/7 رقیه علینقی زاده
بویلرها برای تامین گرما و حرارت موردنیاز فعالیت های نیروگاه ها و کارخانه ها نقش مهمی دارند. سرویس و تعمیر آن ها برای جلوگیری از مختل شدن روند فعالیت های صنعتی بسیار ضروری است. در واقع سرویس منظم آن جلوی خسارات جبران ناپذیر را در ابتدا خواهد گرفت. شرکت موج نو برای تامین تکنسین فنی ماهر برای تعمیر و سرویس بویلر آمادگی کامل دارد.

سرویس و تعمیر بویلر

بدون شک یکی از مهمترین واحدهاي انتقال حرارت در نیروگاه ها بویلر می باشد. بویلر برای انتقال گرمای تولید شده برای کاربردهایی نظیر گرمایش استفاده می شود. به ویژه در نیروگاه ها، رکن اصلی در تولید توان به حساب می آید. 

بویلرها چگونه کار می کنند؟

از بویلرها برای تولید بخار استفاده می شود. سیستم های گرمایش آب گرم معمولاً از بویلر برای گرم کردن آب (نه جوشاندن آن)، شبکه ای از لوله های توزیع آب و رادیاتورهایی که بخش های مختلف را گرم می کنند، تشکیل شده است. کنترل ها شامل یک گیج ترکیبی هستند که به شما امکان می دهد دما و فشار آب را بررسی کنید و به شما اجازه می دهد تا در مورد نیاز بویلر به آب یا عملکرد نامناسب آن مطلع شوید. در بعضی از سیستم ها، یک شیر کاهش فشار به طور خودکار از آب را کنترل می کند. این سیستم همچنین دارای یک مخزن انبساطی است که باید از طریق هوا به درستی شارژ شود تا از جوش آمدن آب جلوگیری کند. سیستم های جدید معمولاً مخزن انبساط را در سقف زیرزمین نزدیک دیگ قرار می دهند. علاوه بر این شامل یک دریچه تصفیه برای آزاد کردن آب هستند. 

چه چیزی عملکرد بویلرها را مختل می کند؟

از آنجا که بویلرها قطعات مکانیکی کمی دارند، سیستم های گرمایش با آب گرم معمولاً طی سال های زیادی عملکرد مطلوبی دارند. متداول ترین مشکلات بویلرها مربوط به مخزن انبساط است تا دیگ بخار. در ادامه به برخی از علائم اختلال در عملکرد بویلرها می پردازیم: 
یک سیستم آب گرم ممکن است هیچ گرمایی تولید نکند و یا دچار نشتی شود و یا گرمای کمی ایجاد کند. بعضی رادیاتورها ممکن است به راحتی گرم نشوند و با سروصدای زیادی در لوله ها شنیده شود. 
برای برطرف کردن آن یک تشت آب بالای رادیاتور قرار دهید تا در صورت لزوم در زمستان رطوبت هوا اضافه شود.

چطور بویلرها را عیب یابی کنیم؟

موارد زیر را برای عیب یابی بویلرها در نظر بگیرید:

 

  • اگر گرما تولید نمی کند، ترموستات را بالا برده، کلیدها، فیوزها، قطع کننده های مدار و سطح آب را بررسی کنید. همچنین کنترل های ایمنی مشعل را نیز چک کنید. 
  • اگر گرمای کافی تولید نمی کند، مخزن انبساط را بررسی کنید. سپس، دیگ را شست و شو دهید. اگر از لوله سیستم گرمایش آب نشت کرد، آن را تعمیر کنید.
  • اگر  از لوله ها به طور ناگهانی صدا شنیده می شود، ممکن است سیستم گرمایشی به سرویس یا تعویض حرفه ای نیاز داشته باشد.
  • اگر صدای مزمن ضربه ای وجود دارد، شیب تمام خطوط بازگشتی را بررسی کنید. آن ها باید به سمت دیگ بخار شیب داشته باشند تا به درستی کار کنند.
  • اگر یک رادیاتور به آرامی اما به صورت یکنواخت کار می کند، ممکن است آب در داخل آن محبوس شود. اطمینان حاصل کنید که رادیاتور به سمت عقب شیب دارد. در غیر این صورت، با چوب آن را تراز کنید. 

فشار آب در دیگ بخار آب گرم به طور خودکار توسط دریچه کاهش فشار کنترل می شود. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض سوپاپ، سنج ترکیبی را به صورت دوره ای بررسی کنید و با یک تکنسین فنی تماس بگیرید اگر سیستم شما فاقد شیر كاهش فشار است، می توانید بویلر را با باز كردن دریچه آب تغذیه و بسته شدن دوباره فشار آن تغذیه كنید. 

عیب یابی مخزن انبساط بویلر

شیرکنترل فشار را بررسی کنید. اگر آب از آن بیرون می زند، مقدار زیادی آب و هوای اضافی در مخزن وجود دارد.
کنار مخزن را لمس کنید. نیمه پایین باید گرم تر از بالا باشد. اگر قسمت بالای آن تقریباً گرم است یا به اندازه قسمت پایین گرما دارد، یعنی مخزن پر از آب شده است. پس از خنک شدن سیستم، یک شیلنگ را به شیر تصفیه مخزن وصل کنید و 5 تا 10 گالن آب از سیستم تخلیه کنید.
همه شیرها را به حالت عادی برگردانید و دیگ بخار را روشن کنید. فشار سیستم را روی گیج ترکیبی بررسی کنید. اگر در محدوده عملکرد طبیعی نیست، برای دریافت خدمات فنی با 02174402 تماس بگیرید.

شست و شوی بویلر

شست و شوی بویلر نقش مهمی در نگهداری بویلرها دارد. از بین بردن رسوبات لوله های بویلر در افزایش گرما و حرارت بویلر اثرگذار است. برای شستن و تمیز کردن بویلر اتصالات برق را قطع کرده و شیر تخلیه و دریچه های هوا را باز کنید. وقتی آب شفاف شد، تمامی منافذ را ببندید و صبر کنید تا فشار به 20 پوند در اینچ مربع فشار برسد. 
رادیاتور دیگ بخار آب گرم را تخلیه کنید:

  • دریچه را با پیچ گوشتی یا ابزار خاصی که همراه رادیاتور است، باز کنید.
  • وقتی آب (به جای هوا) خارج شد، دریچه را ببندید.

نقش موج نو در تامین نیروی فنی برای تعمیر و سرویس تجهیزات کارخانه ها

برای تعمیر و سرویس بویلر در مراکز تولیدی و نیروگاه ها باید سراغ تکنسین های فنی و ماهری رفت. نیروهایی که به عیب یابی آن کاملاً مسلط باشند. پیدا کردن این گونه نیروها چالش برانگیز است اما اگر از طریق شرکت های تامین نیرو اقدام شود، مسیر به کارگیری نیروی مجرب و متخصص کوتاه تر خواهد شد. 
موج نو در تامین نیروی انسانی روزمزد برای کارخانه سابقه درخشانی دارد. با شناسایی نیروهای مجرب و متعهد و آموزش تمامی موارد حرفه ای و ضوابط کاری، آن ها را برای ارائه باکیفیت ترین خدمت به شما آماده می کند. همچنین نیروهای موج نو تحت بیمه سلامت و حوداث قرار می گیرند تا مسئولیتی از این بابت متوجه مشتریان نشود. ارائه خدمات تخصصی در سرویس و تعمیر چیلر، بویلر و سایر تجهیزات موجود در کارخانه در حیطه توانمندی های نیروهای فنی موج است. 

برای دریافت خدمات فنی توسط نیروهای متبحر در تعمیر و سرویس بویلر و سایر تجهیزات، با 02174402 تماس بگیرید تا از خدمات مطمئن و دردسترس بهره مند شوید.