سرویس و تعمیر چیلر

سرویس و تعمیر چیلر

1399/9/16 رقیه علینقی زاده
سرویس و تعمیر چیلر به ویژه برای محیط های کسب و کار از اهمیت بسزایی برخوردار است. چیلرها انواع مختلفی دارند و برای تعمیر هر نوع باید سراغ تکنسین حرفه ای رفت. سرویس و نگهداری چیلر بر اساس برنامه زمان بندی شده کمک زیادی به جلوگیری از خرابی آن و مختل شدن فرایند تولید و کسب و کار شما می کند. به کارگیری نیروی تاسیسات فنی می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد چیلر شما ایجاد کند. شرکت موج نو آماده ارائه خدمات فنی برای سرویس و تعمیر چیلر است.

سرویس و تعمیر چیلر

سیستم های برودتی از جمله تجهیزات اساسی در مراکز تولید و کسب و کار هستند که عملکرد مثبت آن ها برای رونق فعالیت های هر سازمانی ضرورت دارد. رسوب لوله های چیلر، نشت مبرد و بسیار از عوامل دیگر بازدهی این وسیله ضروری را تحت تاثیر قرار می دهد. سرویس و تعمیر به موقع چیلرها باعث صرفه جویی در انرژی و هزینه های نگهداری می شود. خدمات مربوط به تعمیر، سرویس و نگهداری چیلر به دلیل پیشرفت های جدید در چیلرهای گریز از مرکز یا چیلرهای مغناطیسی و فناوری های جدید، پیشرفت چشم گیری داشته است. 

چرا سرویس و تعمیر چیلر ضروری است؟

چیلرها به دو دسته عمده جذبی و تراکمی تقسیم می شوند. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی الکتریکی و چیلرهای تراکمی با انرژی حرارتی، بردوت و سرمای محیط را تامین می کنند. اندازه کسب و کار شما مهم نیست، خرابی و کارکرد ضعیف چیلر می تواند به طرز باورنکردنی کار شما را مختل کند. در نتیجه هزینه های زیادی متحمل خواهید شد. حتی هنگام تأمین تقاضای مشتری، مشکلات زیادی ایجاد می شود. تعمیر و نگهداری چیلر برای کاهش خطرات ایمنی، افزایش طول عمر تجهیزات و ایجاد آرامش خاطر بسیار حیاتی است. 
سرویس و نگهداری چیلر بر اساس برنامه زمان بندی شده کمک زیادی به جلوگیری از خرابی آن و مختل شدن فرایند تولید و کسب و کار شما می کند. به کارگیری نیروی تاسیسات فنی می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد چیلر شما ایجاد کند و جلوی مشکلات جدی تر و پرهزینه را بگیرد. چیلرهای محیط های تولیدی و کسب وکار اهمیت بالایی دارند و برای اینکه خط تولید دچار اختلال نشود، لازم است به صورت روزانه بررسی کنید که آیا صداها یا ارتعاشات غیرمعمول وجود دارد یا خیر. تکنسین مجرب چیلر به بررسی های بصری نیز می پردازد و مواردی مانند بقایای موجود در اطراف چیلر را بررسی می کند. نشت مایعات و چگالش بیش از حد چیلر هم از چشم نیروی تاسیساتی حرفه ای دور نمی ماند.

برای اینکه از برنامه های نگهداری، سرویس و تعمیر چیلر، که نیروهای تاسیساتی موج نو ارائه می دهند، برخوردار شوید، با 02174402 تماس بگیرید. با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موج نو خدمتی باکیفیت و مطلوب دریافت کنید. 

سرویس چیلر شامل چه مواردی است؟

پس از بررسی محیط عمومی، مانند دمای محیط، سه جزء اصلی چیلر باید بررسی شوند: 
1.    کمپرسور چیلر
مهم ترین جزء چیلرهای تراکمی، کمپرسور آن است. کمپرسور به عنوان پمپ مبرد و یا نیروی محرک چرخه تبریدی عمل می کند. تکنسین حرفه ای موارد زیر را در چیلر تراکمی بررسی می کند: 

•    دما و فشار مکش
•    دما و فشار تخلیه
•    سطح و فشار روغن
•    سطح ولتاژ و جریان فعلی 

2.    اواپراتور چیلر (evaporator)
جزء بعدی چیلر برای سرویس و بررسی، اواپراتور است که مبدل حرارتی است و حررارت را از آب جذب می کند.  بسته به اینکه چیلر از چه نوعی است، اینکه سیستم تهویه مطبوع است یا خنک کننده آب، سیستم نگهداری کمی متفاوت است. موارد زیر در اواپراتور چیلر مورد توجه نیرو های فنی قرار می گیرد:

•    دما و فشار مایعات
•    دمای ورودی و خروجی 
•    شرایط عایق بندی

3.    کندانسور چیلر
آخرین مورد از سه قطعه ای که باید در لیست بررسی نیروی فنی وجود داشته باشد، کندانسور چیلر است. کندانسور هم نقش مبدل حرارتی را در چیلر دارد و گرمایی را که کمپرسور به داخل مبرد انتقال می دهد، از بین می برد. همانند اواپراتور، دو نوع کندانسور نیز وجود دارد؛ خنک کننده هوا و آب که هر نوع به بررسی های منحصر به فردی نیاز دارند. تکنسین حرفه ای به موارد زیر باید در بررسی کندانسور چیلر توجه می کند:

•    دمای هوا 
•    دمای ورودی و خروجی 
•    جریان موتور فن، ارتعاشات و لرزش
•    شرایط سیم پیچ کندانسور

دوز گلیکول در چیلر 
چند مورد دیگر در سرویس و تعمیر چیلر باید مورد توجه باشد. گلیکول یا ضد یخ بسیار مهم است زیرا مانع از یخ زدگی مایعات داخل سیستم چیلر می شود. همچنین دمای زیر صفر را کنترل می کند، در درجه اول، باید به دنبال دوز گلیکول تجهیزات خود باشید. اگر به طور نادرست مدیریت شود، آب چیلر یخ می زند و باعث آسیب به لوله ها می شود. 

تصفیه آب چیلر

در سرویس چیلر، نباید از کیفیت آب غافل شد. کیفیت آب چیلر مهم است زیرا عدم مدیریت آن باعث خوردگی لوله ها می شود که قطعاً منجر به خرابی تجهیزات می شود. 
بررسی نشتی
بررسی نشت مبرد یکی از مهمترین جوانب بررسی سیستم های برودتی است. همه اتصالات باید تست شوند. با دو حالت تست فشار و تست وکیوم، نشتی چیلرهای تراکمی آزمایش می شود.

موج نو برای سرویس و تعمیر چیلر چه خدماتی ارائه می دهد؟

موج نو سابقه درخشانی در تامین نیروی انسانی برای حوزه های مختلف خدماتی از جمله تاسیسات دارد. برای تامین رضایت حداکثری مشتریان، مجرب ترین نیروها را در اختیار مشتری قرار می دهد. برنامه نیروی فنی برای سرویس و تعمیر چیلر شما، به نتیجه چک های معمول روزانه یا بررسی سیستم برودتی بستگی خواهد داشت. موج نو تیم تاسیسات فنی حرفه ای و با سابقه ای در اختیار دارد که مهارت ها و توانایی هایشان تایید و بررسی شده است. نیروهای حرفه ای موج نو به سرویس و تعمیر چیلرها در مراکز تولیدی و سازمان های بزرگ مسلط هستند و خدماتی مطمئن، در دسترس و فوری ارائه می دهند.
تکنسین های موج نو 24 ساعته در هفت روز هفته در دسترس هستند. خدمات نگهداری چیلر که توسط تکنسین چیلر موج نو ارائه می شود شامل:

•    ارائه گزارش روزانه از عمکلرد چیلر
•    آگاهی از جدیدترین متدها برای نگهداری چیلر
•    ارائه برنامه زمان بندی شده برای سرویس و نگهداری چیلر

 

برای مشاوره در مورد تعمیر و نگهداری چیلر یا انتخاب نیروی تعمیر و نگهداری واجد شرایط برای چیلر با شماره 02174402 تماس بگیرید. تیم نیروهای حرفه ای موج نو آماده ارائه خدمت در حوزه های مختلف تاسیساتی به شما مشتریان عزیز است.