ایده برای بازسازی خانه

ایده برای بازسازی خانه

1399/9/13 رقیه علینقی زاده
با توجه به مزایای متعددی که بازسازی خانه، به ویژه خانه های قدیمی دارد، امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید خانه جدید، با سبک های موردعلاقه خود، برای نوسازی بخش های مختلف خانه اقدام کنند. با این کار، نه تنها فضای خانه را بیش از پیش برای زندگی راحت تر فراهم می کنند، بلکه بر ارزش تجاری ملک خود نیز می افزایند.

ایده برای بازسازی خانه

امروزه پرداختن به ایده هایی برای بازسازی خانه، به ویژه خانه های قدیمی رونق زیادی گرفته است. معمولاً تمام یا بخشی از خانه را بازسازی می کنند تا با طراحی مجدد آن، فضای خانه را بهبود بخشند. طراحان و ایده پردازان بازسازی خانه ها، با علم به سلایق موردنظرتان، از سبک موردعلاقه شما برای بازسازی خانه استفاده می کنند. انواع مختلفی از سبک های طراحی وجود دارد که هر کدام به عناصر خاصی نیاز دارند و فضای منحصر به فردی در خانه ایجاد می کنند.

دلایل عمده برای بازسازی خانه چیست؟ 

•    افزایش ارزش تجاری ملک

بازسازی و تعمیرات خانه و بهبود فضای موجود در آن در نهایت بر ارزش تجاری ملک می افزاید. عدم به روز رسانی خانه و ظاهر قدیمی آن سبب می شود، خانه از نگاه خریداران و مستأجران کم ارزش به نظر برسد. استفاده از ایده های نوآورانه علاوه بر بهبود کیفیت ظاهری خانه، روی قیمت آن هم اثر مثبتی خواهد گذاشت. 

•    آسایش و لذت

یکی از مواردی که هرگز نباید از آن غافل شد، راحتی و لذت ساکنان خانه است. صرفا نباید برای بالا بردن ارزش تجاری خانه دست به بازسازی آن زد. اینکه در خانه ای زندکی کنید که در آن احساس راحتی و آسایش داشته باشید، اهمیت زیادی دارد.  

•    عدم نیاز به خرید خانه جدید

با بازسازی خانه، دیگر نیاز نیست خانه خود را عوض کنید و به جای دیگری منتقل شوید. به جای آنکه چندین ماه دنبال خانه ای مناسب باشید، اقدام به تغییر و بازسازی خانه خود می کنید. در این صورت، از دغدغه های یافتن خانه جدید نیز رها می شوید. 

بازسازی خانه چه مزایایی دارد؟

تغییر رنگ دیوارها، سازماندهی مجدد خانه با طراحی جدید، هوشمندسازی بخش های مختلف خانه، تعویض کابینت ها، طراحی حمام به روش بهینه و ده ها ایده بازسازی خانه مزایای زیادی برای ساکنان و مشتریان خانه به دنبال دارد. حتی اگر از خانه خود راضی باشید، بی شک فضایی در خانه وجود دارد که احساس می کنید با کمی تغییر می توانید استفاده بهتری از آن بکنید. مثل تغییر در آشپزخانه، طراحی نشیمن کاربردی و حذف موارد بلا استفاده، به خانه شما نظم می بخشد. در ادامه به فواید و نتایج موثر بازسازی خانه اشاره می کنیم: 

استفاده از فضای بیشتر

همیشه نیاز داریم کمدهای جادار و وسیعی در اتاق خواب خود داشته باشیم. معمولاً کمدها در یک سمت دیوار از اتاق خواب تعبیه می شوند. بین دو اتاق خواب ممکن است دیواری قرار گیرد که دو کمد اتاق های خواب را از هم جدا می کند. با یک ایده بازسازی جذاب می توان دیوار میانی را برداشت و فضای موجود در کمد را دو برابر کرد تا لباس های بیشتری در آن جای دهید. 

تغییر درهای خانه

تغییر کلی درهای خانه یا صرفاً رنگ آمیزی آن سبب می شود وقتی که وارد خانه می شوید تاثیر خوبی از طراحی زیبای آن بگیرید. تعویض درهای قدیمی همچنین می تواند بر روشنایی اتاق شما تأثیر بگذارد. متخصصان پیشنهاد می کنند که اگر درهای خانه را دوباره رنگ می کنید، سعی کنید از سایه های مختلف با توجه به غلظت نور در خانه استفاده کنید تا روشنایی خانه خود را نیز بهینه کنید.

تاثیر رنگ آمیزی بر روشنایی خانه

نقاشی و رنگ آمیزی خانه بر میزان روشنایی تأثیر می گذارد و هنگام بازسازی خانه می توانید رنگ های متنوعی با توجه به سبک طراحی مورد نظر و رنگ وسایل و چیدمان خانه انتخاب کنید. 

برزگ تر نشان دادن اتاق ها

یکی از تکنیک های بزرگ تر نشان دادن خانه استفاده از آینه در طراحی است. استفاده از الگوی تک رنگ، به کار بردن رنگ های گرم، استفاده از سبک مینیمال فضای خانه را وسیع تر از قبل نشان خواهد داد. همچنین استفاده از خطوط گرد و منحنی در وسیع تر نشان دادن خانه تاثیر بسزایی دارند. 

استفاده حداکثری از آشپزخانه و انبار

طراحی های نوین در کابینت های آشپزخانه به شما فضای بیشتری برای چیدن وسایل و مواد غذایی می دهد. با طراحی جدید از بسیاری از نابه سامانی ها در چینش وسایل و ظروف آشپزخانه و دسترسی به آن ها رها می شوید. 

ایده های بازسازی خانه 

نصب پنجره های بزرگ
نصب پنجره های بزرگ در فرایند بازسازی، نور زیادی را وارد خانه خواهدکرد. درواقع نیمی از تجربه زندگی در محیط داخلی دیدن فضای باز است. بنابراین هنگام بازسازی خانه خود پنجره های بزرگ نصب کنید. اگر هم بودجه لازم برای تغییر پنجره های خود ندارید، با رنگ آمیزی آن، حداکثر نور را از طریق پنجره ها دریافت کنید.

بازسازی حمام

قدیمی و فرسوده شدن تجهیزات موجود در سرویس بهداشتی، ترک خوردگی یا نشتی لوله های آب و کوچک بودن فضای موجود در حمام نیاز به بازسازی آن را تشدید می کند.. نورپردازی حمام، نصب کابینت های کاربردی، گذاشتن توالت فرنگی در حمام، نصب پنجره، نصب دیوار پوش ها و... بخشی از ایده های بازسازی حمام را شامل می شوند. 

بازسازی کف

وقتی چند سال از ساخت خانه می گذرد، کف خانه کیفیت خود را از دست می دهد و ظاهر ناخوشایندی می گیرد. با توجه به بودجه خود برای بازسازی کف خانه اقدام کنید، می توانید با استفاده از پارکت ها و یا انواع کفپوش های دیگر فضای خانه را تغییر دهید. 

طراحی آشپزخانه

در نظر گرفتن طراحی جدید برای آشپزخانه نه تنها جذابیت ظاهری آن را دوچندان می کند بلکه فضای بیشتری به شما می دهد. برای مثال می توانید اپن قدیمی آشپزخانه را تغییر داده و آن را به آشپزخانه جزیره ای قابل استفاده تبدیل کنید. به این ترتیب آن را کاربردی کرده و به جای آنکه بلااستفاده بماند، از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید. 

هوشمندسازی 

یکی از جوانب بازسازی خانه، هوشمندسازی بخش های مختلف آن است. هوشمندسازی فاز جداگانه ای از بازسازی خانه را شامل می شود و امکانات متنوعی را به خانه اضافه می کند. بدون اینکه نیاز به تخریب و سیم کشی های بنیادی باشد، هوشمندسازی انجام می گیرد. این سیستم برای هر خانه ای اعمم از خانه های قدیمی و جدید مناسب است. 
هوشمندسازی سیستم ها شامل موارد زیر می شود:

•    روشنایی
•    دمای محیط
•    پرده های هوشمند
•    سنسور درب و پنجره
•    سیستم صوتی
•    دستگاه های کنترلی

برای بازسازی خانه باید سراغ چه شرکت هایی رفت؟

از مسیرهای متعددی می توان برای پیدا کردن متخصصان بازسازی خانه اقدام کرد. یکی از راه های بهینه این است که از طریق شرکت های معتبر تامین نیروی انسانی اقدام کنیم. شرکت هایی که سوابق افراد ارائه دهنده خدمات بازسازی را کاملاً بررسی کرده اند. در نتیجه با خیالی آسوده از افراد متخصص برای بازسازی خانه بهره مند خواهید شد. شرکت موج نو یکی از این شرکت ها است که در حوزه تامین نیروی انسانی، در بخش های متنوعی فعالیت گسترده ای دارد. موج نو تمامی خدمات را ارزیابی کرده و بر سطح کیفی آن ها نظارت دقیق دارد. به نوعی از زمان درخواست خدمت توسط مشتری تا اتمام ارائه خدمات توسط نیروها، همه مراحل رصد و بررسی می شوند. چراکه کلید اصلی موفقیت موج نو ارتقای سطح رضایتمندی مشتریانش است. 

خدمات موج نو برای بازسازی خانه چیست؟

طراحان و معماران موج نو با در نظر گرفتن بودجه مشتریان طرحی زیبا مطابق با نیازهای و سلیقه شما ارائه می دهند. در واقع طراحی به صرفه اما زیبا شما را از پرداخت هزینه های گزاف بی نیاز می کند. ایده پردازان بازسازی خانه، که موج نو در اختیار شما قرار می دهد، دارای علم و تجربه مرتبط با طراحی منزل هستند و همه اقدامات آن ها بر پایه دانش روز است. نکته کلیدی در بازسازی خانه شما، در درجه اول برنامه ریزی تمامی مراحل کار به صورت موثر و کارامد است. اگر یک معمار یا طراح برای نوسازی استخدام کنید، او نیازهای شما را ارزیابی می کند و سپس بر اساس آن بازسازی می کند. 
 

اگر می خواهید برای بازسازی خانه خود اقدام کنید و به دنبال طراحان مجرب و حرفه ای هستید، با 02174402 تماس بگیرید. با دریافت مشاوره های رایگان از کارشناسان موج نو، در نهایت، از بهترین ایده پردازها و طراحان برای بازسازی خانه برخوردار شوید.