تعمیر پمپ کولر آبی

تعمیر پمپ کولر آبی

1398/12/12 مهران شعاعیون
با کمک یک مولتی متر مطمئن شوید که عمل برقرسانی به کولر شما درست انجام می شود. حتما در انجام اینکار نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید ، چراکه احتمال برق گرفتی در این قسمت وجود دارد. اگر پمپ شما به طور کامل نمی تواند برق را دریافت کند و یا مشکل در عمل برق رسانی آن وجود دارد ، با یک برقکار یا تعمیرکار کولر آبی تماس بگیرید. ( میتوانید برای تعمیر کولر خود در شهر تهران با شماره : 02174402 تماس حاصل فرمائید.). اگر اتصال برق شما درست بود مدارشکن را امتحان کنید. مدارشکن کلیدی است که

تعمیر پمپ کولر آبی


کولر های آبی قسمت های مختلفی دارند که امکان خرابی آنها وجود دارد اما امکان خرابی پمپ کولر های آبی بیشتر از جا های دیگر است. در این مقاله سعی داریم به شما نشان دهیم که علت خرابی پمپ کولر آبی خودتان را بیابید و سپس به تعمیر آن ببپردازید.

از کار افتادن پمپ کولر آبی می تواند بر اثر یکی از سه علت زیر اتفاق بی افتد که ما به شما عزیزان توضیحات لازم و مربوطه به این موضوع را خواهیم داد.



تعمیر پمپ کولر آبی یا واترپمپ


1- مشکل در برق رسانی به کولر

با کمک یک مولتی متر مطمئن شوید که عمل برقرسانی به کولر شما درست انجام می شود. حتما در انجام اینکار نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید ، چراکه احتمال برق گرفتی در این قسمت وجود دارد. اگر پمپ شما به طور کامل نمی تواند برق را دریافت کند و یا مشکل در عمل برق رسانی آن وجود دارد ، با یک برقکار یا تعمیرکار کولر آبی تماس بگیرید. ( میتوانید برای تعمیر کولر خود در شهر تهران با شماره : 02174402 تماس حاصل فرمائید.). اگر اتصال برق شما درست بود مدارشکن را امتحان کنید. مدارشکن کلیدی است که عمل قطع و وصل برق را در دستگاه انجام میدهد و ممکن است در مدت زمان استفاده طولانی فعال گردد. اگر مدارشکن کولرتان فعال شده بود می توانید آن را به حالت اول بازگردانید و دوباره کولرتان را فعال کنید.


2- نرسیدن آب به پمپ آب و کولر


پمپ آب کولر دارای یک پایه است که وارد آب می شود و از طریق آن عمل آبرسانی به پوشال های کولر انجام میپذیرد. اگر عمل آبرسانی انجام نمی پذیرد ، شناور را بررسی کنید تا مطمئن شوید سطح آب به اندازه کافی و لازم وجود دارد. اگر آب به پمپ نرسد پمپ خواهد سوخت و همین موضوع از عوامل اصلی سوختن پمپ آب است. همچننین این موضوع می تواند به علت پارگی شکلنگ آب نیز باشد. این موضوع را بررسی کنید. 

 

3- گرفتگی در پمپ و یا شلنگ پمپ


به علت جریان آب و احتمال پوسیدگی یا جلبک بستن مسیر ، حتما از باز بودن راه شلنگ اطمینان حاصل فرمائید و همچنین پمپ را به صورت کامل بررسی کنید تا درون آن گرفتگی وجود نداشته باشد. 

 

تعویض پمپ آب و یا واترپمپ


اگر به این نتیجه  رسیدید که پمپ کولر شما نیاز به تعویض دارد می توانید از این روش خودتان نسبت به تعویض آن اقدام نمائید. ابتدا کولر را از برق بکشید و سپس گره دو سر پمپ که شلنگ به آن متصل شده است را جدا کنید. پمپ کهنه را جدا کرده و سپس پمپ جدید را متصل نمائید. دو سر شلنگ را به پمپ جدید متصل کرده و پس از وصل کردن تمامی اجزاء ، کولر را روشن کنید.
 


شما عزیزان  میتوانید برای تعمیر ، تعویض و یا سرویس کولرآب خود به متخصصان شرکت خدماتی موج نو اعتماد کنید. برای رزرو با شماره 02174402 تماس حاصل فرمائید و یا وارد لینک نصب و تعمیر کولر آبی شوید.