نحوه صحیح ضدعفونی خانه

نحوه صحیح ضدعفونی خانه

1398/12/6 مهران شعاعیون
آشپزخانه قلب تپنده خانه است و عاری بودن آن از هرگونه میکروب و ویروس حائز اهمیت است. برای ضد عفونی کردن آشپزخانه از سینک ظرف شوئی آغاز کنید. سینک ظرف شوئی آلوده ترین نقطه آشپزخانه می باشد . برای آنکه تمامی کثیفی ها و میکروب های داخل ظروف در داخل سینک جمع میگردند از همین رو سینک محل بسیار مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها میباشد.

نحوه صحیح ضد عفونی خانه
 

زمانی که فصل سرما از راه می رسد ، بسیاری از ویروس ها و باکتری ها شروع به فعالیت کرده و موجب ایجاد بیماری های مختلف می گردند. مخصوصا در حال حاضر که بیماری کرونا قربانیان زیادی را در سراسر دنیا و همچنین ایران گرفته است ، ضد عفونی کردن خانه و وسائل آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.  در این قسمت می خواهیم به شما همراهان عزیز موج نو آموزش دهیم تا قسمت های مختلف خانه خودتان را چگونه ضد عفونی نمائید.


ضد عفونی کردن آشپزخانه


آشپزخانه قلب تپنده خانه است و عاری بودن آن از هرگونه میکروب و ویروس حائز اهمیت است. برای ضد عفونی کردن آشپزخانه از سینک ظرف شوئی آغاز کنید. سینک ظرف شوئی آلوده ترین نقطه آشپزخانه می باشد . برای آنکه تمامی کثیفی ها و میکروب های داخل ظروف در داخل سینک جمع میگردند از همین رو سینک محل بسیار مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها میباشد.

ضد عفونی کردن سینک ظرف شویی


+  ابتدا سینک خوتان را از هرگونه آشغال و کثیفی تمیز کنید و سپس با یک اسکاج آغشته به وایتکس و یا مخلوط آب و سرکه ، تمامی قسمت های مختلف سینک را به صورت کامل تمیز کنید. مایع ظرف شویی را نیز به این کار اضافه کرده و با یک سیم ظرفشویی تمامی قسمت های تمیز شده را دوباره با سیم تمیز کنید. 

+  داخل سینک را از آب داغ پر کنید و برای مدت 2 الی 5 دقیقه نگه داید و سپس آب آنرا خالی کرده و تمام سینک را با آب داغ بشوئید.

+  در نهایت با یک دستمال آغشته به الکل کل سینک را ضد عفونی کنید.

 

ضد عفونی کردن اجاق گاز


اجاق گاز در آشپزخانه ، محلی مناسب برای جمع شدن ویروس ها و میکروب ها می باشد و از همین حیث ضد عفونی و تمیز کردن آن بسیار مهم است . حتما توجه داشته باشید که اجاق گاز را پس از آشپزی ضد عفونی کنید.

+ تمامی قسمت های مختلف اجاق گاز ، از جمله چدن رو و سر شعله ها را جدا کنید . سینک را پر از آب داغ کنید و آنها را در آن قرار دهدید ( برای از بین رفتن چربی ) . 

+ با یک اسکاج آغشته به وایتکس و یا سرکه همراه با مایع ظرف شویی ، تمامی قسمت های مختلف اجاق گاز را ضد عفونی و تمیز کنید . در آخر با یک دستمال خشک کل اجاق گاز را خشک کنید و سپس از طریق یک دستمال آغشته به الکل تمامی قسمت های مختلف اجاق گاز را ضد عفونی کنید.
 

نحوه صحیح ضدعفونی خانه


ضد عفونی سطوح کابینت


سطوح کابینت مستعد آلوده شدن هستند مخصوصا اوپن آشپزخانه و از همین رو حتما قسمت های مختلف آن را ضد عفونی کنید. برای این کار از یک دستمال و الکل استفاده کنید و روزی  دو بار عمل تمیزکاری را انجام بدهید.


ضد عفونی حمام 



حمام مکانی است که میتواند موجب ایجاد بیماری های مختلف تنفسی شود چراکه در حمام تمامی منافذ ریوی انسان باز می شوند و از همین رو میکروب ها و ویروس های موجود در حمام می توانند به راحتی وارد بدن بشوند.

 


ضدعفونی سر دوش حمام



ضدعفونی کردن سر دوش حمام را جدی بگیرید و برای اینکارمیتوانید از سرکه کمک بگیرید . سر دوش حمام را جدا کنید و در داخل یک کیسه سرکه قرار دهید تا منافذ آن ضدعفونی شودند و جرم های آن از بین بروند. تمامی قسمت های مختلف بدنه دوش را با یک اسکاچ آغشته به وایتکس تمیز کنید. 

+ اگر وان دارید حتما وانتان را پر از آب داغ کنید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید و سپس قسمت های مختلف وان را با یک محلول آغشته با مایع سفید کننده و رخشا تمیز کنید . این کار موجب از بین رفتن جرم و همچنین میکروب ها و ویروس های آنها می شود.

 

نحوه صحیح ضدعفونی خانه

 

ضد عفونی کردن دستشویی


برای ضد عفونی کردن دستشویی می توانید از محلول سرکه و آب  و یا مایع سفید کننده استفاده کنید. تمامی قسمت های مختلف شیر دستشویی و روشویی را به صورت کامل تمیز کنید تا میکروب ها از بین بروند.

+ اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید ، حتما تمامی قسمت های توالت فرنگی را با مواد ضد عفونی کننده ، ضد عفونی و تمیز کنید.


+ برای ضد عفونی کردن حوله بهتر است چند حوله برای استفاده داشته باشید و هر شخص در خانه ، حوله شخصی داشته باشد و هر 24 ساعت حوله خودتان را عوض کنید.
 


ضد عفونی کردن اتاق خواب


ضد عفونی اتاق خوابتان را اصلا از یاد نبرید و برای ضد عفونی اتاق خوابتان از تخت خواب شروع کنید. تخت خواب شما میتواند مستعد بسیاری از ویروس ها ( شاید کرونا )  باشد و از همین حیث، ضدعفونی آن را جدی بگیرید. 


ضد عفونی تخت خواب


برای ضد عفونی تخت خواب ، ملحفه و رو بالشی ها را به صورت مرتب بشوئید و از اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کنید. پتو هایتان را هم حتما هفته ای یک بار در لباسشویی بشوئید.

نحوه صحیح ضدعفونی خانه


ضد عفونی کمد ها


ضد عفونی کمد ها را می توانید مانند کابینت ها انجام دهید و با جرمگیر و یا الکل تمامی قسمت های آنرا ضد عفونی کنید.


ضد عفونی پذیرایی


ضد عفونی پذیرایی منزل را میتوانید همراه با روشن کردن سپند و همچنین بوخورهای مخصوص هوا آغاز کنید. مبل ها را فراموش نکنید و حتما مبل های خانه را به خوبی ضد عفونی کنید. مورد بعدی کنترل تلویزیون است که آن را حتما باید جدی بگیرید و ضد عفونی آن را انجام دهید. ( خدمات مبل شویی)

نحوه صحیح ضدعفونی خانه


نکته بسیار مهم


ضد عفونی کردن اطراف سطل آشغالتان را فراموش نکنید چراکه بیشتر باکتری ها در اطراف سطل آشغال زندگی می کنند و از همین رو مکان های بسیار آلوده ای هستند. حتما بعد از خالی کردن آشغال از سطل آشغال ،  اطراف آن را با الکل ضد عفونی کنید و همچنین خود سطل آشغال را خوب بشوئید . این موارد موجب می گردند تا شما خوب بتوانید از خودتان در برابر ویروس ها و بیماری های مختلف مراقبت کنید.


اگر به  نظافت منزل در کنار ضد عفونی کامل خانه احتیاج دارید ، می توانید به متخصصان موج نو اعتماد کنید و  از طریق یکی از راه های زیر نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمائید :

دانلود اپلیکیشن سرویک ( مخصوص اندروید )

وب اپلیکیشن سرویک ( مخصوص ios )

 شماره : 02174402