کفسابی چیست

کفسابی چیست

1398/9/9 مهران شعاعیون
در بسیاری از مواقع بعد از انجام سنگ فرش در ساختمان، سنگ ها از نظر پستی و بلندی و رنگ آن ها و همچنین ریختن مصالح روی آن ها ظاهر نامناسبی پیدا خواهد کرد و نتیجه ی آن با وجود هزینه های بالا مناسب نمی باشد، راهکاری که برای این موارد به وجود آمده است کفسابی این سنگ ها می باشد که با استفاده از دستگاه های ویژه قدرتمند انجام می شوند و همه ی این مشکلات را حل خواهد کرد.

کفسابی چیست و طریقه انجام آن به چه شکل است؟


در بسیاری از مواقع بعد از انجام سنگ فرش در ساختمان، سنگ ها از نظر پستی و بلندی و رنگ آن ها و همچنین ریختن مصالح روی آن ها ظاهر نامناسبی پیدا خواهد کرد و نتیجه ی آن با وجود هزینه های بالا مناسب نمی باشد، راهکاری که برای این موارد به وجود آمده است کفسابی این سنگ ها می باشد که با استفاده از دستگاه های ویژه قدرتمند انجام می شوند و همه ی این مشکلات را حل خواهد کرد.
انسان همیشه برای رفع نیاز های خود راهکار هایی در نظر می گیرد و این راهکار ها باعث به وجود آمدن مشاغل و در نتیجه درآمد زایی برای اشخاص ماهر و متخصص می گردد.
کفسابی ساختمان ها یکی از مشاغلی است که چندین سال است توجه افراد را به خود جلب کرده است به طوری که بعنوان یک فعالیت ضروری به حساب آمده است و همه ی اقشار جامعه را در بر گرفته است.
کفسابی سنگ ها به واسطه ی لقمه سنگ صورت می گیرد به صورتی که دستگاه مخصوص برای آن تولید شده است و در مراحل گوناگون و ساب های مختلف به این لقمه سنگ ها که از تشکیلات مختلفی ساخته شده اند تجهیز شده و این عمل را انجام می دهند. (نظافت منزل )


انواع کفسابی:


کفسابی مغازه ها و خانه های کهنه و قدیمی: 


در این مورد برای جلوه بیشتر خانه ها و مغازه ها کف مغازه یا خانه را کفسابی می کنند تا علاوه بر زیبایی و جلوه بیشتر آن، به قیمت بیشتر آن را اجاره بدهند و یا ان را بفروشند زیرا در این صورت خانه یا مغازه بسیار زیباتر و نو مشاهده می شود.

برای تماس با مشاورین موج نو می توانید با شماره زیر تماس بگیرید :

02174402

 

کفسابی یا سنگسابی سطحی یا به اصطلاح کفشویی:


در این نوع موارد سطح خانه یا مغازه در اثر ریختن برخی مواد کثیف و آلوده شده است که در این صورت باید این کثیفی برداشته شود و سطح خانه یا مغازه براق و جذاب دیده شود. این نکته را باید در نظر داشت که کار سنگسابی کاری بسیار تخصصی می باشد که باید آن را به دست افراد ماهر سپرد.


کفسابی یا سنگسابی کف سنگ:


این موارد هنگامی اتفاق می افتد که سطح سنگ ساختمان شما به دلیل مواد اسیدی و یا عواملی دیگر صدمه دیده باشد. در اینجا باید سنگ ها کفسابی شوند تا تمام بخش ها به طور یکسان و یکدست شوند و همچنین سنگ ها و سرامیک ها حالت براق و روشن و شفاف به خود بگیرند.


دلیل انجام کفسابی و سنگسابی در سطح ساختمان ها:


اصلی ترین نیاز به انجام سنگسابی هنگامی رخ می دهد که کف ساختمان به صورت یکدست قرار نگرفته باشد و سرامیک ها و موزاییک ها هم سطح نباشند، همچنین در مواقع نصب سنگ ها، سرامیک ها، موزاییک ها و ... ، سیمان، گچ، ملات، چسپ و یا هر ماده ای دیگر که بر روی آن ها ریخته شده باشد از روش کفسابی و سنگسابی استفاده می گردد. همچنین هنگامی این روش مورد استفاده قرار می گیرد که امکان تمیز کردن معمولی این مواد از سطح ساختمان وجود نداشته باشد.


یکی دیگر از کاربرد های رایج کفسابی هنگامی است که برای مدت زمان بسیار طولانی سطح ساختمان پاک نشده باشد و ظاهر آن بسیار آلوده و سیاه و کثیف شده باشد که با استفاده از این روش کف ساختمان بسیار درخشان و شفاف خواهد شد.
 

انجام کفسابی در مراحل اولیه برای ناهماهنگ بودن سطح سنگ ها انجام می گیرد تا موادی مانند گچ، ملات، زنگ، سیمان، جرم، مات و کدری سنگ ها و ... از سطح آن ها برداشته شوند، سپس در مراحل بعد از روش کفسابی ایتالیایی برای درخشندگی و شفافیت سطح کف سنگ ها استفاده می شود.


هنگامی که بر روی سطح سنگی کف ساختمان هستید و سنگ زیر پاهایتان مانند شیشه براق است و مثل آینه خود را در سنگ ها مشاهده می کنید کار کفسابی ایتالیایی بر روی آن ها صورت گرفته است و سنگ های سطح ساختمان همانند یک شیشه شفاف و درخشان شده اند.


فواید انجام کفسابی در ساختمان ها:


با انجام عمل کفسابی تمام ناهمواری های سطح ساختمان به صورت کامل از بین خواهد رفت و سطح سنگ ها به شکل هم سطح و همتراز خواهند شد.
عمل کفسابی و سنگسابی سبب براقی و درخشان شدن سطح سنگ ها خواهد شد که در نهایت سطح ساختمان جلوه ی خاصی را در پی خواهد داشت.
بعد از انجام عمل کفسابی همه ی چرک ها و آلودگی ها و شکاف های ایجاد شده در سنگ ها به طور کامل برطرف شده و همانند روز اول به حالت اولیه خود باز خواهند گشت.


عمل کفسابی سبب دوام بیشتر و عمر طولانی سنگ ها می گردد، زیرا با برطرف کردن شکاف های سنگ ها توسط بتونه کاری از ایجاد آلودگی و ورود آب به داخل آن پیشگیری کرده و سبب دوام بیشتر سنگ ها می شود.
تیم ماهر و متخصص موج نو با استفاده از بهترین دستگاه ها و تجهیزات مناسب، به انجام کفسابی برای تمیز نمودن سطوح ساختمان ها مشغول می باشند.