خانه تکانی سریع و آسان

خانه تکانی سریع و آسان

1397/12/27 سارا سلیمان پور
خانه تکانی سریع و آسان فرایند نظافت منزل را برای شما عزیزان تسهیل می نماید. خانه تکانی عید پروژه عظیمی است که بدون همکاری تمامی اعضای خانواده، تبدیل به امری طاقت فرسا برای خانم خانه خواهد شد.

خانه تکانی سریع و آسان

خانه تکانی سریع و آسان فرایند نظافت منزل را برای شما عزیزان تسهیل می نماید. خانه تکانی عید پروژه عظیمی است که بدون همکاری تمامی اعضای خانواده، تبدیل به امری طاقت فرسا برای خانم خانه خواهد شد. برای تمیز کردن خانه خود در روزهای پایانی سال و استقبال از مراسم نوروز و سال جدید، می توانید از کمک شرکت های خدماتی نظافتی بهره مند شوید. به عنوان مثال، با دانلود و نصب اپلیکیشن سرویک(لینک دانلود اپلیکیشن سرویک از کافه بازار) می توانید وارد صفحه خدمات این مجموعه شده و با انتخاب خدمات نظافت، سرویس نظافت منزل را برای خود انتخاب نمایید. با ثبت سفارش از طریق این اپلیکیشن، مسئولین شرکت خدماتی موج نو کارگر نظافت منزل مورد نظرتان را در روز و ساعت مورد نظرتان به منزل شما اعزام نموده و بدین ترتیب، از خانه تکانی سریع و آسان پرسنل این مجموعه بهره مند خواهید شد. همچنین، اگر در اثر صحبت با دوستان و آشنایان متوجه شدید که آنها نیز از خدمات مجموعه سرویک استفاده نموده و از عملکرد یکی از نیروها رضایت داشته اند، می توانید کد پرسنلی نیروی مزبور را جویا شده و سپس، اقدام به رزرو این نیرو برای خود نمایید. اما نکاتی وجود دارد که رعایت آن می تواند در امر خانه تکانی بسیار مفید واقع شده و شما را از استفاده از روش ها و ابزارهای پیچیده بی نیاز نماید. در ادامه، تعدادی از این نکات کاربردی را مطرح می نماییم. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


خانه تکانی سریع و آسان چگونه انجام می شود؟

وسایل همگون را یکجا مرتب کنید

به منظور انجام خانه تکانی سریع و آسان، می بایست وسایل هم جنس و هم گون را یکجا تمیز کرده و دسته بندی نمایید. به عنوان مثال، تمامی لباس های زمستانه را در یک روز و تمامی لباس های تابستانه را نیز همزمان با یکدیگر مرتب نمایید. در هر فصل، لباس های متناسب با آب و هوای همان فصل را دم دست قرار داده و مابقی لباس ها را برای سال بعد در کمد قرار دهید. کتاب های موجود در اتاق های مختلف منزل را همزمان دسته بندی و مرتب کنید. اگر دسته بندی کتاب ها را بر اساس موضوعشان انجام دهید، بسیار موثر می باشد. 

برخی قسمت های منزل را رنگ کنید

اگر برخی قسمت های منزلتان به قدری کثیف و تیره شده که مجبور به صرف ساعت های طولانی برای نظافت این قسمت ها می باشید، به منظور انجام خانه تکانی سریع و آسان، توصیه می کنیم که بجای تمیز کردن و سعی در از بین بردن لکه ها و تیرگی های موجود، به رنگ زدن این بخش ها بپردازید. با این روش علاوه بر اینکه کار نظافت منزل برای شما تسهیل می گردد، زیبایی منزلتان نیز مضاعف می گردد. همچنین، اگر از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی استفاده نمایید، فضای خانه بسیار دلبازتر شده و وسعت آن نیز بیشتر به نظر خواهد رسید.   

از کاغذ دیواری استفاده کنید

همان طور که در قسمت قبل مطرح شد، اگر دیوارهای منزلتان بسیار کثیف است و نظافت آن بسیار وقت گیر بوده و یا به آسانی امکان پذیر نمی باشد، می توانید دیوارها را رنگ نمایید. اما اگر حتی فرصت برای رنگ آمیزی هم ندارید، توصیه می کنیم که به منظور خانه تکانی سریع و آسان، دیوارهای خانه تان را کاغذ دیواری کنید. انجام این کار توسط متخصصین امر حداکثر دو الی سه روز زمان نیاز دارد. اما برای رنگ آمیزی، به زمان بیشتری احتیاج است زیرا می بایست اجازه دهید که دیوارها کاملا خشک شوند. 

برخی وسایل کوچک منزلتان را نو کنید

از دیگر راهکارها به منظور خانه تکانی سریع و آسان، این است که برخی وسایل کوچک منزل خود را نو کنید. به عنوان مثال، گلدان های کوچک تزئینی اطراف آینه دستشویی، رومیزی ها، دستگیره های آشپزخانه، دمکنی ها، آویز تزئینی پشت درب ورودی منزل و بسیاری موارد دیگر از این دست، ممکن است جزء اقلام کوچکی باشند که صرفا جنبه تزئینی دارند، اما تعویض آنها می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی منزل داشته باشد. 

قاب عکس ها را فراموش نکنید

اگر تصمیم به انجام خانه تکانی سریع و آسان گرفته اید، توصیه می کنیم در وهله اول به سراغ تمیز کردن آن دسته از وسایلی بروید که بیشتر در معرض دید قرار دارند. از جمله این وسایل می توان به قاب عکس ها و تابلوهای نصب شده بر دیوار منازل اشاره نمود. همچنین، در بسیاری از منازل، در نزدیکی درب خروجی آینه ای قدی وجود دارد که اعضای خانواده به هنگام خروج از منزل خود را در آن آینه نگاه کنند. تمیز کردن این آینه نیز از الزامات و پیش شرط های خانه تکانی سریع و آسان می باشد. چنانچه با کمبود وقت مواجه هستید، توصیه می کنیم که تمیز کردن وسایل داخل کشوها، کابینت ها و کمدها را به زمانی دیگر موکول نموده و تنها به تمیز کردن وسایلی که جلوی چشم قرار داشته و دائما استفاده می شوند، بسنده نمایید.  

از وسایل ساده و دم دستی، استفاده بهینه کنید

از دیگر نکات کاربردی به منظور انجام خانه تکانی سریع و آسان، استفاده بهینه از وسایل دم دستی می باشد. به عنوان مثال، اگر سوهان خورده اید و قوطی فلزی آن را در منزل دارید، به منظور جمع آوری قرقره ها و سوزن های بلاتکلیف منزل، می توانید از این قوطی فلزی شیک و زیبا استفاده کنید. چنانچه نمی خواهید عکس سوهان بر روی قوطی دیده شود، می توانید با استفاده از تکه ای کاغذ رنگی، ظرف مزبور را تزئین کرده و روی آن را نیز بپوشانید. 

در استفاده از شوینده ها دقت نمایید

از ملزومات خانه تکانی عید، استفاده از ابزارهای نظافتی مانند تی، جارو، دستمال نرم و همچنین، استفاده از شوینده های مختلف می باشد. هر یک از این شوینده ها دارای کاربرد ویژه ای بوده و به منظور تمیز کردن بخش خاصی از منزل مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، امروزه کارخانه های تولید مواد شوینده، برای تمیز کردن اجاق گاز، کاشی های سرویس بهداشتی و حمام، میزهای شیشه ای، میزهای چوبی، سطوح آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر، پاک کننده های جداگانه ای تولید و به بازار عرضه نموده اند. اما به منظور خانه تکانی سریع و آسان، می توانید از شوینده های خانگی نیز برای نظافت بخش های مختلف منزل خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است که ماده پایه اغلب شوینده های خانگی، سرکه و یا جوش شیرین می باشند.